Header

Det här inlägget har vilat och legat som ett utkast under en längre tid. Det har ideligen kommit andra inlägg som har gått före, men det är nu mer än hög tid att färdigställa detta inlägg… So here we go!

Tänk om jag gjorde något med alla mina idéer! Visst kan jag, men gör jag?

Det kretsar hela tiden massor av idéer i huvudet. En del bra, en del mindre bra och en hel del totalt obrukbara… Fast det är ju bättre med många än inga alls!

När jag nu skriver detta, inser jag att detta kommer nog bli ett mer spretigt inlägg än på länge. Många olika saker som är på väg ut genom fingrarna ut i tangentbordet och in i bloggen…
Saker som kanske inte har så jätte mycket med rubriken att göra! But thats it!

Vissa delar av denna text skriver jag faktiskt på Ipaden, i det fria, på en bänk på Ängsö-naturreservat. Solen skiner och jag knappar ner alla dessa idéer. Jag gjorde det delvis i Evernote och Anteckningar, men hade kunnat göra det direkt i WordPress. Jag tycker dock inte WordPress för Ipad/Iphone är speciellt okomplicerat. Det är för klumpigt att jobba med. Annat är det säkert om man bara ”bloggar” och inte har grafik, bilder och design så mycket i åtanke etc.

Bloggar på Ängsö

Kan man begära så mycket mer av sitt bloggande än att få sitta ute, en solig dag med magnifik utsikt, en termos kaffe och sin älskade ängel med sig?

Movie line

Om filmen Fast and Furious var en solskenshistoria eller inte, ska jag låta vara osagt. Jag är verkligen ingen filmkritiker, men för mig var det rena solskenet att få gå på bio och umgås med min yngsta son Gabriel.

Naturligtvis kunde vi ju inte gå  på bio hungriga så vi började på Sturegatans Pizzeria med varsin gigantisk kebabtallrik… Konstaterar att det vart mat kvar!

Gabriel

Sedan var det time för bio och jag vet inte om jag börjar bli gammal men när jag kom ut efter filmen kände jag mig nästan döv! Jag bara undrar vilken volym det är på en bio? Jag ska inte gnälla på något sätt, utan bara reflekterar. Många explosioner, biljakter, slagsmål och skott från allehanda vapen var det i alla fall. Vore jag filmkritiker skulle jag kategorisera det som en actionfilm :-)

Från en film till en annan, jag och min älskade såg, om än på DVD och inte bio, Quentin Tarantions senaste film, Django Unchained. Om jag ska vara snäll så kan jag väl skriva, den var OK men det är ingen film jag behöver se igen.

gym line

Det går för fullt på gymet, det funkar bra och det känns j**ligt bra för att tala klarspråk! Vissa övningar känns just för stunden tyngre än vad övningarna gjort tidigare, trots att jag inte ökat vikten. Så jag ska prova att lägga om och byta ut vissa övningar ett tag, så får jag se om det lättar.

Wrist wraps från Body Science

Nu har jag kört tre pass med mina nya wrist-wraps. Tidigare skrev jag om ett par från Gymgrossisten jag tänkte köpa men var förbi MM Sports i Eskilstuna och köpte deras wrist-wraps. Jag vill gärna tro att det har blivit bättre och visst, jag har inte ont eller känningar i handlederna nu som tidigare och det är ju bra och syftet med det hela. Sen har jag ju faktiskt bara kört tre pass hittills med wrist-wrapsen så jag får väl återkomma längre fram med mer synpunkter.

Jag har även varit på besök på Gymgrossistens nya butik i Västerås. Det var en lagom stor butik och jag tycker det är kul dom slagit upp dörrarna till en fysisk butik här i stan. På vägen ut genom butiken tog jag med deras tidning Gymgrossisten Magazine…

Så för att knyta an detta med träning och mitt bloggande på något sätt, så i tidningen är det ett större reportage om Peter ”Panzar” Bláha, som då är en av gladiatorerna i TV4s program och till yrket VD för företaget Twingly som då kort kan beskrivas som en tjänst för att indexera bloggar.
Så träning och bloggande går ju hand i hand eller som hand till hanteln :-)

Food market

För bara några dagar sedan var det en mycket trevlig tillställning mitt i stan, en matmarknad! Det var stånd med mat och allehanda godsaker från världens alla hörn, eller som jag tyckte, Europas alla hörn.
Idén och initiativet tycker jag är helt suveränt  Betydligt mer givande en dessa krims-krams marknader som far runt år efter år. Jag kan tänka mig att min ålder har med denna åsikt att göra :-)

food market collage

Kontentan blir ju att man bli väldigt sugen på att både resa och laga mat och det är nog meningen med en marknad som denna, förutom försäljningen då.

Och apropå försäljning, så av alla godsaker som fanns på denna marknad köpte vi lite choklad!? Det var den dyraste choklad jag ätit och vet inte om jag kan påstå det var värt sitt pris. Tre små bitar för á 140kr! Ätes med andakt!

Jag höll helt klart på sätta i halsen när fransosen skulle ha betalt, en dyrköpt läxa att köpa choklad på! Never trust a frenchman selling chocolate :-)

video line

Vad vore ett inlägg utan veckans video? Nada, nothing, nichts, لا شيء, eller hur!

En vacker dag ska jag lägga ner mer möda på att hitta rätt program för videoredigering! Det får bli när LMS:et till STRAIGHTAHEAD fungerar som det ska och jag ska börja producera utbildningsmaterial. Där ska video ingå som en integrerad del i varje kurs, men för dagen får detta duga :-)

End line

Väderprognosen för framtiden ser solig, varm och underbar ut, tänk positivt och positiva saker kommer hända! Försök, det kostar inget att tänka positivt!

Jag hoppas ni noterat att en del bilder fått tre kronor som en liten symbol, det är egentligen märket för svenska flygvapnet men det fick duga. Det har ju trots allt varit nationaldag och inte att förglömma, Sverige vann VM guld i hockey!

nationaldagsfika

En bild på en av mina laster, Frapino Mocca, såå gott! Bilden är tagen på nationaldagen vid båthamnen i Västerås. En helt otroligt underbar dag!
Vår svenska sommar från sin absolut bästa sida! Sol, värme, fred och frihet!

Av original-utkastet som varit liggande ett bra tag, vart nästan ingenting kvar. Nu är väl det sådant som händer gissar jag. Lite kul är det också att färgtemat vart lite blå/gult, så här i nationaldagstider. Vilket bara vart och inte på något sätt var planerat! Sverige är fantastiskt! Jag är fantastisk ;-)

Inlägget kom inte att handla någonting om ”en himla massa idéer” men det kommer fler inlägg, var så säkra! Jag är i alla fall fantastisk ;-)

”Det är allt för enkelt, säger många när de möter en genial idé”
/Artur Lundkvist

Icon

//

