dag_header1

En dag i taget är ett uttryck som för mig hamnat i fokus på många sätt senaste tiden. Jag började detta inlägg med vetskapen att jag inte skulle bli klar med inlägget på minst en vecka. Jag tänkte ta det en dag i taget och utöver det hade jag en liten baktanke angående inlägget…
Min plan har hela veckan varit att färdigställa detta inlägg i helgen. Varför?

Jo för i helgen följer jag med min älskade ängel då hon ska utbilda gymnastikledare i Sandviken. Så min tanke har hela tiden varit att i lugn och ro färdigställa detta inlägg på ett hotellrum i Sandviken.

Bortsett från bandykulturen i Sandviken verkar det (på förhand) vara begränsat med ”kända ting” i Sandviken. Kan kännetecknas lite av att det på Wikipedia påpekas att stadsbiblioteket är en del av folketshus… Och?
Det känns inte som Sandviken kan erbjuda mig några större sevärdigheter eller större kulturell revolution! Men jag kan ju ha fel förstås!

…Wikipedia, personer med ursprung eller stark anknytning till Sandviken:

  • Malena Ernman (operasångerska) uppvuxen i Sandviken
  • Thomas Ledin (artist) uppvuxen i Sandviken
  • Kim Källström (fotbollsspelare) född i Sandviken
  • Totta Näslund (artist) född i Sandviken
  • Geena Davis (skådesspelare) utbytesstudent i Sandviken
  • Göran Fredrik Göransson (grundare av Sandvik AB) dog i Sandviken :-/

Nu är jag ju inte till Sandviken för att botanisera i kultur eller sevärdigheter eller leka paparzzi efter kändisar :-) utan för att få vara nära min kära


dag_line_hotell

Runt klockan sex var vi framme i Sandviken och checkade in på hotell Alséns. Läget på hotellet är väl inte det lyxigaste men kan inte säga annat än att rummet är mer än bra och det är inte varje natt man sover i himmelssäng :-)

sandviken-hotell

Sedan måste jag tillägga att personalen på hotellet var supertrevliga och verkligen hjälpsamma. Jag kan inte annat än rekomendera hotell Alséns om du ska övernatta i Sandviken. Och nej, jag får inte betalt för att skriva det :-)

Efter en härlig hotellfrukost skjutsade jag min älskade ängel till utbildningen hon ska hålla i och återvände till hotellet. Det var verkligen sviiiin-kallt ute i morse, så det är skönt att sitta inne i värmen och titta ut på ett mycket vinter-vitt Sandviken och bara dricka kaffe och blogga.

sandviken-hotell2

Skulle jag sedan behöva ett break från bloggandet kan jag alltid sätta mig i rummets egen barock-soffa och dricka mig lite afternoon tea :-)

Sedan måste jag sätta ett extra plus när jag upptäckte att hotellet hade Cmore sport och det var hockeylördag :-) Så avslappnande med min älskling brevid, läsandes isprinsessan och jag tittandes på Skellefteå-Hv71. Kvalitet!

dag_line_jobbet

Nu har jag gjort lite mer än en månad på nya jobbet och det är verkligen full-rulle hela dagarna. Mycket olika och varierande uppgifter.
Roligast är naturligtvis de uppgifter som är utveckligsrelaterat i form av IT kombinerat med pedagogik samt jobbet med WordPress.
Just nu ser jag mycket fram emot att få gå en kurs i Schoolsoft och likaså, få lära mig mer om smartboards. Det är framtiden och verkligen intressant!

Mellan alla uppgifter som betas av under dagarna försöker jag organsiera och fixa till ”kontoret” lite också. Det är i nuläget inte världens mest inspirerande och kreativa miljö, men många bäckar små leder så sakta fram till trivsel. …Hoppas jag :-)

sandviken-jobb

Så sakteliga görs ett ”förrådsliknande” rum om till en fungerande arbetsplats.

Jag känner att det är länge sedan jag läste/jobbade och pluggade nätverk och servrar. Det skulle behövas en klar refresh av nätverkskunskapen.

Vi jobbar mot ett mer optimerat nätverk och optimerad nätverksadministration. Förhoppningen är med det att det ska bli enklare, gå snabbare och vara mindre problematik med nätverksrelaterade uppgifter. Det skulle ge mer tid till det jag verkligen brinner för! IT, pedagogik och utbildning i en kombination.

british-junior-logo

En sak är i alla fall helt säker! Jag både breddar och fördjupar mina kunskaper.

dag_line_korthet

Som rubriken säger och jag upprepar inlägg efter inlägg… Det finns ett antal saker som jag bara måste börja ta upp, öka takten, öka fokus, få tummen ur…

  • Mina studier står mer än still, tyvärr…
    Måste hitta tillbaka till rutiner och lite ”jävlar annama”!
  • Min läsning går på lågvarv…
    Ska införa IT och TV fria kvällar i veckan, för att istället njuta av läsning.
  • Jag och mitt eventuella ritande…
    Jag har i alla fall letat fram min mycket röriga konstväska. En början!

sandviken-konst

  • Träningen… Gymträningen har fallit i träda :-(
    ”Post-arbetsmarknadsfrånvarande-finansiellt-frånfälle” har del i detta :-(
  • Löpning som botemedel.
    Får i brist på gym så länge ge mig ut och springa med min älskade ängel

dag_line_slut

Nu ska man verkligen inte måla fan på väggen, jag har slutat med sådant :-) Allt kommer att lösa sig och bli bra, bara man tar en dag i taget!

Nu ska jag börja avrunda detta inlägg och tänka på utcheckning från hotellet. Tacksamt och med servicemind så låter dom mig vänta med utcheckning till klockan 14.30 istället för 12.00, så jag kan åka raka vägen och hämta min älskade från gymnastikutbilndningen och sen mot home sweet home!

Som ett litet avslut på detta inlägg, söndagen den 20 januari 2013.

  • Den 20/1-2009 väljs Barack Obama in som USA’s första svarta president
  • Den 20/1-1934 grundas Fujifilm i Tokyo, Japan
  • Den 20/1-1952 föds Paul Stanley en av frontfigurerna i KISS
  • Den 20/1-1946 föds den amerikanska regisören David Lynch
  • Den 20/1-1993 dör skådespelerskan Audry Hepburn

20-1-2013-history

Nu tackar jag för denna gång och packar det sista inför avfärd mot Västerås. Tack för visat intresse och på återseendet alla som nu orkat lästa allt detta :-)

”Den blomma som följer solen gör det även molniga dagar”
/Robert Leighton

Red-Flower-icon

