vinter_header1

Vinter, vinter, vinter, kan det inte räcka nu? Snön den bara faller och faller…

Vintern fortsätter med oförtruten kraft att hålla oss i ett järngrepp. Jag måste säga att jag längtar enormt till våren nu, det får räcka med snö och kyla nu!

Utöver vinter och förmodligen på grund av den har jag har åkt på den värsta förkylningen jag haft på länge känns det som… Helt slut i kroppen. Feberfrossa och jävlig. Jag hoppas dock innerligen slippa allt vad kräksjuka heter.

pyton

En fördel med att vara sjuk är väl att man uppskattar så mycket att vara frisk när man väl blir det… Always look on the bright side of life ♬♬♩♩♬♬♩♩

vinter_line_gym1

Något jag tycker är fruktansvärt drygt är hur länge denna förkylning verkar vilja sitta i… Snorar och snörvlar och hostar i ett. Inte bara är det drygt, jobbigt och tråkigt. Det håller mig borta från träning också :-(
Nu när vi väl har bytt gym, så har förkylningen satt stopp för träningen.

Så fort förkylningen släppt ska det minsann tränas intensivt som aldrig förr, jag verkligen saknar träningen och längtar otroligt efter att få köra på hårt igen!

Funderar på att inom kort investera i 4Kg Gainer Pro. De må vara placebo men jag tycker det är en bra placeo i så fall :-) Om det är så att detta tillskott av kolhydrater och proteiner inte har en märkbar, muskelbyggande effekt, så fungerar det i alla fall utmärkt för att få i sig lite energi efter träning.

gym-g

Jag bara måste hitta ett sätt att hålla kontinuitet, inte bara på gymet utan i hela upplägget. Från träning och kost, från morgon till kväll, helg och vardag.

  • Ordentlig frukost varje morgon, utan undantag!
  • Lunch, även om tiden är knapp och man jobbar för fullt.
  • Ordentlig brunch de helger då man tagit lång sovmorgon.
  • Mellanmål, om än bara någon frukt.
  • Träna, träna, träna!
  • Stretcha.
  • Vila, meditation, vila.
  • Varierad träning, gym, löpning, promenader, yoga.
  • Kontinuitet och disciplin!

Det kan se hur enkelt och självklart ut som helst, men för mig är det banne mig inte det. Tyvärr! Men jag tänker verkligen inte ge upp! I will succeed!

vinter_line_TV

Nej, nej, inte Frank Zappa… Utan Sappa, fast Zappa med S… Do you get it? Inte det… Ingen fara för det gör inte jag heller och det spelar ingen roll :-)

Bara för att klargöra ovanstående elände av bokstäver och ord…
Det har med TV och film i alla dess former att göra. Solklart så fort man vet, precis som med relativitetsteorin, så fort man förstår så är det kristallklart :-)

Tyvärr är ett av mitt och min älskades  favoritprogram nu slut för denna gång, På Spåret. Dick Harrison och Ellinor Persson var värdiga vinnare helt klart!
Vi längtar redan till nästa säsong!

På Spåret får 4.5, det hade fått 5 om frågorna från resmålen hade varit mer relevanta och handlat mer om just resmålet.

Vi följer även som tidigare med glädje Sveriges Mästerkock! Programmet är kul och avslappnat att följa. Man behöver som tittare inte ta så hårt på det hela. Serien har inte kommit så långt, så vi har ännu inte hittat någon favoritkock, av deltagarna alltså :-) Men det kanske kommer.

Sveriges Mästerkock får så här långt 3.0, jag räknar dock med att betyget kommer stiga vad det lider.

plura

Ett program som jag inte längre vet riktigt vad jag ska tycka om är Kanal5 och Pluras Kök. Denna säsong är dom ju i Spanien. Bästa säsongen utan tvekan var när det var Mauro och Pluras kök. Första säsongen. Efter det har det gått utför. Det är visserligen bättre nu än de senaste två säsongerna, men ändå…
Det är mindre fokus på matlagningen nu, även om matlagningen aldrig stått i fokus helt. Det känns mer och mer som ett program där man antar att Plura och Måns får betalt för att supa i Spanien… Nåja, jag behöver ju inte titta om jag inte vill. Men det är ju lite underhållande ändå :-)

Pluras Kök ligger på betyget 2.0men kan stiga eller sjunka med 0,5 :-)

Mycket TV kockar blir det, men från det ena till det andra! Har länge blivit tipsad om serien Sons of Anarchy, jag som åker HD och hela baletten. Sagt och gjort, jag köpte säsong 1 på DVD och kan bara så här långt säga… Skiiiit! Fattade inte alls tycke för serien. Det enda jag tänker är: Peggy Bundy!

sons-arnarki2

Sons of Anarchy får av mig 00 och kommer inte få mer heller…

Nu kanske alla fans av Sons of Anarchy tycker jag dissade serien helt och det må så vara. Alla är vi ju berättigade en åsikt och tycker man serien är bra så är det fine för mig. Jag tycker inte den är bra.
Nej, jag föredrar i första hand program där jag lär mig något… I’m i boring?

tv-kanaler1

Tack, tack och tack för YouTube där mycket intressant kan hittas och tittas på. Otroligt mycket bra dokumentärer. Från National Gepgraphics, Discovery och andra kanaler. Helt suveränt! En enorm källa av intressanta ämnen.

vinter_line_konst

Helt odrägligt värdelös rubrik, men jag kände jag ville hålla mig till inkörd bana på detta inlägg :-) Snö, snö och ett ord på S… Helt meningslöst men ändå.

Nåväl, jag har skrivit så länge bloggen funnits att jag borde börja rita och måla igen. Nu har jag i alla fall börjat. Det vart inte med mina ProMarkers, inte heller favoriten gouache utan det vart med akvarellpennor och tusch.

derwent

Visst har man ”kladdat och skissat” lite till och från genom åren, men inget som man gjort från start till finish. Inget jag lagt ner lite eftertanke på, symbolik och innebörd i. Men nu har jag i alla fall gjort det och det är en bra nystart.

tavla-sofia2

Mitt första ”kompletta” alster på över 10 år. En kärleksförklaring till min älskade 

Nu lär det visa sig om detta med att rita och måla kommer att fortsätta eller om det ska dröja ytterligare 15 år tills nästa alster är klart, jag hoppas inte…

vinter_line_END

Det närmar sig slutet för detta inlägg, inte en bokstav för tidigt kanske ni tycker? Glädjande är att för stunden har det slutat snöa och jag hoppas vi fått nog med snö nu. Låt solen titta fram och grönskan, ljuset och värmen ta vid.

Jag längtar efter en sommarpromenad på Ängsö med min älskade ängel   Tänk att man kan längta så mycket efter en så enkel sak!
Outgrundliga äro herrens vägar minsann :-)

”Våren är vackrast en vinterdag” / Carl Hammarén

snowman

