header

Välkomna till ett nytt år med ny energi, mer motovation och mer beslutsamhet!

Innan jag skriver någonting annat måste jag skriva att jag haft den bästa julafton på många år. Huset fullt av barn på dagen, Maja, Amanda, Gabriel
och Daniel, bara Mathilda saknades tyvärr. I övrigt en helt fantastisk julafton!

Nära och kära, god mat, lugn och ro och några julklappar, kan en människa önska sig mer? Jag önskar alla fick ha det så, världen över!

Festina

Jag har en svaghet för klockor, det är teknik, design och konst blandat i ett. Jag hade inte ägt en klocka på många år, men så på julafton fick jag av min älskade kvinna en så vacker klocka i julklapp! Tack min underbara ängel

goal line

Jag väljer att kalla det för målsättning 2014 och framåt och inte nyårslöften…

Vissa saker ska genomföras under 2014 andra påbörjas och är i ett längre perspektiv. Allt detta i den anda jag började inlägget med; energi, mer motovation och mer beslutsamhet och naturligtvis med glädje och kärlek!

  • Sluta snusa
  • Fokus på högskolestudierna och färdigställa minst 3 kurser under 2014
  • Lägga minst 30 minuter på högskolestudier varje dag
  • Jobba vidare på ”företagsidén” och  presentera denna…
  • Skapa kontinuitet i träningen med bra träningsprogram
  • Äta mer och oftare, regelbundenhet är ledordet, frukost, lunch och middag
  • Seriöst prova yoga och meditation
  • Zappa mindre på TV och läsa mycket mer
  • Fokus på jobbet, positivet, glädje och lärdom i varje situation
  • Bygga bokhylla och sängbord :-)
  • Blogga mer ”seriöst” om skola och utbildning
  • När jag tappar fokus – stanna upp, fokusera, närvaro här och nu
  • När jag tappar drivet – tänka, vad kan jag göra för att komma framåt
  • När jag tappar glädjen – tänka på allt jag har att vara tacksam för
  • Sluta varje dag med att sammanfatta och ta med allt positivt till nästa dag

En blandad kompott av målsättningar för 2014 och framåt… Jag skulle kunna förlänga listan ännu mer, men det känns som om det räcker, eller hur ;-)

Book line

Jag har nu läst ut boken Att överlista djävulen, av Napoleon Hill. Boken publicerades aldrig under Napoleons tid då den ansågs för kontroversiell. Boken bygger på en intervju med djävulen, där djävulen svarar på hur en människa ska undvika att hamna i hans grepp. Att inte vara negativ, att inte misströsta, och mycket mer. Kort och gott metoder för att lyckas, genom att inte falla i djävulens grepp genom att ”driva” som Napoleon Hill kallar.

I boken får både kyrka och skola sig en släng av sleven så av den anledningen var boken för kontroversiell 1924. 2011 bestämde sig Napoleon Hill foundation att ge ut detta manuskript och Sharon Lechter gjorde detta manuskript till en bok, där även hennes egna kommentarer finns till Napoleons texter.

Napoleon Hill

Många saker, speciellt de om skolan har jag tänkt, nästan ordagrant så många gånger och många år innan jag ens läste boken. Kloka ord eller så är det jag som är klok, eller en blandning, eller ingendera :-D

Boken får av mig 3,53.5stjärnor.
Det blir lite avdrag är för att det ibland känns som boken går för sakta fram och det känns lite som upprepningar i vissa delar. Sedan kan vissa ordval kännas gammalmodigt, men det kanske inte är så konstigt med tanke på när manuskriptet skrevs förstås, men det sänker ”läs-flytet”.

gym line

Jag har 100 anledningar att träna men ibland känns det som jag har 1001 ursäkter för varför jag inte gör det. Det är helt enkelt svårt att ta sig i kragen och komma iväg! Jag är trött, något annat måste göras, klockan är mycket, jag är sliten, ursäkterna är oändliga… Nyårslöfte! Träning no matter what!

friskis-svettis-2013

Jag kan i alla fall stoltsera med att mellan julafton och nyårsafton vart det träning tre gånger. Jag tar med mig det go’et och den intensiteten in i 2014.

headlong_line_video

Jag vet ärligt talat inte om jag ska låta detta med veckans video leva vidare under 2014… Kvaliteten har inte blivit speciellt mycket bättre och innehållet har verkligen inte ökat i kvalitet. Fast videon får hänga med denna gång dock :-)

Inspelad 2013 – publicerad 2014. Det finns inte mycket mer att skriva…

Från egenhändigt inspelad veckans video till helt annan film, The X-files.
Jag har bloggat om det tidigare, jag är barnsligt förtjust i just X-files.
Så jag vart väldigt glad när min älskade ängel var in på Hemmakväll och köpte en av boxarna. Säsong 5 av 9 men det känns som det kvittar var jag börjar, bara jag får mina X-files. Bara 8 säsonger och några filmer kvar då ;-)

box

Så äntligen, äntligen är jag på G i samlandet av X-files boxar och filmer… Barnsligt, tja… Det är agent Mulder och Scully och undertecknad, agent Silly :-)

end line

Ett av mina nyårslöften till min älskade kvinna;
2014 kommer bli ett magiskt år min ängel jag älskar dig av hela mitt hjärta!

Det är bara att kavla upp ärmarna och köra järnet när det krävs, eftertanke och vila när det är på sin plats. Intensitet och harmoni. Love and peace!

”A dream doesn’t become reality through magic;
it takes sweat, determination and hard work.” /Colin Powell

heart

