moon_header2

Det är långt ifrån världens mest aktiva blogg detta… Senaste inlägget är från oktober månad och det säger det mesta tycker jag. Dock är det ju så att allt som oftast måste bloggen stå tillbaka för annat.

Det ska tilläggas att extremt mycket har hänt under den senaste tiden och i slutänden är nog allt av en positiv natur! Även om en del av sakerna till en början kännts som en oerhörd uppförsbacke. Det blir livsförändrande!

Tack min älskade ängel för att du tror på mig, stöttar mig och älskar mig! Forever and ever yours and only yours

En nyhet är att jag efter några månaders arbetslöshet nu åter igen jobbar. Sedan början på december är jag nu mer IT-coordinator på British Schools. Jobbet är i Eskilstuna så det blir en del pendlande, men det underlättar ekonomiskt och mentalt att ha ett jobb. Det kommer att bli varierande uppgifter med allt från active directory och Windows servrar till WordPress och Schoolsoft till kontakt med leverantörer och externa utförare and in between!

Det ska tilläggas att STRAIGHTAHEAD på inget sätt lagts på is! No Way!

BTW Rubriken på inlägget återspeglar bara att jag började skriva vid fullmåne!

moon_line_vinter2

I år kan man i alla fall säga vi fått en riktig vinter med mycket snö. Jag är ingen vinter-människa men ska det vara vinter så ska det banne mig vara snö!

Inför julafton var jag och min älskade ut till Vallby friluftsmuseum för att inhandla ett par julklappar i butiken Glasbiten. Jag passade då på att ta ett vintrigt kort på en gammal byggnad. Underbara istappar.

vallby2012
Vallby friluftsmuseum en vinterdag 2012. Något editerad i My Sketch för iPhone.

Nu när väl snön är här hoppas jag den blir liggandes ett tag. Snön skänker ljus till en annars mörk årstid och jag är som person väldigt beroende av ljus.

En annan sak jag noterat de senaste veckorna är att lusten att rita och måla börjar återvända. Om det beror på ljuset från snön är tvivelaktigt men jag börjar åter igen se bilder framför mig som jag vill måla och rita.

promarkers3

Jag hoppas verkligen att känslan av att vilja rita och måla kommer vara kvar, det är så avslappnande och rogivande. Jag tror att jag ska ta fram ett block och mina Promarkers bara för att lite smått komma igång igen.

Egentligen tror jag lusten kommer ifrån att jag tänker klarare än på länge.

moon_line_jobb

Som jag skrev tidigare i inlägget så har jag nu fått ett nytt jobb, som IT-coordinator på British Schools. Det är en skola i Eskilstuna för årskurs 1-9 samt att det även drivs dagisverksamhet. Jag kommer att jobba med allt som har med IT att göra inom organsiationen. Som namnet antyder är det en verksamhet som genomsyras av det engelska språket.

bschools

Det jag ser fram emot allra mest med denna tjänst är möjligheten att kunna bidra med den IT kompetens kombinerat med den pedagogiska kompetens jag har. Samt naturligtvis att få jobba med företagets olika IT-system.

Skolan inklusive dagisverksamheten finns lokaliserad på tre olika ställen i Eskilstuna, med ca: 120 anställda och runt 800 elever. Så det är gott om datorer, nätverk och IT  att ”sätta tänderna i”.

Jag undrar dock om det är ett omen?
Lokalen där jag har mitt kontor idag är samma lokal som jag en gång började min karriär inom utbildningsbranchen i, för en 13-14 år sedan. S P O O K E Y !

julafton

Julafton har passerat i lugnets-tecken, skönt nog! Vi kan inte annat än säga vi är nöjda, belåtna och tacksamma över de julklappar vi fått!
En middag på Limone kök och bar att planera in och en Nespresso-maskin.

nespresso

Jag kan inte annat än säga det blir lite lyx över att dricka espresso ur egen maskin. Det ger en extra krydda på tillvaron.

Sedan, julklapparna från min älskade ängel helt underbara! Julklapparna från barnen helt suveräna! Jag är evigt tacksam för presenterna från er alla!

moon_line_newyear

Det lackar mot nyår och allt vad det innebär. Det blir för egen del lugnt och sansat. Är så nöjd med att bara få vara med min älskade kvinna

Jag har inga nyårslöften och tänker inte avlägga några nyårslöften! Jag har ambitioner för det nya året, men jag låter det vara just ambitioner.

Jo föresten… Det finns ett nyårslöfte!

”Arbete är en välsignelse som ser ut som en förbannelse”
/ Larwrence Durell

moon_half

