Mörkö rubrikbild

En värsting till värmebölja

 

Semester, semester, semester om än bara i två veckor…

Enligt SMHI så är den böljande värmen, förutom en notering för Umeå på 32,2°, inget värmerekord, likväl är det en väldigt varm och underbar sommar!

Det är då en ynnest med möjligheten att få låna en stuga i skärgården!

59°03′03″N 17°41′30″Ö / 59.05083°N 17.69167°Ö / 59.05083, där ligger Skanssundet och det ligger bara några hundra meter från stugan vi ibland lånar. Mörkö, mitt mellan Stockholm och Trosa. En underbar plats på jorden.

Vi tackar min älskade ängels pappa och hans fru för den otroliga möjligheten.

I vårt anletes svett

 

Det är ganska lätt (har jag märkt) att skylla nedgången i träningen på värmen. Det är egentligen en ganska dålig ursäkt då det faktiskt är hyfsat svalt och skönt på gymmet. Gymmandet har ju inte upphört, men minskat, temporärt…

I det minskande gymmandet har å andra sidan löpningen gått över förväntan. Detta trots den ganska höga värmen som är påtaglig långt in på kvällarna.

Den 27/7-2014 uppnådde jag och min älskade ängel ett av våra mål, att tillsammans springa distansen en mil. Jag är både glad och stolt över oss!

Tanken på att vi kan klara Midnattsloppet på söder i Stockholm växer :-)

Midnattsloppet

När vi i helgen hade möjligeheten att med kort varsel åka till Mörkö så packade vi med oss löparskorna och avslutade sommardagen med en löptur vid havet.

Löptur vid havet, Mörkö

En löptur utmed havet en ljummen sommarkväll, i solnedgången, det är lyx det!

När man försöker träna på gym ett par gånger i veckan och försöker sig på att löpa ett par-tre gånger i veckan, i denna värme så måste jag nog erkänna man får en helt annan uppfattning om topp-atleter.

Jag är imponerande av topp-atleter, och när jag själv pustar och stånkar och är halvt död efter 5-10 Km löpning, så växer beundran för deras prestationer!

Jag stötte på en intressant serie tävlingar på Facebook och läste vidare på en hemsidan, Toughest ⇒ Fast det är nog bara att inse man är liiite för gammal :-)

Eller är jag det egentligen..? Är jag dum nog att inte inse mina begränsningar? Det kanske ligger något i uttrycket ”be careful what you wish for” :-D

Den ljumna sommarkvällen

 

Jag avslutar detta inlägga i den ljumna sommarkvällen, längtande tillbaka till Mörkö. Fast det går ingen nöd på mig här hemma, när jag i skuggan av ett parasoll kan njuta av solnedgången tillsammans med min älskade ängel 

Stugan på Mörkö
En liten röd stuga med vita knutar :-) Så rofyllt och så underbart naturskönt!

Jag tror och hoppas vi väldigt snar är tillbaka på Mörkö, om så bara över dagen för att bada i havet. Att bada i havet är enormt underbart och så uppfriskande!

”The sea, once it casts its spell, holds one in its net of wonder forever”
/ Jacques Yves Cousteau

blue

