Anonymous rubrikbild

Det är nära nu

 

I dagarna har SMHI har utfärdat klass-1 varning för mycket höga temperaturer i Västmanland. Varför åka utomlands när vi har tropisk hetta här :-)

Samtidigt med värmen räknar jag nu ner timmarna tills semestern börjar. Det ska bli så oerhört skönt att bara låsa dörren till kontoret och vara ledig!

Högtalare till Iphone från Infomentor

Ut på stranden tar jag med mig en liten sommarpresent från Infomentor, en liten högtalare till mobilen så man kan poppa musik på beachen. Tack för den!

Ett annorlunda sätt

 

Scott Berkuns bok The Year Without Pants är en otroligt rolig bok att läsa. Den visar verkligen hur det funkar bakom väggarna på företaget Automattic, som är mest kända för att drifta och utveckla bloggplattformen WordPress.

Sättet som de flesta anställda inom Automattic verkar jobba på, mer eller mindre kontorslöst, möteslöst, all around thw world och där kommunikation sker mestadels genom IRC och Skype, kräver verkligen att folk är eldsjälar!

The year without pants - in the sun
Kan man ha det så mycket bättre än med en bok, på en brygga, i solen?

Boken The Year Without Pants får av mig rateboken är väldigt intressant ur många aspekter, den är historiskt intressant ur Open Source perspektiv och för WordPress-intresserade, dessutom är den humoristiskt skriven.
Boken är på engelska så att läsa bekymmersfritt på engelska underlättar.

Passa på att kika in på Scotts hemsida och passa på att läsa Scotts blogg

Den nästan nakna sanningen

 

Jag är ledsen, men detta är faktiskt allt det lättklädda som bloggens rubrik utlovade. Jag tror inte svenska folket eller cyberspace klarar mer heller :-D

Bloggens Facebook sida

Dessutom är ju denna arma lekamen min älskade ängels  tillhörighet, punkt!

Gilla gärna bloggens Facebooksida!
Facebook mini icon https://www.facebook.com/joakimohrndalensblog

På återseende en annan dag, längre fram, från skuggan under parasollet.
Bloging can be done, in the sun, so stay tuned!

Obs jag vill bara förtydliga att bilden är satirisk, ironisk och menad som ett skämt. Som motvikt till alla oljeindränkta Dressman hunkar :-D

”A poem is a naked person… Some people say that I am a poet”
/ Bob Dylan

Guitar icon

