life_header2

När jag började detta inlägg kände jag mig lite si-så-där i humöret och inlägget började mer eller mindre som något mörkt och dystert, men ju mer jag tänkte efter så tänkte jag, nej f*n, jag tänker inte ödsla energi på dåligt humör och dystra tankar. Så jag stannade upp, backade och började om. Time to shine star

Ibland kan det mesta dock kännas pest, pina, nattsvart och man är nere för räkning. Och det måste man få känna ibland! För hur skulle man annars kunna resa sig på nio, skaka av sig nederlaget och komma ut starkare än tidigare?

Hur det än må vara med ovanstående, när man känner sig nere för räkning, oro i kroppen och magen knyter sig, då kan det vara svårt att hitta ljuset, se det positiva och känna glädje. Det är då stora mentala och själsliga framsteg om man kan växla mörkt till ljust! Lyckas man, växer man som människa.

Är det en svaghet eller dumhet eller kanske helt onödigt, att skriva även om sina mörka stunder, stunder då man inte dansar, skrattar och ler?

Men, men, nog om detta…
Sträcker på mig och kostar på mig ett leende, för livet är ändå bra underbart star

life_line_gym

Att gå på gymet är ju inte bara perfekt när det är sol ute, sol inne, sol i sinne. Även de dagar man är frustrerad, då fungera det som anger management!

Jag menar; att dundra på Rammstein i lurarna och bara köra! AAAHHHHRRRR!

Efter träningen kan man med ett leende på läpparna och med en matt, skön känsla av att ha slitit i muskelfibrerna, tänka, livet är bra underbart ändå star

Rammstein med låten Benzin, från Globen 2010, en otroligt bra konsert som inte ljudet på detta klipp, på långa vägar återger. Jag satt nära scenen, och värmen under denna låt, från alla effekter var minst sagt ”brännande het”…

Har just hört på nyheterna hur bl.a. Gymgrossisten som jag skrev om i förra inlägget dragit tillbaka ett kost-tillskott vid namn Craze då det innehöll amfetaminliknande substanser. Jag skulle tycka det var bra om jag kunde hitta någon ”pre-training-drink” som ökade pump, ork och uthållighet när jag skulle träna, men absolut inget med amfetaminliknande substanser!

Är det så att om ett preparat ska ha direkt verkande effekt så måste det innehålla substanser som inte är bra för kropp och hälsa? Är det  kontentan av tillskott egentligen? Kanske ska man hålla sig till lite extra kolhydrater och proteiner… Skippa tanken på allt annat?

Det vore intressant att höra information från helt oberoende, opartiska källor.
Att få läsa vetenskapligt, oberoende och opartisk information och då menar jag inte via TV/press/media/reklam utan vetenskapligt bevisade resultat :-)
…Media är ju sällan opartisk och oberoende och absolut inte reklambranschen.

life_line_historia

Några korta små händelser ur den mänskliga historien… Den 9:e april…

thumbs_up_icon Tummen upp för det
thumbs_down_icon Tummen ner för det
yellowRotatorIcon Jag har ingen egentlig åsikt eller uppfattning om saken

  • 2003 – Bagdad intas av amerikanerna, Saddam’s dagar är räknade thumbs_up_icon
  • 1964 – Rick Tocchet, Kanadensisk hockey-spelare, föds  thumbs_up_icon
  • 1940 – Danmark och Norge invaderas av Tyskland thumbs_down_icon
  • 1940 – Vidkun Quisling tar makten i Norge thumbs_down_icon
  • 1926 – Hugh Hefner, Playboys grundare föds yellowRotatorIcon
  • 1511 – St Johns College i Cambridge grundas thumbs_up_icon
  • 1440 – Christopher av Bayern blir kung av Danmark yellowRotatorIcon
  • 1413 – Henry V blir krönt kung av England yellowRotatorIcon

Som vanligt, en blandad kompott av onödigt vetande… Men bättre med onödigt vetande än inget vetande alls… Eller?hawking4

Kloka och sanna ord: ”intelligens är förmågan att anpassa sig till förändringar”.
Inte för att mina små tillbakablickar i historien har nåt med intelligens att göra, men nu fick jag i alla fall chansen att citera Stephen Hawking :-)

life_line_video

Ytterligare en veckans video från bilen…
Jag måste sluta med de dumheterna. Ja i alla fall att filma dem i bilen, sen kan kan man ju alltid diskutera om jag borde sluta med veckans video också :-)

Jag ber om ursäkt för att dessa videos blir ganska lika. Jag menar det är ju inte så att jag har en studio, tekniker, pro-ljus, pro-ljud, pro-editing eller manus…

It’s all ad hoc on an Iphone in 68mph on a highway. So what did you expect :-)

life_line_teckning

Jag fick här om dagen ett sms från min dotter som hade ritat en teckning åt mig, det kan tyckas banalt att jag tar upp en sådan sak här i bloggen, men för mig betydde det väldigt, väldigt mycket. Tack min älskade dotter!

amanda_teckning2013

Jag verkligen önskar hon fortsätter teckna, det som är så kul och stimulerande.

life_line_end2

När jag började inlägget fanns risken det skulle bli ett ”dystert” inlägg.
Det ändrades fort och det är ju oerhört positivt, då det måste betyda att de ljusa stunderna är betydligt överlägsna det mörka star

Ps: Jag vill även påpeka att jag inte på något sätt är sponsrad av något multinationellt företag inom läske-blaske-branschen :-)

Jag avslutar inlägget med en längtan:
Jag längtar så mycket till kvällen, att få vara nära min älskade ängel och att med ett leende få somna tätt intill henne yellow-heart11 You make my world go round yellow-heart11

”Attitude is a little thing that makes a big difference”
/Winston Churchill

fist2

