Det är ju inte första gången rubriken/titeln på inlägget inte har någon större innebörd. Bara en bra låt av Fields of the Nephilim. En av 100 bra låtar av det bandet! Men rubriken har grott länge i huvudet… And only god knows why?

Sedan vill jag säga: förlåt bloggen för jag inte skrivit på länge, men jag har varit upptagen med viktigare saker *yepp*. Skämt å sido, ibland blir det bara så att det helt enkelt inte finns tid att skriva. Men om någon börjar betala mig lön för att blogga lovar jag att skriva oftare! Mitt konto nummer är: … … … … …

Äntligen! Som Gert Fylking skulle ha utropat. Inte för att jag blir en bättre grillmästare, men känslan av att få tända och grilla på en ny grill gör en till mästerkock… Nåja. Det är ingen gasolgrill från Weber men en hederlig kolgrill i form av grilltunna med lock och en suverän varmhållningshylla.

Vi premiärgrillade flintastek. Det kunde ha varit bättre kött än en flintastek men det fick duga. Det var bäst att passa på medans solen och värmen fanns, trots att meterologerna lovat kallare dagar. Men sedan när hade dom rätt?

Så här med facit i handen kan jag konstatera… Mer grillkol i grillen nästa gång och flintastek är inte kul alltså… Likaså hade vi dagen till ära införskaffat Jim Beam Barbeque Sauce vilket man kunde tro att det skulle vara en ”exotisk” kul grej, men ack vilken besvikelse! Inte värd sitt pris, ICA’s egen chipottle sås är betydligt bättre. Man lär så länge man lever *L*

Men bara för att ”markera” hur mycket vi gillar att grilla och hur gärna vi ville ha en ny grill så ska jag berätta följande. Efter att ha velat fram och tillbaka länge om vilken grill vi ville ha så bestämde vi oss tillsist för en grilltunna från Landmann. Sagt och gjort så åkte jag en dag till affären för att köpa grillen vi tittat på, bara för att få reda på att endast demo exemplaret fanns kvar.

Nåväl, demo exemplaret inköptes och jag fick stå på ICA parkeringen och demontera grillen, packa in den i bilen, för att 5-6 Km längre bort, dvs. hemma montera ihop den igen. Vad gör man inte för att få grilla?

Har ju länge, länge funderat kring detta med digitalkamera. Jag är så långt ifrån en fotograf man kan komma och känner att släpa med mig en stor digitalkamera med objektiv och allt… Well, det är inte riktigt jag! Men ändå vill man kunna fotografera med hyfsad kamera. Nu kommer alla fotografer, proffs liksom de som tror de är proffs att skaka på huvudet *L*. Jag tycker kameran på min Iphone 4S är helt OK! Men saknar lite zoom möjligheter…

Sagt och gjort, istället för att investera i en digitalkamera införskaffade jag ett par linser till Iphone istället. Sure, inga proffs grejer men jag är inget proffs på att fota heller… Så det jämnar ut sig *haha*

Ett telelinsobjektiv på 9* förstoring och en vidvinkel och makro lins för Iphone. Allt för under 500kr. Good enough for me! Behöver ingen kameraväska ed. Bara att ha med i framfickan… Mobil fotograf i ordets rätta bemärkelse *haha*

Apropå telefon… Min älskade ängel  vart med Iphone för ett par veckor sedan *L* På tiden om ni frågar mig och jag tror alldrig hon varit så mycket på Facebook som nu, Wordfeud går varmt och hon har egen Twitter.
Det är bara lilltjejen som säger ”mamma, sluta nerda nu!” *haha*

Att köpa bil får en alltid att känna sig lurad! Som om jag bytte bil varannan vecka, men så är inte fallet!!! Men förra bilen var helt enkelt slut och för dyr att laga, samt att farbror blå misstyckte att man körde den… Eller fröknarna blå i detta fall *mutter mutter* Och utan bil är man ju som en strandad val.

Det fick bli en Mazda 3 Sedan 1.6 Exclusive från 2005. Bensinsnål och väldigt skön att köra. Visst, det är inget motormonster eller lyxbil men vi gillar den! Förhoppningsvis tar den oss många, många problemfria mil framåt!

Jag tittade först på en Hyundai Tuscon, lite macho som jag tänkte vara med en stads jeep…*döhhh* men jag är så otroligt glad och tacksam att jag lyssnade på min ängel . För ”nya” bilen är både snygg, skön att köra och bränslesnål.

Sen tycker jag det är underbart att min älskade  gillar bilen och att vi gemensamt tog detta beslut kring vilken bil. Även om det är en begagnad bil så är det en investering som kommer kosta under många år… *No shit*

Egentligen borde väl inte rubriken vara Carl McCoy utan Fileds of the Nephilim, men denna gång får det faktiskt vara Carl McCoy! Sångare och front figur och i ärlighetensnamn alter-egot i Fileds of the Nephilim.

Det går i perioder när jag lyssnar på ”Fields” eller musik över huvud taget nu mer… Men vart sittande på nätet och läste intervjuer med Carl McCoy.
En intressant och ”hemlig” person. Utöver musiken har han ju sitt eget ”artwork” alter-ego… Sheerfaith. Jag skulle gärna se mer vad han har gjort som konstnär. Bortsett från alla av Fields of the Nephilims skivomslag.
Tydligen håller han på med datorkomponerad konst och ljud också.
Men det är inte alldeles lätt att hitta så mycket information om Sheerfaith.

Kan bara rekomendera nya boxen från Fileds of the Nephilim, Ceremonies. Det fanns ett antal låtar jag inte hade hört faktiskt. En favorit har helt klart blivit ”From the fire”. Två live CD’n och en Live DVD. Nu en icke officiell video…


Det känns som detta blogginlägg kommer hur långt som helst men kan inte låta bli att skriva att den tecknade serien Hellstorm, där finns en karaktär baserad på Carl McCoy. Jag tror jag måste införskaffa ett album!

Jag skulle kunna skriva hur mycket som helst om Fields of the Nephilim och Carl McCoy men lämnar det där hän för annars blir detta blogginlägg en bok…
Och vem orkar läsa ett blogginlägg som är så långt?

Jag hade inga planer på att skriva om Nicklas Lidström, men under skrivandet av detta blogginlägg så gick han ut med att han nu slutar med hockeyn!

Efter 20 säsonger i Detroit Red Wings lägger nu denna legend skridskorna på hyllan. En unik hockeyspelare och back! Jag tror personligen aldrig vi får se en spelare som är så duktig, så länge och så lojal mot sitt lag! Bara kolla…

  • Fyra Stanley cup!
  • Norris trophy sju gånger!
  • Conn Smyth trophy som mest värdefull under slutspel
  • OS och VM guld… Vi kan fortsätta i evigheter…

2007 utsåg tidningen The Hockey News honom till ”Tidernas europé i NHL”.
Det säger mycket, om inte allt om VIK sonen Nicklas Lidström!

Ni får ursäkta, Peter Forsberg, Mats Sundin, Börje Salming, Mats Näslund, Bengt-Åke Gustavsson, Uffe Sterner, Håkan Loob, Calle Johansson mfl. Sveriges genom tiderna bästa hockey spelare går i pension! Respekt!

Innan inlägget rinner iväg och blir ännu längre och tar ännu längre tid att få färdigt så rundar jag väl av för denna gång! Tack och adjö för denna gång *L*


Innan jag avslutar måste man ju bara få skriva hur mycket man njuter av att det är sommar! Ljus och värme, precis vad man behöver! I allafall jag.

Jag kan inte annat än säga jag längtar till Mörkö också. Ljumma sommarkvällar, rökta räkor på Skansholmens bistro…

Jag känner mig glad och tacksam och lycklig trots omständigheter med jobb…

Vad vore jag utan er:

Sofia min älskade ängel

Daniel, Amanda och Gabriel, mina barn!
Mathilda och Maja, mina bonus barn!

Jag älskar er


Jag hoppas att inom kort kunna berätta mer om lite intressanta projekt som jag har på G med väldigt intressanta personer! Intressanta och inspirerande människor jag mött! Hoppas bara det leder framåt nu.

Ytterligare en kul grej är att min äldsta son Daniel ska åka till Island denna sommar. Det är någon form av kultur projekt! Det jag vet så här långt är att det är till den Isländska staden Akureyri på norra sidan av Island.
Jag får återkomma när jag vet mer, men det är så spännande och ett uns av avund finns ju där *L* Hur många gånger i livet åker man till Island?

Som en sista lilla sak i detta inlägg, och den är väl inte så liten egentligen… Min  älskade ängel har sedan en tid tillbaka fått två nya kollegor på jobbet som hon trivs mycket bra med. Det underlättar hennes vardag mycket.
Tänk vad kollegor kan betyda mycket! Jag är så glad för hennes skull!

Ketchup, ketchup, punkt, punkt… / Felix

