header image

Det är aldrig för sent att ändra sitt liv, sättet att se på sig själv, att se på sin omgivning, på livet! Ett öppet sinne och ödmjukhet räcker längre än du tror!

Utan att skriva en alldeles för lång utläggning, så summerar jag för stunden mitt omvärderande att livsstil och tankesätt till att det är blivit så mycket mer positivt än jag kunnat drömma om, och det blir bara bättre och bättre!
Sedan finns det alltid saker att jobba på, saker som kan bli bättre, men med ett positiv tankesätt blir allt så mycket enklare och harmoniskt!

Det finns så många människor att lyssna på, läsa böcker av, ta till sig klokhet och kunskap av och framför allt inspireras av! Och, förkasta det inte bara för att det till en början verkar vara ”mambo jambo eller hokus pokus”…

För att nämna några väldigt intressanta personer att läsa böcker av och lyssna till… Bob Proctor, Jack Canfield, Kjell Enhager, Michael Beckwith, m.fl.
Och glöm inte att lyssna på dina nära och kära, och människor i din omgivning!
Karpathos

If you can dream it, you can do it, sa Walt Disney. Jag tror han hade rätt :-)

Jag är själv så tacksam att jag har min älskade ängel  som outröttligt ger mig stöd, motivation och glöd. Det gör mig lycklig, glad, positiv och kreativ!

change line

I skrivande stund är jag på sluttampen av min anställning på British Schools. Jag har ca: 1½ vecka kvar innan det är en veckas semester som jag hoppas, ber och tror blir på Gotland. Bara tanken på det är njutbar och avkopplande!

logo2

Havsluft! Jag säger bara wow! Det är en så otroligt skön och avkopplande känsla att sakta få vandra längs havet och andas in havsluften. Då kan man snacka om att ladda batterierna. Refuel and reload my heart and soul.

Sedan kommer det förändring och förnyelse. Jag kommer börja min nya tjänst som IT-pedagog i Hallstahammar kommun i mitten av augusti.
Till det ber jag att få återkomma, men det är just kombinationen av utveckling, IT och pedagogik jag brinner för, så tjänsten känns verkligen jätte spännande.

kids line

En av Sveriges mest folkkära vissångare, Cornelis Vreeswijk sjöng:

”När inga ungar längre finns är allting slut.
Vad är det då för mening om man står ut?
Visst har det blivit kaos I tidens lopp, 
Men så länge det finns ungar så finns det hopp”

Det ligger så mycket i dessa textrader… Jag önskar mina barn och alla andra barn också för den delen, fick den lärdomen att ingenting är omöjligt, det är aldrig för sent, du kan, om du vill och låt ingen annan säga något annat!

Jag önskar att varje barn, kände att oberoende av utseende, vad han eller hon gillar för musik, filmer, böcker och tidningar, oavsett vad han eller hon gillar att göra, oberoende av etnicitet, var du bor, rik eller fattig, ingen ska reta dig, döma dig, hacka på dig. Ingen ska ta dina drömmar ifrån dig!

dream

Jag önskar varje barn kunde få känna magkänslan, att känna den orubbliga tron, på att just du, kan bli precis vad du vill! Du är suverän precis som du är!

Glöm inte! Det är aldrig för sent! Även om skolan känns tung idag, betygen var inte bra… Ge aldrig upp, det är aldrig för sent! Det finns alltid mer än en väg till ett mål. Så bara för att någon säger: du kommer inte lyckas, eller det kommer bli svårt, eller det är omöjligt. Ge inte upp, det finns alltid många vägar framåt!

books line

Kort och gott, jag älskar att läsa! Det är så avkopplande och beroende på vad man läser, så lärorikt och intressant.
Jag kan bara rekommendera, att istället för att zappa runt på TV’n om det inte är något intressant, faktiskt ta upp en bok och läsa. You won’t regret it!

books

På sängbordet ligger för närvarande en av mina favorit författare när det kommer till deckare. Jan Mårtenssons och hans anti-hjälte, antikhandlaren, Johan Kristian Homan. Stilfullt, smakfullt och så målande beskrivningar av platser och personer. Jag återkommer med en recension i ett senare inlägg.

Samtidigt som jag skriver detta så har jag fått bekräftat från Adlibris att boken Lev livet fullt ut av Eckhart Tolle nu skeppats iväg med posten. Jag har aldrig läst något av Eckhart Tolle, men däremot hört mycket gott om honom.
Så jag ser med spänning fram emot att få läsa boken Lev livet fullt ut.

Jag är så sugen på att börja byggandet av vår bokhylla!
Det är väl i och för sig inget speciellt med den, ett antal hyllor på en vägg, men med ”lite” design i form och uppsättning.
Jag vill få upp våra böcker i hyllor, då jag tycker det är vackert! Frågan är bara var jag ska hamra, slipa, måla och skruva ihop dessa hyllor? …Köksbordet  :-)

gym line

Träningen går sin gilla gång skulle man kunna beskriva det som…
Det är både gym och utomhus-träning genom att springa spåret.
För stunden går allt bara på känn dock… Lite av, det blir som det blir träning… Jag känner mig inte speciellt strukturerad på gymet och Jag tänker en del på hur och när jag åter igen ska försöka få struktur på träningen, mer intensitet.

Kanske ska jag acceptera att träning och resultat ibland går i stå, att det bara är att kämpa vidare. Inte ge upp, det är ju ändå nästan semestertider :-)

Vår underbara kattunge Frapino verkar dock ha åsikter om min träning då han en natt använde min gymväska som kattlåda :-O

Väskan och min gamla träningsdagbok fick gå till sälla jaktmarker på grund av illaluktande giftigt avfall… Jag är övertygad om att Frapino hade en åsikt han ville framföra, ”din lata skit-hög” eller något åt det hållet :-D

video line

Sändningstid för veckans video, från en Iphone, via Bambuser till YouTube!
Så pass enkelt… Kunde kanske skippa Bambuser steget, men tycker det är bra interface för Iphonen att filma via, så jag håller fast vid Bambuser ett tag till.

Jag har skrivit det förr och skriver det igen… Funderar och letar efter alternativ till Iphone, Bambuser osv… Mest för att kunna göra redigera materialet, sen hur vida det egentligen är nödvändigt ska jag låta vara osagt  :-)

end line

Nu har tiden runnit ut för detta blogginlägg och det är dags att vandra vidare. Jag hoppas det har gett er läsare någonting att fundera över,att begrunda eller att ha åsikter om! Att ha tankar, åsikter och funderingar är sunt!

Själv längtar jag hem till min älskade ängel  att det ska bli helg och vi får lite mer tid med varandra Hon ger mig lugn och laddar mina batterier, I LOVE U ♥

Ps: Och om ni undrar… Nej, jag har inte blivit religiös :-)

“They always say time changes things,
but you actually have to change them yourself.” 
/Andy Warhole

icon

