Anledningen till rubriken i detta blogginlägg är att jag vart tittandes på en X-files film så här på dagen. Fight the future. Jag är inte mycket för science fiction filmer eller böcker men måste erkänna jag är barnsligt förtjust i X-files.


Något jag skulle vilja ha, samlarboxarna med alla nio säsonger av X-files.

Nåväl, en annan dag, en annan tid. Man kanske rätt vad det är stöter på boxarna på någon DVD rea. Är du intresserad så får du alla nio boxar plus två X-files filmer för under 1000kr på CDON.com. Själv väntar jag nog lite…

Det är bra härligt att våren närmare sig allt mer. Att äntligen kunna sitta ute igen. Jag satt under ett par timmar ute och bloggade, helt underbart.
Man kan inte annat än njuta när solen värmer. Bara hoppas det håller i sig!
Uppenbarligen var det inte bara jag som gillade att gotta mig i värmen *L*


Dizel och Vera gottar sig i solen på verandan… Är det inte vår så säg!

Tyvärr var det inte lika varmt och lika mycket vår i helgen som var. Vi var då till Stockholm. Närmare bestämt Ulf Lundells födelseplats… Förorten, Orminge!

”Jag trivs bäst i öppna landskap ♫♫♪♬♬♪” Tror jag det efter att ha sett Orminge centrum… Lite skillnad att bo på Österlen kan jag tro!

Men vad jag tänkte komma till var att vi bodde en bit ifrån Orminge, närmare bestämt i Saltsjö Boo. Vilken oerhört vacker plats, husen är magnefika och så långt bort från en förort man kan komma. Nu bor det nog inga fattiglappar där kan jag tänka mig och vi var bara inkvarterade där så vi kan inte räknas till den inhemska populationen i Saltsjö Boo *haha*

När jag och kärleken var ute och promenerade bland dessa magnefika hus och efter en vacker stig utmed vattnet så passerade vi en sak som fick mig att tänka; för mycket pengar måste kunna ställa till oreda i hjärnkontoret…

Vid en enorm villa på två-tre våningar med putsad fasad, statyer på taket, mur runt hela området, ja kort och gott en stor herrgård utmed vattnet så såg vi en märklig sak. På den stora gården sprang två stora lösa hundar runt. Inget konstigt i det tills vi sedan såg att hundar hade sällskap av en …get?

Notera att detta är villområde, om än väldigt lyxigt och högklassigt sådant… Cash is King? Har man det förspänt kan man ha en lös get även på tomten…

Om ni inte tror mig så besök gärna Backebölsvägen i Saltsjö Boo, huset går inte att missa *L*… Trust me, you’ll find the way!

Vi passade på att besöka ett även ännu finare område, där min kärlek  bodde sina fyra första år i livet nämligen Saltsjöbaden. Nu fick jag också lära mig att det ska nog uttals Saltschöööbaden på fin stockholmska. Vi vart dock informerade om att vi inte skulle passa in eller trivas i Saltschöööbaden och vi kan inte annat än hålla med *L* Även om älskling  är delvis uppvuxen där…

Kanske vi skulle dricka thé ur finporslin med silversked och lillfinger upp *L*

Från besök i Stockholm till något helt annat. Idag kom leveransen med Arne Dahls böcker om A-gruppen! Nu har man att läsa en bra stund framöver *L* Men först måste jag snabbt läsa ut en gammal Jan Mårtensson bok jag lånat på biblioteket. Det svarta guldet från 1998… Och jag som trodde jag läst alla!


Levereade och redo för att läsas! Jag tror allt sommarläsningen är införskaffad.

Men innan jag börjar läsningen av Arne Dahls böcker, tror jag allt det blir en filmhelg med den senaste filmen i serien. Europa Blues.

Har läst mig till dock att böckerna och filmerna skiljer sig åt i ordning. Här är i alla fall ordningen böckerna ska/bör läsas.

  1. Misterioso
  2. Ont blod
  3. Upp till toppen av berget
  4. Europa Blues
  5. De största vatten
  6. En midsommarnattsdröm
  7. Dödsmässa
  8. Mörkertal
  9. Efterskalv
  10. Himmelsöga

Återkommer med en recension av filmen i ett senare blogginlägg. Nu marscherar vi raskt vidare i detta inlägg. Framåt marsch! Ett, två, ett, två…

Som jag skrev i förra blogginlägget så skulle jag ”banne mig” pallra mig iväg till gymet! Mycket riktigt så har jag faktiskt kommit iväg till gymet. Om än bara en gång sedan jag skrev, dvs. förra veckan. Men bättre än inget!
Likså promenerade jag min älskling en del i helgen, runt om i Saltsjö Boo. Kul med variation på promenadstråk *L* Vi får vara nöjda med det och nu bara öka mängden och längden på promenader …och komma iväg till gymet!

Älskling ska ställa klockan för att gå upp och springa innan jobbet imorgon. Jag håller tummarna för henne! Själv är jag som en zombie på morgonen så att bara vakna är ju jobbigare än ett gympass *L*

Jag måste vara gammal som är både morgontrött och kvällstrött *haha* Eller beror det på utebliven träning? Bara att försöka öka dosen träning… Igen!

Om ni undrar så är alla underrubriker i detta blogginlägg namn på avsnitt ur X-files *L* Ett tapper försök till röd tråd, ett försök att knyta ihop säcken…

  • Sunshine Days från säsong 9
  • Unusual Suspect från säsong 5
  • One Breath från säsong 2
  • Closure från säsong 7

Nää! Nog med detta science fiction blaj… Jag har i alla fall aldrig blivit någon Trekker som försöker lära sig Klingon språket…
Tack och adjö alla tera’nganpu’ vilket ska betyda jordbor på Klingon *haha*

We predict the future. And the best way to predict it, is to invent it!
/The well manicured man,  X-files

