ReCHARGE_header

ReCHARGE, ladda om, fylla på med energi… Solen skiner och jag med den!

Jag känner hur mycket solen och ljuset påverkar mig i positiv riktning och jag känner energin öka bara genom att vi äntligen är igång med träningen igen! Jag känner hur min älskade fyller mig med energi! My Love I Love You 4 Ever

Något som också ger mig energi är min älskades  green smoothies. Jag trodde nog aldrig jag skulle kunna dricka den gröna sörjan, men ack vad jag bedrog mig! Blandningarna variera men ofta innehåller det vatten, banan, spenat, ingefära, mango och liknande. Jepp, ni läste rätt, det blir en grön sörja, en green smoothie full av energi, vitaminer och dessutom väldigt gott. Har man dessutom, som jag, svårt att äta på morgonen är det helt perfekt.

ReCHARGE_line_bloggen2

Med ljuset kommer energin och jag hoppas att lite av den energin visualiseras här i bloggen. Jag har gjort om lite bilder,sidhuvudet och några bilder i menyn till vänster. Smådetaljer men likväl förnyelse :-)

Den ”stora” förändringen på sista tiden i bloggen, skrev jag om i förra inlägget. Att jag efter tre år, tagit mig i kragen och anmält bloggen till några blogg- portaler för att se om besökarantalet ökar. Det har gått för kort tid för att få fram någon vettig statistik för detta, men jag återkommer garanterat till detta.

En sak jag funderat lite över på senaste tiden är min inkonsekvens gällande stavning av ordet blogg. Joakim Öhrndalen Blog, med ett g, men i övrigt stavar jag med dubbelt g, blogg. Vad är rätt och riktigt? Kommentera gärna!

En annan sak som jag gör, som kanske inte är värt att ta efter om besöksantal är viktigt för dig, är att inte använda sig av bilder som rubriker. Rubriker indexeras av sökmotorer m.m. men jag själv gör rubrikerna till bilder. Nu spelar det ingen roll för mig, då grafiken i inläggen är halva nöjet med att blogga.

För att illustrera detta så, vad jag menar är att jag inte använder funktionen för rubrikformatering, utan istället gör jag ”bildrubriker” i Photoshop.

wpress_rubrik_dump1
Jag använder alltså inte Format för rubriker, vilket är en nackdel när det gäller sökmotoroptimering. Men för mig personligen, väger grafiken tyngre än SEO.

Jag har under de senaste veckorna även tagit tag i att fixa min Gravatar. En bild/avatar som ska visa att det är jag som eventuellt kommenterar/postar på sociala medier och liknande. Varför gör jag då detta nu? Jo, jag tänkte att det var på tiden att jag skapar ”en” identitet som återspeglar sig från bloggen till Twitter via Facebook till Pintrest m.fl. Sedan kan jag tycka att det blir en hel del registeringar på olika ställen och diverse inställningar bara för att försöka visa ”min gravatar/bild/ikon”. Men det kanske kan vara värt det, man skapar ju sitt eget ”varumärke” som syns oavsett var du deltar. Forum, bloggar, Twitter etc.

So beware – out there, håll utkik efter min lilla gravatar, ”the walking man” :-)
the_walkingman_small3
Detta med gravatarer fungerar inte 100%igt på alla ställen. Till stora delar beror det säker på inställningar för kommentarer i olika bloggar, samt att olika verktyg/system för bloggar hanterar detta med gravatarer på olika sätt.

Passar även på att dela en länk till Tommy K Johanssons blogg, med en hel del matnyttiga tips om att blogga:  link9x9 http://blogg.tkj.se/artiklar/

ReCHARGE_line_bokrea

Bokrean är för mig någon helt underbart. Jag antar att bokrean för mig, är vad mellandagsrean är för många andra. Den enda rea jag egentligen bryr mig om.

I år blir det dock inte så mycket bokreande för mig, dels har jag redan så pass mycket olästa böcker som ligger och bara väntar på att bli lästa och så måste jag lägga mina surt förvärvade slantar på annat, #utgifter :-)

jobs-bok-rea

Helt boklös kunde jag dock inte förbli denna bokrea :-) Det fick bli en bok som jag faktiskt under en längre tid funderat på att köpa! Steve Jobs – en biografi. Denna bok, historien om Apples grundare Steve Jobs tror jag är riktigt läsvärd. Dock ska jag först läsa klart Camilla Läckbergs Isprinsessan. Den första boken i kriminalroman-serien om författaren Erika Falck och polisen Patrik Hedström.

Det här med att läsa går tyvärr i perioder. Ibland läser jag jätte mycket och ibland blir det bara några rader i veckan… Jag undrar vad det beror på? Jag kan ligga och zappa på TV’n fast det är bara skräp som visas, ändå tar jag inte upp en bok och läser? Som tur är går det som sagt i perioder. No worries :-)

ReCHARGE_line_end

Jag hade tänkt skriva mer om bloggande vs sociala medier och jag hade tänkt skriva mer om träning. Men inlägget drog ut på tiden… I vanlig ordning :-)

Jag får återkomma i ett senare inlägg till detta med bloggande och hur jag låter sociala medier komplimentera och interagera med bloggen, eller är det kanske vice versa? Bloggen som komplimenterar och interagerar?

Jag avslutar detta inlägg, att med stolthet och glädje kunna säga att jag och min älskade ängel varit och tränat på gymet fyra gånger denna vecka!
Vi är igång igen! YES WE ARE!

”Energi och uthållighet övervinner allt”
/Benjamin Franklin

