Ja ha ja! Då har vi ställt om till sommartid! Undrar när detta med sommar och vintertid ska skippas i Sverige? Enligt forskare så påverkar tydligen detta med omställning av tid till mer stress… Onödigt med sommar/vintertid anser jag!

Blommorna i rubriken är min älskades  favorit blomma, Ranunkel! Så det är den enkla men kärleksfulla anledningent till att just den blomman vart med i bloggrubriken. Jag älskar min ängel bortom allt! Hon är min livs kärlek!

Europa Blues som är titeln på den senaste filmen ur Arne Dahls serie om A-gruppen inom rikskrim. Enligt min mening den bästa filmen hittils i serien. Mycket beroende på själva historien som fick en historisk anknytning.

Filmen får av mig… 4,5 stjärnor!
Så vitt jag vet är det även den sista filmen i serien om A-gruppen, men vem vet, kanske de återkommer? Kanske som den sameuropeiska styrkan OpCop.

Ibland känns det som om man råkar på mental soppatorsk… Vissa dagar kan uppenbarligen vara så. Motivation och ork verkar inte infinna sig.
Har nästan funderat på att börja med någon form av meditation, undrar om det kan hjälpa en att bara tömma tanken från omotivation och orkeslöshet?

Egentligen skulle man vid sådana tillfällen pallra sig till gymet och helt enkelt ”köra skiten ur sig”… Ett boxsäck och ett par handskar vore väldigt befriande!

Vid tillfälle ska jag nog investera i säck och handskar. Bra för motionen…
Jag behöver verkligen hitta motivationen igen. Till både träning och annat!

Min dotter Amanda har varit med på en teater produktion, Idol – Allt eller inget.

”I den nyskrivna musikalen ”Idol – allt eller inget” startas det ett ”Junior Idol” där alla ungdomar mellan 9-14 år får söka. Förutsättningarna är exakta samma som det riktiga Idol och villkoren är minst lika tuffa.
Trots att det är barn och ungdomar med i programmet, ska ingen hänsyn tas”

Jag måste i alla fall säga jag är en stolt pappa efter att ha sett henne spela denna 2*40 minuter långa föreställning! Bra jobbat min älskade dotter!

Idag har min älskade ängel gjort sin examination för magisterexamen i folkhälsovetenskap på Mälardalens högskola! Jag är så stolt över henne!

Sedan måste ju bara få kräkas över en hel del akademiska saker… Det känns som det är viktigare att det inte är ett streck på förstasidan än innehållet… Harvard, Oxford, akademiskt… Trail and error, prova det istället!

Det heter nog akademiskt av en anledning kan jag tro. Men man kan faktiskt tycka det blir för mycket skrivbordsprodukter av allt. Tur det finns do’ers!

Jag var med på själva examinationen och opponeringen och motivationen till att ta tag i mina egna högskolestudier ökade inte! *understatement*

Sommarlov, det var länge sedan man hade sommarlov men förstår de som längtar till det! Sommarlov får nu symbolisera att det är dags att runda av…

Med mina bristfälliga akademiska kunskaper i skrift samt att mitt språkbruk med all sonnolikhet icke följer valitativ modell så tack och adjö för denna gång!

Jag hoppas att det uppstår en viss förvirring, det vore skönt
/ Ernst Kirchsteiger

