jaba header

Det är inte första gången det är ett konstigt namn på ett inlägg, och säkert inte sista gången heller, men jag reflekterade lite över hur det kan låta när ungdomar pratar… Och en och annan vuxen också för den delen :-/

Jag har egentligen ingen som helst grund för rubriken utan det bara vart så :-)
Det flöt som en sång helt enkelt, abra kadabra, sa ja ba, sa du ba, sa ni ba! Undrar om jag kan sälja den textraden till nån schlager-singer-songwriter?

School line

Du är fantastisk min älskade ängel ♥ ♥ ♥ Efter allt slit, alla justeringar, efter alla korrigeringar, efter alla långa timmar har du äntligen rott din magisterexamen i folkhälsovetenskap i land. Jag är så stolt över dig, och så glad för din skull

MDH examline

själv är jag ljusår ifrån någon form av examen. Trots att jag hållit på i många, många år så står jag och stampar på samma ställe. Bristande disciplin är nog det ena jag kan säga. Tips för ökad studiedisciplin mottages tacksamt.

Jag läser 180 poäng, Utveckling av e-tjänster på Dalarnas Högskola, på distans… Jag är en förespråkare av distans och e-learning då jag jobbat med det i många år. Likväl har jag själv disciplinproblem, Skomakares barn eller…

DU

För tillfället läser jag kursen Publicering på Internet, något jag borde kunna i koma, men kanske är det just därför det går så vansinnigt sakta?

Något bär emot, det kan vara att jag vet av erfarenhet vet, att det jag pluggar nu inte alltid kan omsättas i praktiken. Alla de steg och stadier som ett projekt på högskolan har, tas inte med i projekt i ”verkliga livet”, det finns helt enkelt inte tid och pengar och andra resurser för det.
Så metodiken och tillvägagångssätt för uppgifterna blir lite som att plugga för de bästa av världar. Något du kanske stöter på en gång av 99 in real life.

Med min älskade ängels välförtjänta magisterexamen hopps jag nu kunna få en spark i rö**n och den power boost jag så väl behöver. Håll tummarna!

History line

Dagens datum för detta sporadiskt återkommande inslag ‘ala historiens vingslag är den 28/4. För min älskade ängel (och för mig) ett minnesvärt datum!

thumbs_up_icon Tummen upp för det
thumbs_down_icon Tummen ner för det
yellowRotatorIcon Jag har ingen egentlig åsikt eller uppfattning om saken

  • 2014 – Min älskade  tar magisterexamen i folkhälsovetenskap5star
  • 2001 – Millionären Dennis Tito blir världens första rymdturist thumbs_up_icon
  • 1970 – Världens bästa hockeyback genom tiderna, Nicklas Lidström föds thumbs_up_icon
  • 1950 – TV personligheten och motorentusiasten Jay Leno föds thumbs_up_icon
  • 1949 –  Legendaren och MC byggaren Indian Larry föds thumbs_up_icon
  • 1932 –  Ett vaccin mot gula febern annonseras ut av forskarvärlden thumbs_up_icon

Kort men naggande och gott och noterbart är att det, dagen till ära, endast är glada och positiva händelser från historien! Vad annars en dag som denna ;-)

Veckans Video Line

Veckans video fick en liten annan rubrik denna gång men det gör nog inte vare sig kvalitet eller innehåll nämnvärt bättre, eller sämre heller för den delen :-)

As always, fast and simple! Från Iphone med Bambuser till YouTube… Klart! Denna gång hade jag vare sig ork eller lust att klippa start och sluttid heller, så… What You See Is What You Get!

End line

Detta inlägg och denna epilog går helt och hållet till min älskade ängel och hennes prestation och bedrift att uthärda och frammana viljan, kraften, orken, inspirationen och motivationen att genomföra sin D-uppsats och genom denna få sin efterlängtade magisterexamen. Du är helt suveränt min älskade ängel 

Innan mitt ordförråd av superlativ tar slut så är det bäst jag avrundar och istället funderar på ett bra sätt att fira min älskade kvinnas framgång!

”Silence is better than unmeaning words”
/ Pythagoras

Hannibal

