En i mängden av rubriker utan någon egentlig innebörd. Men visst hund, katt och dammråttor har vi *skratt* Fast ärligt talat inte speciellt många dammråttor och bara en hund och en katt i hushållet! Men det räcker nog..?

Om vår katt Dizel någonsin skulle få andra kattkompisar skulle det bli två stycken. Dom skulle döpas till Benzin och Gaz *hehe* Passande, eller hur?

Från hundmat, kattmat till råa eller stekta råttor och andra kulinariska rätter…

Ja ha! Då har finalen Sveriges Mästerkock varit. Det kanske inte var helt oväntat att Sigrid vann. Hur vida det var rättvist eller ej ska låta vara osagt.

Då får vi helt enkelt vänta tills nästa säsong av Sveriges Mästerkock. Vi tycker det är ett riktigt roligt program. Återstår att se om det blir några andra matprogram under våren/sommaren. Vore kul om Primo Paolo började igen.

Vi har lite sporadiskt tittat på Kjelles smakresa i Asien på TV3. Vi är väl inte speciellt imponerade av programmet. Det duger att titta på men inte mycket mer. Personligen tror jag inte det blir mer än en säsong av detta program.

Jag hoppas det kommer ett program om att grilla till sommaren. Grilla i alla dess former från kött till grönsaker till fisk. Det vore riktigt, riktigt intressant!

Denna rubrik har ingenting med en katt som löper att göra egentligen, utan den får symbolisera rösten på sångaren Tiame Downe, sångare i LA sleeze bandet Faster Pussycat. Han låter/lät som en blandning mellan en katt som löper och en skrikig gammal kärring *haha* Judge your self!


Om jag inte missminner mig har jag ”länkat” in denna låt i någon av mina tidigare 162 blogginlägg. Att jag väljer just denna låt är för att det är den bästa dom gjort enligt mig. Kanske den enda bra…

Dom hade även en obligatorisk sleeze ballad som alla band skulle ha runt mitten-slutet på 80talet. Den hette Bathroom Wall om ni vill söka på YouTube.

Om ni undrar vad Cleo de Merode är för suspekt rubrik så ska jag upplysa er om det. Jag tänkte nu som hastigast reccensera Jan Mårtenssons deckare om den ”lönnfete” anti hjälten och antikhanlaren Johan Kristian Homan.
Och vad har det med rubriken att göra? Jo, huvudpersonen, Joahn Kristian Homan har en katt vid namn Cleo de Merode, väldigt passade för detta blogginläggs tema. Eller hur? …Eller vart det långsökt nu *haha*

Boken är från 1998 och jag måste dock säga att det var inte den bästa Homan deckare jag läst. Idag är jag snål och ger inte boken mer än 2,5 stjärnor.

Jag trodde jag läst alla Homan deckare, men uppenbarligen inte. Jag är dock nästan övertygad om att den allra senaste, Safari med döden är betydligt bättre än Det svarta guldet. Biblioteket eller Pocketshop, thats the question?

Om jag varit en katt med nio liv så kan jag tänka mig att jag redan hade förbrukat sju-åtta av dessa liv *haha* Men för att förlänga det man har så pallrade jag mig till gymet på fredagen. Det vart ett bra pass på två timmar!

Och tro det eller ej! Men det vart ett gympass även på lördagen! Jag kan inte minnas när jag var på gymet två dagar i rad senast! En bra utveckling som jag hoppas håller i sig. Och helt underbart var att även min älskling  nu också kunde komma iväg till gymet. Av förklarliga skäl så vart inte lördagens pass lika långt och tungt som fredagens… Den gamla kroppen sa ifrån lite *L*

I god anda ska vi även försöka komma iväg på måndagen. Vilken tränings rush. Inte en dag för sent! Nu gäller det att hålla ork och motivation uppe.

Här om dagen fick jag en underbar och vacker present av min älskade ängel Ett handgjort halssmycke. Jag älskar det och jag älskar inskriptionen hon valde! Amor Vincit Omnia, det vill säga Kärleken Övervinner Allt på latin.

Smycket kommer vara på mig dygnet runt, året runt. Forever and always!

Att vara mellan två jobb kan ibland få dagarna att bli extremt långa. Men det värsta är egentligen den otroliga längtan jag känner efter att min älskade  ängel ska komma hem! Jag blir som en ny människa med henne hos mig!

Jag längtar enormt efter sommar och ledighet med min älskade . Njuta av sol, värme, mys och hennes närhet! Jamar som en marskatt efter min älskade

Kan inte annat än säga jag längtar till sommaren och tillbak till Mörkö! Så vackert och så avslappnande där. And i’ll go there with my angel of love

After dark all cats are leopards /  Native American



