header image

Frustration, rastlöshet, myror i brallorna? Jag tror att den frustration jag ibland känner, till stora delar beror på mina egna tillkortakommanden! Dom hänger ihop med att jag inte fått ut allt, ur något jag tagit mig an. Jag har inte blivit till 100% nöjd, inte hunnit med allt jag tänkt eller planerat. Det har inte fungerat helt enligt mina planer eller inte blivit precis som jag tänkt…
Och nu försöker jag hitta metoder att för lindra denna åkomma jag lider av :-)

Så vad lider jag av? Frustrationus Perfektionistum Tidsoptimismus Typ A, och B.

    • Många skulle säga jag är perfektionist…
      • Nja, det håller jag inte med om… Ibland och i vissa fall kanske :-)
    • Jag planerar in för mycket på för kort tid…
      • Det kan ligga något i det… Så hinner jag inte allt, frustrerande!
    • Jag blir frustrerad och besviken…
      • Kan bli, om inte resultatet är minst 95% enligt mina förväntningar.

Nu vet jag inte om det är så allvarligt egentligen, men visst kan det vara irriterande när man har en målbild i huvudet och resultatet blir ett annat.

Nåja, jag är i alla fall medveten om dessa brister jag har och har funderar mycket på hur jag kan lindra detta. Det tar ju energi att vara frustrerad och missnöjd. Jag borde lära mig att anamma uttrycket ”good enough” lite mer.

Sedan har jag ärligt talat funderat på meditation. Inget religiöst utan som ren avslappning, inhämtande av lugn och kraft. Jag tror det är värt att prova, så ska väl läsa på lite mer om det hela. Tips från zen master är välkommet :-D

Meditation

Det skadar inte att prova meditation i alla fall…
Kanske man hittar ett sätt att lätt slappna av, fylla på med kraft och energi!

Mitt största lugn och harmoni ger ändå min älskade ängel mig , utan henne vore jag ett frustrerat energiknippe som irrade runt som en higgs-partikel :-)

Gym line

Faktum är att ett effektivt sätt för mig, att ta kål på frustration är att träna på gymet! Hög volym i lurarna och sedan köra tills det smakar blod i munnen!

De senaste två veckorna har det endast blivit träning 2ggr i veckan, det är minst en gång för lite… Det ska bli bättring på den fronten :-)

Nu måste jag dock tillägga att jag är ju verkligen inte frustrerad hela tiden utan egentligen väldigt, väldigt sällan. Så träningen är feel good, att må bra!

Friskis och Svettis

Skrev i ett inlägg för inte alldeles för länge sedan om MM Sports och deras eget märke av gainer, Body Science Gainer. Jag har testat några olika gainers genom åren och tyckt dom smakat från pest och pina till gott. Star Nutritions gainer med choklad smak har varit favoriten tills nu. Jag måste faktiskt ge Body Science Gainer bättre smak-poäng. Choklad-kola smak skulle jag nog sätta som etikett faktiskt. Choklad med Dumle smak – för barnet i dig :-)

När det gäller den faktiska nyttan med gainer, får jag nog återkomma längre fram, då det förhoppningsvis går att förtälja vilka resultat det gjort.

rubrik för funderingar

Jag läste på Twitter för inte allt för länge sedan, en tweet från en egen-företagare, författare och tydligen också Facebook-expert, där personen i fråga tweetade ungefär så här ”kvantitet före kvalitet, jag är långt ifrån perfektionist” Ett sådant uttalande får mig att skaka på huvudet och må illa.
Man behöver inte vara perfektionist, men att sätta kvantitet före kvalitet?

Jag levererar ju personligen hellre en Ferarri än 10.000 Trabanter.

Jag menar, tänk om jag sålde spik och jag sa till kunden: spiken du köper av mig är skitdålig och duger ingenting till men du får väldigt många…

Nu är ju personen i fråga en framgångsrik företagare så uppenbarligen gör personen mer rätt än vad jag gör *skratt* så all cred till henne för det!

Facebook fun

Jag tänker också en hel del på min bäste vän och den totalt felaktiga och fega behandling han nu utsätts för av sina chefer. Jag kan verkligen irritera mig på chefer som är rädda för anställda som har mer kompetens än dem själva.
Som istället för att ta till sig, och dra nytta av kompetensen, erfarenheten, ge uppmuntran, istället fryser ut dem i en rädsla baserad på ren avundsjuka, mindervärdeskomplex, sjuklig paranoia och ett behov av att leka alfa-hane!

Tragiskt är att flera personer, vet om, ser vad som händer och delvis även upplever samma sak, men vågar inte öppna munnen och säga sin mening.

Belive me… I know how they and it works… I know by experience!

Jag skulle kunna skriva en roman om hur han behandlas nu, men det är så många saker och så ohyggligt dumt så ingen skulle tro mig. Det är sååå illa!
Jag kan bara skriva: du vet jag håller på dig till 100% bro!

Av samma anledning och av kärlek till min älskade  hoppas jag innerligen hon hittar sitt drömjobb och jag är säker på att hon gör det ;-) STRAIGHTAHEAD

Veckans video

Som nu kanske gissat..? Veckans video som denna gång fick rubriken fler filmer bara för att rubriken skulle börja på ett F. Är det sådant som kallas onödigt :-)

Detta med video är inte helt oförklarligt, en vetenskap i sig. En gång i tiden pluggade jag faktiskt lite video och redigering, men mina kunskaper inom detta har hamnat i bakvatten. Man hinner helt enkelt inte med alla saker man vill.

Jag skulle dock velat ha tillgång till Adobe Creative Cloud lösningen och tillgång till Adobe Premiere och After Effects. Förmodligen hade det hjälpt föga då det är så omfattande programvaror att lära sig och senast jag ”jobbade” i Adobe Premier var några år sedan. Jag antar det har utvecklats en del sedan dess :-)

Hade jag 48/h/d skulle jag vilja uppdatera mina kunskaper…but i don’t… Yet!

end line

Det är jag som har rätt, det är jag som bestämmer och det är jag som vet när det är slut! Snipp – snapp – snut så var bloggen slut… Nästan :-)

Med facit i handen, något jag borde jobba på är att kanalisera min eventuella frustration till att få ännu mer gjort…och rätt!
Att kunna vända frustration till kreativitet är oerhört kraftfullt och berikande!

Då har det varit första maj och en ledig dag mitt i veckan! Hade planer på att träna på gymet, plugga, läsa, blogga och bara njuta! Hann inte med alla delarna, gymet uteblev tyvärr! Dock hann jag göra hela inlämningsuppgift 2 på kursen IK1062 Publicering på Internet vilket jag får vara ohyggligt tacksam för. Kul med HTML5. Läste både i kurslitteraturen och i boken om Steve Jobs.

Sedan fick jag vara nära min kära en hel dag mitt i veckan I L O V E Y O U ♥

”Expectation is the mother of all frustration”
/Antonio Banderas

Slutikon

