Ja ha ja! Då har hela påskhelgen gått och man är mitt i vardagen. Eller så mycket vardag det nu blir när man är mellan jobb… Nåväl, påsken var en ledighet med lite påskmat, ytterst lite påskgodis och en hel del träning.

Jag har faktiskt varit på gymet 6 gånger under senaste 12 dagarna och det är långt mycket mer regelbundet än vad jag varit i närheten av det senaste året. Nu gäller det bara att försöka hålla denna regelbundenhet. Men jag mår ju så mycket bättre både fysiskt och psykiskt av att träna. Så jag borde hålla igång…

Jag har ännu inte återgått till att skriva ner övningarna här på bloggen och betygsätta mina pass, men det beror på att jag inte kännt att seriositeten och regelbundenheten funnits förens nu. Peppar, peppar ta i trä att det håller i.

Om jag ändå skulle sätta ett sammanlagt betyg för dessa 6 gympass så får det bli Det får gå som ett medelbetyg och nu ska det bara bli bättre!

Även om vårvärmen drog sig tillbaka och nästan vinterkyla infann sig under veckan före och under påsk så finns ju längtan till värmen, de långa sommarkvällarna och semesterdrömmarna där. Och drömmar får man ju ha!

Jag har aldrig någonsin ens tänkt tanken på cykelsemester men när jag läste VLT’s lördagsbilaga Latte om cykelsemester i Provance i Frankrike så lät det i alla fall otroligt mysigt. Förmodligen beroende på de storslagna vyerna.

Men från att tycka något ser pittoreskt, vackert och mysigt ut till att faktiskt sätta sig på en cykel och trampa runt i sydfrankrike är det låååååååångt…

Men visst, det vore nog jätte mysigt och härligt att cykla i Provance, känna doften av lavendel på fälten, stanna till på ett hostel i en vacker liten by och få ett glas rött vin till maten. Läs gärna mer  Official site Vélo Loisir in Lueron

Men bland annat på grund av rådande omständigheter får man nog sikta in sig på en liten vaccation på närmare håll. En sak som jag länge velat göra är att bo på hotell i gamla stan i Stockholm. Att få vakna och känna atmosfären i en gamal byggnad från 1500-1600talet. Jag tror det vore oerhört härligt och med en känsla av svensk historia i väggarna.

Vem skulle inte vilja äta frukost med utsikt över gamla stans takåsar? Jag skulle inte tacka nej i alla fall *L* En sådan liten trip vore avslappnande!

Gå hand i hand med min älskade och bara njuta av hur vackert det är i Stockholm. Gamla stan, söder, Djurgården… Flanera runt utan krav och mål.

Måste även säga att man längtar tillbaka till Mörkö. Lantligt, vackert och avslappnande. Och varför inte en bok i handen på stranden?

Sedan kan jag inte sticka under stol med att rökta räkor och ett glas vin på Skansholmens bistro tillsammans med mitt hjärta vore underbart!

Nu hoppas och längtar jag efter att värmen ska återkomma och det blir riktig vår! Visst hade man redan kunnat premiärgrilla, men det känns som om vädret ska vara underbart för att premiären ska vara optimal.
Man ska kunna sitta ute och käka om man grillar! Det hör liksom till!

Som jag skrivit i flera inlägg så funderar vi på en ny grill till sommaren. Hittade en läcker grilltunna som verkar vara helt OK. Men nu har vi även fått syn på denna klotgrill, som även den har fällbart lock, uppläggningsytor och framförallt enklare tömmning av aska. Valet och kvalet går vidare i väntan på premiär *L*

Nu när påsken är över så är väl midsommar nästa stohej om jag inte missminner mig? Men dit är det ju ett tag, tack och lov!
Inte för att jag inte längtar till sommaren men allt detta ståhej vid högtider…


Till alla de ägg som inte överlevde påsk, ni är stekta *S U C K*

