Jag har bestämt mig för att ge bloggen en chans till, även fast jag skrev i förra inlägget att det kanske var det sista. Men jag ska försöka att fokusera mer på träning, motivation och sådan som får mig att må bra!

Vad är då träning, motivation och må bra för mig?
Det är allt från min gymträning, som jag skrivit om tidigare, men det tänkte jag skriva ännu mer om. Jag har så smått börjat springa… Väldigt smått, men ändå *L* Det är om att hitta ljuspunkter i sin tillvaro. Att varje dag se positivt på livet och tillvaron, no matter what! Det finns alltid saker att glädjas över!

Att må bra gör jag också av att läsa, så mer om böcker blir det garanterat. Naturligtvis får min älskade ängel mig att må bra och jag ska försöka hjälpa henne igång med sin egen blogg. Flow & Go →

Kontentan blir egentligen att bloggen förblir som den varit, men jag ska försöka dra ner på dravlet *skratt*… Ett av målen är naturligvis att få inläggen klara i rimlig tid. Inte som den senaste tiden att det tar ett par månader för varje inlägg. Dock har jag andra saker som måste gå långt före bloggen, så några dagliga inlägg lär inte bli aktuella. Ni får helt enkelt se min blogg som ett lyxigt månadsmagsin i fyrfärg och tjockt, glansigt papper *ha ha*

När det nu gäller gymträning så har jag börjat komma igång mer regelbundet. Det känns mycket bra och motiverande! Man vill bara träna mer och mer! Senaste veckan har varit riktigt bra ur träningssynvinkel. Tre mycket bra pass på gymet och tro det eller ej, även sprungit spåret på 2.6Km. Det kanske inte låter så märkvärdigt men för mig att springade ta mig runt ett motionsspår är en bedrift *skratt*. Nu ska jka jobba upp konditionen också, banne mig!

När jag kommit in ännu mer i rutinerna och tränar 2-3ggr i veckan ska jag återgå till att skriva mer detaljerat om just träningen.

Hur det än är, så tränar man runt tre gånger i veckan blir det till ett gift. Ett positivt och bra sådant dock. Till skillnad från andra gifter…

När jag nu skriver denna mening är det ny vecka, nya tag! Det började väl inte alldeles bra med tanke på träningen. Åkte på måndag morgon till gymet, men det gick tungt, segt och omotiverat. Kände mig inte 100% i form! Helt enkelt nya tag imorgon eller på onsdag. Kanske jag ger mig ut i spåret i kväll för en runda i spåret. Bara för att kompensera för att gymet inte gick så bra!


Att läsa böcker är för mig både avslappning, må bra, motivation och något som ger mig både energi och oftast en hel del nya ideér och vinklar att se på saker. Här kommer väldigt kort om två böcker jag just läst ut.

 
Bagarbograven.
GD Hjertstedt

Jag älskar att läsa. Tyvärr  går det upp och ner med hur mycket man läser. Men i sommras när vi var på en dagsutflykt till Skokloster så köpte vi en debut deckare av GD Hjertsted. Det handlar polisen Marita Good och om ett suspekt självmord på Skokloster slott som sedan leder vidare tillbaka i historien.

Det blev extra kul att läsa om Skokloster då man ”nyss” varit där och kände igen delar av miljön som beskrevs.
Som debutbok får den av mig 2,5 stjärnor.





Jag brukar försöka att variera mitt läsande mellan deckare, historia, memoarer och rena fackböcker. Just variationen gör att jag inte grottar in mig i ett fack.


Se möjligheterna.
Bosse Angerlöw

En bok av en helt annan typ än Bagarbograven. Detta är en bok om positivt tänkande och motivation. En nog så viktig egenskap som inte alltid är lätt att hitta när det verkar mörkt.

Boken tar upp ett antal medtoder man kan använda sig av för att vända negativa tankar och mönster till positiva. Han tar upp exempel både ur grupp perspektiv och på individ nivå.

Detta är bara en av flera böcker Bosse Angelöw har skrivit. Jag är säker på att jag kommer läsa flera av hans böcker framöver.
Se möjligheterna. Bli en framgångsletare; får:



Jag har börjat läsa mer böcker om positivt tänkande och liknande. Vilket kan verkar vara lite ”mambo jambo” för många. Märk väl att jag själv många gånger har varit skeptisk, men man hittar hela tiden guldkorn i böckerna. Det är inte magi dom skriver om utan att försöka se på saker ur positiva synvinklar, dom finns nämligen alltid! Det kan göra livet så mycket lättare.

Min tanke är i alla fall att i kommande blogginlägg recensera böckerna jag läser lite mer på djupet än det ytliga, korta jag skrev nyss om Bagarborgraven och Se möjligheterna. Stay tuned!

Tänk, man läser alldeles för lite egentligen! Man låter dumburken stå på oavsett om det är något som man vill se eller inte. Det borde vara en enkel vana att bryta. Bara ha TV’n på när det verkligen är något man vill se. Sluta upp med onödigt ”slötittande” och använda den tiden till lite avslappnande, stimulerande, kreativ, lärorik, spännande läsning istället.

Trots att jag tycker jag/vi borde stänga av dumburken oftare och läsa istället måste jag ju ändå få tycka till om några program jag gillar.

  • Mästerkockarna. Tycker det har varit otroligt roligt att följa det.
  • The Spiral. En nordisk TV serier som fick mycket kritik, men jag gillade den.
  • Ser fram emot en ny säsong av Sveriges Mästerkock.
  • Ser fram emot den nya säsongen av På Spåret.

Det kan låta Svensson, Svensson över min lista men låt så vara då *ler*

Redan i detta inlägg har jag brutit det jag tänkte jag skulle uppnå! Att få inläggen klara lite fortare… Men jag har i ärlighetens namn mer saker att göra än att bara blogga så det får väl ta den tid det tar!

För att avsluta denna slutspurt så kan jag rapportera att jag sprungit 2,5Km, gått några promenader på mellan 2,6 – 6Km och hunnit med gymet ytterligare en gång. Tyvärr kommer ibland förkyldningar som brev på posten så i några dagar nu får det allt bli vila med en och annan lugn promenad som motion. Snart kry igen, you bet!

Svett är bara fett som gråter / Paolo Roberto

