filosofi_header

Jag har klurat lite på detta med bloggande…
Jag har enligt den statistik jag kan se på wordpress.com, väldigt få besökare. Det är väl i och för sig tråkigt men jag funderar om jag verkligen skriver så mycket för att andra ska läsa eller om jag skriver av någon konstig terapeutisk anledning. Att bara skriva för skrivandets skull, att bara låta tankar och idéer komma och gå. Bloggen blir bokstäver och ord som kommer ut i meningar och hur osammanhängande de än må vara så hamnar de oftast i samma inlägg. Lite som ett online-skissblock för tankar och idéer som jag delar med mig av.

För mig blir det lika mycket för att skriva av mig funderingar och att leka med grafiken, som det är menat som någon form ventilerande av åsikter. Jag skriver om det som för stunden finns i mina tankar. Jag är inte nischad i min blogg, och kommer aldrig bli. Bara det gör det svårare att marknadsföra bloggen.

Men jag tänker inte klaga! Jag vill hellre göra det ”my way” än att ha läsare för att jag skriver på ett sådant sätt som inte tilltalar mig att skriva på.
Jag skulle förmodligen inte gilla min typ av blogg om någon annan skrev den :-)

fuck-boring

Sedan kan jag väl ibland önska och tycka jag kunde vara mer strukturerad i mitt bloggande. De gånger jag skriver om något som jag har en stark åsikt om, eller något jag brinner mycket för, så har det en tendens att försvinna bland allt annat i inläggen, men ännu har jag inte hittat något bra sätt, enligt mig själv att separera skrivandet av ostrukturerade tankar och idéer kontra det som jag verkligen vill föra fram min åsikt om.

Jag skulle naturligtvis kunna dela upp bloggen i olika kategorier, ha separata bloggar, en nischad och en för fritt spånande, eller bara olika former av inlägg, men det vore inte riktigt jag! Så för stunden får helt enkelt bloggen och dess inlägg se ut som de gör. Ett alternativ är ju faktiskt att länka till fler bloggar än vad jag gör. Nåväl, jag får se vad jag hittar på… Om nåt :-) Take it or leave it!

Sedan är jag ju fullt medveten om en annan brist i min blogg och min karaktär. Upphovsrätten. Jag använder en hel del bilder från nätet i bloggen. Det är inte helt ovanligt med ”lånade” bilder på hemsidor och bloggar, men det är ju inte OK egentligen. Jag modifierar dem allt som oftast lite för sakens skull och för att passa mitt syfte och design och ibland är det ju faktiskt lite recensionssyfte också, som t.ex. bilder på böcker och annat smått och gott. Är jag ursäktad :-)

Det lilla, lilla extra jag gjort nu, efter tre år av bloggande :-) är att jag marknadsfört bloggen genom att registrera den på ett antal portaler:

link9x9 Bloggportalen.se
link9x9 Toppblogg.se
link9x9 Bloggfavoriter.se
link9x9 Blogrankers.com

Sedan så jag får väl se hur vida det tillför något och om besöksantalet ökar något framöver. Högst tvivelaktigt dock med tanke på det minst sagt varierande innehållet i mina inlägg… Nischad, vad är det :-)

filosofi_line_psychopunch

Jag har ju några gånger genom åren länkat in några videos av min storebrors band, PSYCHOPUNCH. Jag kan nu meddela att efter den 10:e fullängds CD’n Smakk Valley har han bestämt sig för att hoppa av.
Det räckte tydligen med 14 år i bandet och tusentals-mils turnerande i Europa!

psychopunch-full

1999 – WAJAWAHWSD
2000 – Bursting Out of Chuckys Town
2001 – Original Scandinavian Superdudes
2002 – The Pleasure Kill
2004 – Smashed on Arrival
2006 – Kamikaze Love Reducer
2008 – Moonlight City
2009 – Death by Misadventure
2010 – The Last Goodbye
2013 – Smakk Valley


Visst är det lite tråkigt att han slutar, men jag har full förståelse för hans beslut. Hur länge orkar man ”kajka runt” på Europas alla vägar? Även om vissa spelningar måste varit helt otroliga! Wacken Open Air, Summer Breeze m.fl.

Nu är jag ju inte helt opartisk och ojävig i detta men det känns lite grand att PSYCHOPUNCH utan Anders vore som Rollings Stones utan Keith Richards :-) Jag önskar PSYCHOPUNCH all lycka till framöver, kör hårt superdudes!

Dock… Känner jag min bror rätt kommer han ta upp gitarren och göra nåt nytt, vem vet, kanske tillsammans med förra trummisen Peppe.

filosofi_line_end

Tro det eller ej men sitter med små funderingar på att bygga något litet enkelt växthusliknande till våren. Det vore kul att kunna odla lite tomater och kryddor. Jag vet, tror knappt jag skriver detta! Jag och växthus, det låter inte rimligt :-)

vaxthus

Vi får väl se hur det blir med tomater, oregano, basilika, gräslök och annat grönt när våren kommer. Hur det än blir så kommer jag odla ogräs *haha*

Det är nu lördag och det är dags att avrunda från bloggen för denna gång. Tittar ut och konstaterar att snön har i alla fall slutat falla. Tyvärr lyser solen med sin frånvaro :-) Men se det från den ljusa sidan, om du körde bil till solen för att hämta lite solsken och du körde i ca: 90-100Km/h så skulle det skulle ta dig ca: 177 år enkel resa! 354 år T&R och det med dagens bensin pris! Dyrt :-)

Jag tar min älskade ängels hand och inväntar våren med ett leende istället!

”Våren är planerna och projektens årstid”
/Leo Tolstoy

blommaSOL

