rubrik

Jag vet egentligen inte hur jag ska kunna förklara valet av rubrik utan att jag ska behöva skriva en bok om alla mina åsikter, tankar, funderingar och idéer i och kring universum, mänskligheten, andlighet och meningen med allt :-)

Men jag nöjer mig med att det låter vackert, we are all made of stardust!

gym line

En larvig rubrik, men stjärna passar med blogginläggets rubrik och träna med innehållet i denna underrubrik och det hela rimmar. Ridiculously stupid reason…

Jag måste säga att träningen går bättre och bättre just för stunden. Det enda är väl att träningen kan verka ostrukturerad. Det är inte ens säkert jag vet vilken muskelgrupp jag ska träna när jag är på väg till gymet, utan det visar sig när jag kommer dit. Jag kan känna att jag skulle vilja ha mer struktur!

Friskis och svettis

En sak som verkar uppstå om jag tar till mer struktur, så som att föra träningsdagbok (under gympasset) är att passen inte blir lika intensiva. Jag funderar och funderar hur jag ska kunna kombinera detta med strukturerad träning med samma intensitet och tyngd som utan dagboken… Tips, någon?

Jag vet inte hur jag ska skriva, men jag har nästan tyckt det blivit kul att springa. Om än hittills bara på löpbandet, men ändå! När jag skriver detta funderar jag faktiskt på att ge mig ut för en runda i spåret.
Jag trodde aldrig i min vildaste fantasi att jag skulle komma till den punkten :-)

katten

Den 30/6 vaknade vi på morgonen av ett telefonsamtal som sade att
– ”nu kommer jag med katten”… Till oss kom då en liten, liten bondkatt, mörkt silvergrå och ännu könlös och namnlös. Vi hoppas ”hon” ska trivas hos oss, när ”hon” väl vågar sig fram. Jag tror katten Dizel sitter i katthimmelen, ler och skakar på huvudet och tänker, relaxa katten, du kommer få det bra!

Den nya kattungen

Jag hoppas ”hon” kommer lyssna på katten Dizels råd som etsat sig fast i väggarna om att det är ganska nice att ligga på sängen och titta på hockey :-)
Välkommen hem, lilla katten, snart får du nog ett namn också!

Så här, någon dag efter jag skrivit ovanstående text, så kan man ju undra hur länge hon ska trycka under soffan… Hon låter som en trasig badanka och gömmer sig under soffan den stackaren. Det är nog inte alldeles enkelt att gå från att vara vild ute-katt till att vara en hemtam liten söt kattunge :-/

Ps: det lutar åt att ”hon” kommer få heta Frapino, efter den goda drycken :-D

video

Oförtruten och utan mätbar framgång så fortsätter jag med veckans video…
En fördel med veckans video är ju att man behöver ju inte klicka på play, om man inte vill alltså, men jag rekommenderar det varmt. Det är ju födelsen av nya Skavlan ni bevittnar… Eller var det Skrävlaren programmet skulle heta :-)

Kvaliteten är ännu inge bättre, varken filmningen eller den helt obefintliga editeringen. Det är heller ingen idé att säga när detta kan bli bättre då jag ännu inte investerat i något redigeringsprogram.
Det enda jag vet med säkerhet är, att det kommer, förr eller senare…

Noterbart är att ”inslagen” blir längre och längre. Jag har hittills försökt hålla mig under fem minuter men denna gång drog det över. Jag skulle inte ha några större problem att göra tio minuters videon… Jag har mycket att säga :-)

book line

Konstig rubrik, igen… Www.stjärnfall, men den får symbolisera lite om det jag tänkt skriva nu. Om boken, Julian Assange – memoarer är prostitution.

Julian Assange

Nu har jag nyss påbörjat boken, men snabbt slår det mig hur ett liv kan förändras. Från frihet och stå på barrikaden för freedom of information till jagad av en hel nation och tvingad att leva instängd på en ambassad.

I ärlighetens namn vet jag inte hur pass mycket jag kan sympatisera med Julian Assange och Wikileaks, med Anonymous, The Pirate Bay m.fl? Det blir lite krystat och dubbla budskap från mig då jag också laddat ner en och annan låt. Jag ”lånar” grafik hej vilt för bloggen, men att medvetet förstöra med DDoS attacker mm, tycker jag är fel tillvägagångssätt… Sedan är det ju helt galet att amerikanska NSA ska ”avlyssna” Facebook, Twitter, YouTube och allt vad dom spionerar på. Spion och terrorist-nojja kallar jag det för!
Rättssäkerhet och öppenhet, det måste finnas en balans i allt, Yin och Yang!

Ämnet i sig är så stort och det är ingen idé att jag i detta inlägg försöker nysta och förklara min ståndpunkt. Jag ser både för och nackdelar med övervakning, för och nackdelar med öppenhet, fria nerladdningar, copyright-lagar osv.

Det ska bli spännande att läsa och  följa Julians resa genom denna bok och jag återkommer med en recension i ett senare blogginlägg, var så säkra!

the end line

Tänk att man kan önska sig precis vad man vill! Man får inte alltid, allt som man önskar, men önska sig får man, hur mycket man vill och precis vad man vill!

Om man bara försöker tänka positivt, hitta det positiva i allt som händer och sker, hur svårt och långsökt det än må vara, så inte bara mår man bättre, det blir bättre. Jag har skrivit det förr, prova, det kostar ju inget :-)

Jag tackar min lyckliga stjärna för min älskade ängel för all den kärlek och kraft hon ger mig! Hon får mig att se ljust på allt, hur mörkt det än ser ut! I ♥ U

”All our dreams can come true, if we have the courage to pursue them”
/ Walt Disney

Mickey star

