Då är det någon vecka sedan det var nationaldag och den förflöt lugnt och sansat. Inget speciellt firande att tala om för oss, eller firande alls faktiskt… Bara ett konstaterande att nu var det nationaldag.

Läste mitt eget inlägg från nationaldagen 2011 och insåg att jag där skrivit om brist på motivation och inspiration och att jag samtidigt tagit mig i kragen och gjort inlämningsuppgift 3 i kursen Publicering på Internet – Dalarnas Högskola. Mest patetiskt är att ett år senare har jag inte gjort en släng till på kursen…

Var finns motivationen, var finns inspirationen, orken, lusten och glädjen?
Jag måste onekligen fråga mig själv om detta är något att ens fortsätta med.

Men det är ett beslut jag ska ta en dag då jag ser mer positivt på det hela *L*

Jag verkligen avskyr de dagar då jag inte hittar någon inspiration, motivation eller drivkraft. Jag är glad dessa dagar är få, men de kunde vara ännu färre!

Jag sitter med CMS’et Joomla som jag försöker behärska bättre och borde rimligtvis hålla på med det istället för att blogga, men ibland så tar det bara stopp! Så det vart bloggen istället…

Jag har en uppsjö böcker, 10-15-20 böcker att läsa. Allt från Arne Dahls deckare om A-gruppen till Peter Englunds romaner om Poltava, till böcker om mental träning, sociala medier, Google, SOA, IT Service management mm.
Men ibland flyter bara bokstäverna ihop så det vart bloggen istället…


Det känns inte som om jag saknar sommarläsningen direkt…

Sedan finns det naturligtvis en mängd andra saker jag borde fylla mina dagar med. Men som jag skrev tidigare, vissa dagar går man bara helt på tomgång.

Men nu ett NEJ! Nu är det slutgnällt på inspirations och motivationsbrist…
Nu gäller maximal fokusering, fast forward and STRAIGHTAHEAD!

I helgen som var gick jag om min  kärlek ute på Ängsö igen. Helt underbart att promenera där. Vi gick en ”led” som kallas Prästgårdsrundan. Någonstans mellan 6-8 Km. Vackert är bara förnamnet! Kan varmt rekomenderas.

Till nästa gång tror jag allt vi åker ner på södra Ängsö, vid Långholms brygga och promenerar där. Utörundan eller Bryggrundan. Kanske vi till och med köper lite rökt fisk hos fiskaren vid Långholms brygga för att ha picknick på.
Skulle det kunna bli mer avslappnat än så? Motion, rekreation och quality time!

Från ett blommande och grönskande Ängsö till något helt annat blommande… Vår chilli planta som blommar för fullt, vilket jag nog aldrig trodde skulle hända med mina otroligt ”gröna fingrar”…

Nu är det bara att hoppas det sedan blir chillis på busken också, som de fotomonterade,  photoshopade chillisarna i bilden *L*

Men nu får det allt vara nog med botanik för ett och samma inlägg!

När jag skriver detta har jag precis packat träningsväskan och ska bege mig till gymet. Det är för sällan det händer men det har ändå ökat i frekvens. Ett stort steg framåt tycker jag nog, men kan öka betydligt mer!
Jag ska möta upp min älskling efter jobbet så blir det ett pass tillsammans.

Jag återkommer med en liten recension om hur det gick senare… If i survive?

Som det står i så många filmer, ”flera timmare senare”… En hel dag faktiskt!

Jag får erkänna att passet på gymet vart något av ett mellan-pass. Varken bra eller dåligt! Kände att orken tog slut ganska fort och orkade inte göra två fulla set med 12 reps på övningarna… Ett tecken på att det är för länge mellan passen. Sen är det väl kanske bra att äta mer än 3 mackor på en hel dag innan man tränar också? Men det bara låter som en dålig ursäkt *L*

Positivt var dock att vi kom iväg till gymet och tränade närmare en timme och att vi fick träna tillsammans! Det är så mycket roligare och inspirerande att ha med sig älsklingen på gymet än att träna själv!

Nu hoppas vi bara att vi kommer iväg imorgon igen till gymet! Det vore helt underbart! Så nu ska jag nog skapa en ny spellista till Iphonen så jag kan ha lite ny musik i öronen när det är dags… R A M M S T E I N *L*

Velar om jag ska eller inte ska ge mig ut på en promenad… Ole, dole, doff?
Latheten säger NEJ, behovet säger JA och lusten säger KANSKE

Regnet är nära så latheten vann, men snuset är slut så nu måste jag ut ♪♫♪

Nehepp! Inte mycket mer att göra än att konstatera att detta inlägg är slut

Rönnerdahl är gammal men han valsar ändå / Evert Taube


