boring heading

Bloggen har blivit boring… Eller har den? I alla fall känns det så ibland.
Jag tror mycket beror på att jag skriver om samma saker, over and over again.

En anledning att jag känner detta till och från kan vara de faktum att inläggen tar så lång tid att skriva så jag hinner tröttna på dem. Lång och kanske onödig tid läggs på grafik, video och annat som inte tillför nämnvärd nytta… Eller?

Å andra sidan är grafiken, veckans video och sättet jag skriver mina inlägg på, det som särskiljer min blogg från alla andra bloggar jag sett och läst… Eller?

Så summa summarum på detta resonemang blir att fortsätta på inslagen väg… Varför ändra något, till något som inte återspeglar mig, somekind of inferno.

gym heading

Både löpning och gym går över förväntan tycker jag.
Jag kanske inte ”utvecklas” i någon snabbare takt vare sig rörande vikter på gymmet eller kilo muskler på kroppen. Inte heller blir distanserna eller tiderna jätte mycket längre eller bättre men jag håller en jämn nivå och det känns bra!

Jag har börja fundera på om jag nu, när det är sommarlov och semester och jag blir mer eller mindre själv på jobbet, ska tillfället i akt och träna i skolans gym på mina luncher! Det är inte något tipp topp gym kanske men duger gott åt mig. Jag blir ju själv och behöver inte vänta i kö på någon maskin eller vikt.

Fotade gymmet på Lindboskolan med panoramafunktionen i min Iphone, jag tycker resultatet vart OK! Det gymmet duger väl åt en gammal man i sommar?

Lindboskolans gym

Det är så sant, som det sägs, att när man väl är igång och tränar blir det som en drog och de dagar man inte tränar märks det på ens humör, i alla fall mitt! Jag är inte 100% tillfreds och blir rastlös och är inte lika harmonisk som vanligt.

Enklaste sättet att komma till rätta med det är att snöra på sig skorna och ge sig ut och springa. Det kan man göra genom att bara gå ut genom ytterdörren.

Ingen planering, inga öppettider eller annat att ta hänsyn till, bara att springa!

Och inte för att skryta… Mer än lite. Så sprang jag faktiskt en mil utomhus här om dagen! Jag har gjort det på löpband tidigare, men nu tog jag det utomhus. Jag måste erkänna att jag är både stolt och glad över det. Ännu kan gubben!

Writer heading

I förra blogginlägget gjorde jag något jag inte gjort tidigare, nämligen det att jag skrev på uppdrag!

Vid ett tidigare tillfälle anmälde jag mig till en tjänst, där man kunde ansöka om att skriva på uppdrag. Där kunde man eventuellt få diverse olika skrivuppdrag.
Efter en hel del funderande så kom jag dock underfund med att det var inte alls vad jag ville med bloggen och avbröt det innan jag ens börjat.

Sedan hände det som jag inte alls hade räknat med, jag vart kontaktad och fick frågan om jag var intresserad att skriva på uppdrag på min blogg. Efter att ha hört mig för om vad, och på vilka villkor så accepterade jag uppdraget!
Att prova skadar inte, och nu har jag tjänat min första lilla peng på bloggen.

Om det skulle hända igen, så kommer jag vara lika restriktiv i vad det är jag skriver om. Det måste vara något jag står för eller något som intresserar mig.

A dream heading

Nej, jag är inte i gasen eller onykter på något sätt, jag bara leker med ord!

Sedan jag sålde min motorcykel har jag inte känt någon som helst saknad av den egentligen. Nu börjar det dock  rycka i gashanden men på ett lite oväntat sätt. Jag är ju egentligen en Harley Davidson människa, men det finns något designmässigt väldigt vackert och tilltalande i en Triumph Tiger.

Triumph Tiger

Så om någon MC uthyrare och kanske ett resemagasin vill sponsra en resa på en Triumph Tiger genom Europa, med inkluderat resereportage och bloggande along the way! Då är vi på! Man måste ju få drömma, eller hur?

Europa karta

Jag tänkte mig i korthet följande…
Och visst vore ett bloggande, Twittrande, Facebookande resereportage nåt?

Nynäshamn ⇒ Gdańsk ⇒ Warzava ⇒ Oświęcim  (Auschwitz) ⇒ Kraków ⇒
Wien ⇒ Bratislava ⇒ Budapest ⇒ Bukarest ⇒ Varna ⇒ Istanbul ⇒ Kavala ⇒
Sofia ⇒ Belgrad ⇒ Sarajevo ⇒ Mostar ⇒ Split ⇒ Zagreb ⇒ Venedig ⇒
Genève ⇒ Oradour-sur-Glane ⇒ Pointe du Hoc (Omaha beach) ⇒ Paris ⇒
Antwerpen ⇒ Amsterdam ⇒ Hamburg ⇒ Köpenhamn och sen heeeem…

Flags

Och för er som inte känner er så hemma i geografin skulle denna dröm ta mig och min älskade  från Nynäshamn i Sverige via Polen, Österrike, Slovakien, Ungern, Rumänien, Bulgarien, Turkiet, Grekland, Serbien, Bosnien, Kroatien, Slovenien, Italien, Schweiz, Frankrike, Belgien, Holland , Tyskland och Danmark.

Hmm… Hur ska jag få med min älskade ängel på bönpallen runt hela Europa?
Ok då hjärtat  det kanske blir med bil, eller inte alls, men drömma får man!

Video heading

Jag låter Veckans Video vara med och leka även denna gång. Även om det inte är något nytt under solen, den här gången heller.

Det verkar som om jag har väldigt svårt att släppa detta med Veckans Video… Tanken på att ”ge upp” bär emot…
Veckans Video har ändå varit med i varje inlägg sedan 13/6-2013, i över ett år!

Books heading

I detta inlägg tänkte jag skippa att recensera någon bok utan bara kort skriva vilka böcker som väntar på att bli lästa i sommar. Det är ju några stycken…

Sommarböcker 2014

  • Bestäm dig : vetenskapen om hur du fattar bättre beslut
    Pelle Tornell
  • Ledarskap på apstadiet : evolution för chefer och ledare
    Tommy Lundberg och Ola Berggren
  • The Year Without Pants : WordPress.com and the Future of Work
    Scott Berkun
  • Interventioner : ett liv i FN:s tjänst
    Kofi Annan och Nader Mousavizadeh

Jag hoppas på sol och värme så vi kan packa picknick och ta med oss en bok till Frösåker brygga, och där sitta och njuta av helt underbara sommardagar!

End heading

Tvärt emot vad jag skrivit i tidigare inlägg så ökade takten på mitt bloggande istället för minskade. Nu kan det ju vara temporärt, men lärdomen blir ändå att inte jag inte bör skriva något alls om hur mycket eller lite jag ska blogga…

Namnet på inlägget till trots, så har detta varit det roligaste inlägget på länge att skriva och så gick det fortare än vanligt också. Det är solen som gör’t…

När jag skriver dessa avslutande ord, så sitter jag med en tung suck och inser att vissa saker här i världen är så byråkratiska, så extremt fyrkantiga, och ibland så tröga så det kan liknas vid att vada i ett oljeutsläpp.

Min älskade ängel  ta mig på semester nuuu!!!Jag behöver sol och frisk luft!

”Dare to wear the foolish clown face”
/ Frank Sinatra

BW black icon

