back_header2

Ha ha ha! Tyckte själv jag var liiite lustig i min bloggrubrik! För er som kommer ihåg The Dogs D′Amour så hade dom en låt som hette just Back on the jucie. Jag antar dock att Tyla, sångare och frontfigur i The Dogs D′Amour syftade på helt annan juice än apelsinjucie vilket jag tänkte på.

tyla_konst2

Sedan hade jag ytterligare en tanke med valet av rubrik. Juice är ju ganska så hälsosamt och nu har jag bytt gym och åter kommit igång med min träning och det är ju hälsosamt i sig…för mig… så det vart ett ”hälso-tänk” kring det hela…

Och när vi ändå är inne på juice i alla dess former så tar vi, jag och min älskade ängel  tacksamt emot tips på goda juicedrinkar och smoothies.
Allt från ”alkoholfria-helg-juice-drinks-alternativ” till ”gröna-hälso-smoothies”.

back_line_gym

Dags att göra ett hopp från hälso-smoothies och juice till rent fysisk aktivitet!

Jag och min älskade  är nu på G att byta gym. Från Actic till Friskis & Svettis. Det finns ett antal anledningar till detta men det främsta som jag ser det är kostnaden. Det är bättre priser och som jag noterat, bättre öppettider.

Vi har både varit där och tittat och faktiskt kört ett pass på gymet. Vi är positivt överraskade till utbudet av maskiner, fria vikter och andra redskap. Jag är helt säker på att vi kommer trivas bra att träna där, bara jag kan acceptera namnet Friskis & Svettis, det känns inte som ett namn Clint Eastwood skulle ha valt…

Biter i det sura äpplet och lägger fåfängan åt sidan och börjar träna istället :-)

back_line_bok

Till och från skriver jag om böcker och litteratur, mer till än från faktiskt och nu ska jag ge mig i kast med en författare jag inte läst något av tidigare…

Camilla Läckberg lär väl knappast behöva någon närmare presentation, förmodligen en av Sveriges mest populära och lästa deckarförfattare.

Min älskade ängel  har läst lite av henne och varmt rekommenderat hennes böcker. Så jag ska ge mig i kast med den första boken i hennes serie om Erica Falck och allt som händer i och omkring Fjällbacka på den svenska västkusten.

c-lackberg

1. Isprinsessan
2. Predikanten
3. Stenhuggaren
4. Olycksfågeln
5. Tyskungen
6. Sjöjungfru
7. Fyrvaktaren
8. Änglamakerskan

När jag nu är inne på detta med litteratur så måste jag tyvärr meddela att jag skjuter böckerna av Arne Dahl på framtiden. Hans sätt att skriva flöt inte i läsningen för mig, men en vacker dag ska jag ska ge honom en chans igen.

back_line_blogg

Jag har under den senaste tiden med intresse följt ett ”projekt” som det talas om en hel del på Twitter. Nämligen #blogg100. Denna ide som verkar vara sprungen ur en man vid namn Fredrik Wass. Tanken är att skriva minst ett inlägg om dagen i sin blogg under 100 dagar.  Jag tycker idéen är helt suverän. Läs mer om idéen på Fredrik’s blogg, link9x9 Bisonblog

Så varför är jag inte med då? Dels såg jag det hela några dagar sent, det började 23/1-2013. Hängde väl inte med i Twitterflödet ordentligt så jag upptäckte det hela lite sent. Ursäkter, ursäkter, ursäkter :-)

Sedan är det ju så här med min blogg… När jag skriver ett inlägg kan det ta allt ifrån en dag till en månad. Jag bloggar lika mycket för att få leka med grafiken som jag bloggar för att skriva. Sen kan jag personligen tycka att många andra bloggar har ett mer strukturerat innehåll och är betydligt mer välskrivna.

bloggen-wordpress

I min blogg svänger innehållet som en utförsåkare i en storslalombacke. Den röda tråden i inläggen liknar mer ett trassligt nystan som katten lekt med!

Jaq skulle nog beskriva min blogg som ett till och från organiserat kaos, en blogg där G kan komma före A, där jag ibland kan skriva slutet före början, där φ kan vara Θ och 1+1 kan bli 237°… Jag får kalla det min konstnärliga frihet :-)

Så med tanke på innehåll, på virre-varret av ord och på struktur så vet jag inte om jag ens tycker min blogg platsar i #blogg100. Jag får fundera till nästa år.

back_line_end

Det är dags att pressa ur den sista droppen ur apelsinen och detta inlägg…

Jag har egentligen inte så mycket mer att tillägga till detta redan kompletta mästerverk :-) Möjligen vart det lite väl mycket frukter, juice och smoothies men frukt och grönt är ju nyttigt så håll till godo!

”Ett äpple om dagen håller doktorn borta”
/Engelskt ordspråk

Apple

