volym_header3

Påskledigt, hur skönt är inte det på en skala? Solen skiner och vår i luften!

I detta blogginlägg tänkte jag skriva lite mer om min träning. Den känns riktigt, riktigt bra och jag har fått in en bra flyt, bra kontinuitet och driv. … Ta i trä!

Jag har nog inga större förhoppningar att detta inlägg ska vara klart innan påskledigheten är över, utan snarare någon gång under vecka 11. Som jag skrivit tidigare, det är få men flashiga inlägg *ha ha ha*

volym_line_gym

Jag kan inte annat än säga gympassen går bra nu, vissa bättre än andra naturligtvis, men i det stora hela mycket bra flyt i träningen. Tänk så mycket roligare och skönare det blir när man får in flytet! Det blir ett gift!

Friskis och Svettis har två anläggningar i Västerås varvid jag och min älskade ängel  tränat mest på gymet vid Björnövägen. Dock under påsken var Björnövägen stäng och vi tränade ett pass på Rocklunda. Det funkar det med, men man blir lätt ”hemma” på ett visst gym. Tänk så ”hemtam” man kan bli.

Nåväl, på sista tiden har jag börjat dela upp mina pass i fyra olika pass.

· Bröst – framsida axlar
· Rygg – axlar
· Biceps – triceps – nacke – ländrygg
· Ben – mage

Nu kan jag tänka mig att det finns många proffs och ”förståsigpå’are” som anser att mitt upplägg är käpprätt åt h-vete, men det funkar för mig för stunden. Har du kunskap och är insatt i träning så kommentera gärna.

Senast var det, ben-mage som kördes, så idag blir det, bröst-framsida axlar.

· Hantelflyes i bänk
· Hantelpressar i bänk
· Chestpress maskin (2 olika varianter)
· Hantellyft framåt
· Bröstdrag i cablecross
· Bänkpress i Smithmaskin
· Pec flys maskin
· Puschups i band (inkl. magcrunch)
· Hantel bakom huvud resning i bänk
· Dips

Ni får ursäkta namnvigningarna på mina övningar, men jag har noll koll på vad dom kan heta. Jag fattar ”min egen namngivning” och det är poängen…

Målsättningen är att köra mellan 7-10 av dessa övningar under passet.
Inte nödvändigtvis i den ordning jag skrivit dem, utan lite beroende på vilka maskiner som för stunden är lediga etc.

volym_line_tillskott

Jag har skrivit om det tidigare, detta med kosttillskott vid träning. Jag är ingen läkare, ingen kostrådgivare ,dietist eller annan expert på området men visst tror jag det har viss effekt. Om det sen än må vara placebo, så låt gå. Nu är det inte frågan om piller i stora högar utan protein och kolhydrattillskott.

Hur som helst, som komplement till vanlig kost tror jag det fyller sin funktion. Snabb påfyllning av proteiner och kolhydrater efter träning. Sedan kan min kosthållning bli hästlängder bättre, men det är en annan historia :-)

När jag tidigare har köpt tillskott i form av gainers så har det varit via Gymgrossisten.com som jag tycker är en alldeles utmärkt webbutik med bra sortiment, bra priser och snabba leveranser. Link1 www.gymgrossisten.com →

gymg_logo

Nu när jag jobbar i Eskilstuna så finns där mitt i centrum en butik vid namn MM Sports, dom har ett alldeles eget utbud av kosttillskott som jag tänkte prova.

gainer

Jag får återkomma med en recension om denna gainer när jag använt den ett tag. Priset var i alla fall överkomligt, 135:- för 1,5Kg. Chocolate flavour…

Bor ni inte i Göteborg, Stockholm eller Eskilstuna och kan besöka de fysiska butikerna kan ni alltid kolla in på deras hemsida. Link1 www.mmsports.se

Jag vill ändå pusha för Gymgrossisten som hittills aldrig ”svikit mig”, utan beställningar därifrån har fungerat klockrent. Fem hantlar av fem möjliga :-)

volym_line_lista3

Med musik i lurarna på gymet så ökar kraftigt fokuseringen för mig, så jag tänkte försöka lista de, enligt mig, tio bästa låtarna för gymet.
För att gardera mig så rankar jag låtarna utan någon inbördes ordning :-)

  • Links 234 – Rammstein
  • Angst – Eisbrecher
  • Heuchler – Megaherz
  • Emigrate – Emigrate
  • Reich mir die hand – Blutengel
  • Fade to black – Apotygma Berzerk
  • Benzin – Rammstein
  • Asche zu asche – Rammstein
  • Eifersucht – Rammstein
  • Lucretia my reflection – Sisters of Mercy

rammstein-logo

Denna lista ändras ju nästan varje dag, men i stora drag så är det så här det ser ut… Mycket tysk NDH. Kraftfullt, hårt, taktfast och utmärkt för gymet!

Har du favoritmusik för gymet, så kommentera gärna! Spellistan kan behöva uppdateras någon gång ibland… Fast det bör vara i ovan nämnda stuk :-)

volym_line_video

Vaddå .flv? Jo, då orden ”veckans video” inte fick plats fick jag vara nerdig och skriva .flv, som då är filändelsen för Flash video, som det är frågan om *ha-ha*

Denna gång använde jag mig inte av Bambuser utan en app på min Iphone vid namn PowerCam. Det finns en uppsjö olika appar för foto och video, vissa är bättre än andra. PowerCam är bara en i mängden som jag provat och idag fick det bli just PowerCam då jag ville göra videon lite annorlunda.

volym_line_history

Ja ha ja! Ytterligare en tillbakablick i i historien. Vad har hänt den 3:e april i vår världshistoria? Det är bara att fortsätta läsa för några axplock ur historien :-)

Utan större utläggning så tycker jag väl ungefär så här om händelserna…

thumbs_up_icon Tummen upp för det
thumbs_down_icon Tummen ner för det
yellowRotatorIcon Jag har ingen egentlig åsikt eller uppfattning om saken

  • 1996 Theodore ”Unabomber” Kaczynski blir tillfångatagen av FBI thumbs_up_icon
  • 1973 Världens första mobil-telefonsamtal rings  thumbs_up_icon
  • 1924 Marlon Brando föds  thumbs_up_icon
  • 1888 Det 1:a av 11 olösta mord i Whitechapel äger rum, Jack The Ripper thumbs_down_icon
  • 1882 The Outlaw Jesse James dödas av en annan outlaw, Robert Ford yellowRotatorIcon

Kort men naggande gott, eller nja… Det var mycket död och elände i denna historia-lektion! Ibland kan det vara så när det mänskliga släktet varit i farten.

volym_line_end2

Hmm, jag hade en idé om att komma igång med mina högskolestudier igen, men jag vet banne mig inte hur jag ska hitta motivationen och drivet till det? Kölhalning, stegling, strupstock… Förslag på ”morot” mottages tacksamt!

Jag säger bara: satan i gatan vilken djävulusisk helvetisk träningsvärk jag har! Det är bara ”på’t igen”…

”Vägen till att göra går via att att vara”
/Lao Zi

skull-43-128C

