Detta är faktiskt andra gången jag skriver detta inlägg. Jag hade gjort klart hela inlägget och publicerat det, dock i all hast. Jag tittade en kort stund senare på inlägget via WordPress i mobilen och där fanns bara ett utkast av inlägget. Dum som jag var tryckte jag på knappet uppdatera, vilket jag trodde var för att uppdatera appen med den senaste versionen av inlägget.
Detta för att jag redan publicerat inlägget via dator, bara minuter tidigare.
Uppdatera knappen i appen gjorde istället så att den ersatte det färdiga inlägget som var publicerat med det inte ens halvklara utkastet från appen i mobilen. Lagom kul… Men det fanns garanterat en mening med debaklet!

En av meningarna med debaklet måste har varit att jag var så sugen på att börja på ett nytt inlägg, men visste egentligen inte vad jag skulle skriva om. Det kan ha varit förkylningen som blockerade min skrivarådra *ha ha* så inlägget vart ganska tunt och intetsägande. Dock inte sagt detta blir bättre, men jag ska göra ett tappert försök! STRAIGHTAHEAD till framtiden 4-ever.

Sitter och jobbar med Joomla och försöker klura ut vad som kan tyckas vara basic saker. Login redirect sidor etc. Tror allt jag får läsa på lite mer. Kanske jag skulle ”pilla och dutta och jobba” lite oftare med Joomla också.
Övning ger färdighet heter det ju!

Jag tror jag ska backa ett steg och läsa på lite innan jag gjort för många ändringar i min installation av Joomla. Det är ju inte alltid det enklaste att komma ihåg alla ändringar och inställningar man gör.

Jag har ju ett antal projekt som kommer att bli beroende av att min Joomla site fungerar som jag vill, så det är av yttersta vikta att jag jobbar på med detta och att lära sig mer och mer för varje gång man jobbar i CMS’et.

Min målsättning är dock solklar, det ska bli en suverän site och jag ska bli ett riktigt pro på Joomla. Börjar nog marchen mot att bli en ”pro Joomla user” med att gotta ner mig i sängen med en Joomla bok och en påse godis *ha ha*

Hmm! Kom just på att då måste jag ju gå och köpa godis först… Valet och kvalet, att äta eller inte äta godis? Det är dagens stora fråga…

För protokolletsskull kan tilläggas, det vart dip till morötter istället för godis.

En sista minuten uppdatering angående detta med Joomla. Jag funderar starkt på att byta till WordPress, som känns mycket mer straight forward…
Det känns mycket mer STRAIGHTAHEAD så att säga…

Jag och min  älskling har ibland pratat om idéer och uppslag till TV program som vi skulle vilja se. Från detta har en idé kring ett inslag i bloggen tagit form, nämligen denna som jag valt att kalla till bords.

Tanken är denna att jag har ett middagsbord med plats för sex personer, varav jag själv och min älskling är självskrivna gäster. Utöver detta bjuder jag in fyra gäster i varje inlägg som jag skulle vilja prata med. Gästerna kan vara levande eller döda. Jag bestämmer att jag kan bjuda in döda gäster också!

Min tanke är att bjuda in gäster som jag skulle vilja ställa frågor, prata med, är intressanta på ett eller annat sätt för mig. Sedan ska jag försöka att kombinera dessa gäster med varandra så att bl.a. ideologier, idér, åsikter och annat ställs mot varandra. Vi får väl se hur det blir med detta tema *L*

Så här första gången väljer jag att bjuda in, förutom mig själv och min älskade ängel följande personer:

  • Jan Eliasson, Vice generalsekreterare i FN.
  • Sir Richard Branson, grundare av det mycket framgångsrika Virgin group.
  • Dalai Lama, en fredens man.
  • Per Morberg, framgångsrik skådespelare och kock.

Jag skulle fråga;

Jan Eliasson: Hur orkar du fortsätta kämpa hela tiden, tröttnar du aldrig och känner hopplöshet inför byråkrati, eviga diskussioner i säkerhetsråd mm?
Vad och hur gör du för att ladda batterierna och försöka dag efter dag?
När får man konsultuppdrag hos dig på FN *L*

Sir Richard Branson: Var kommer din eviga glöd och entreprenörsskap ifrån och ärligt tror du inte det blir enklare att vara framåt, kreatör, entreprenör när man är mångmiljadär? Vilken person är din förebild?
Vad har du för kontaktuppgifter, jag har lite förslag du inte kan säga nej till *L*

Dalai Lama: Vad ser du hos mänskligheten som inger hopp och tro för framtiden och ser du något mörkt hos mänskligheten som du är rädd för?
Tror du kan lära mig ett och annat, tänkte besöka dig, när är du hemma? *L*

Per Morberg: Är du så ”hetsig” i köket som du verkar i ”vad blir det för mat?” och hur många diskhoar har du i köket egentligen? Har du någonsin funderat på att öppna restaurang?
När kommer inbjudan på en tre rätters inkl. god dryck ur din collection? *L*

Det var första ”till bords” och så här efter själva skrivandet är jag för stunden osäker på om det var så här jag hade sett det i tanken… Får fundera och utvärdera om det ska bli något återkommande med detta. I detta fall var det ju inga större ideologiska motsättningar mellan ”oss” vid bordet. Nåväl, ta det för vad det är. Kanske återkommer det eller inte… Logiskt!

Söndag, kväll och dags att krypa till kojs. Väntar med spänning på kommande vecka. Hoppas och tror på ett antal positiva mail och jag håller alla tummar jag kan för min älskade ängel och hennes vecka

Jag har packat träningsväskan för att ta en vända till gymet imorgon bitti för nu får banne mig förkylningen räknas som borta *host, host, snurvel och snor* STRAIGHTAHEAD and fast forward till framtiden 4-ever.

Den som uppfattar framtiden som motvind går åt fel håll / Martin Held

