Sunday 2012-03-11, White Sunday, marks the start of a new era!
Solen skiner och jag tror allt jag borde ta en promenad innan jag fortsätter blogga… Tror jag både behöver röra på mig och den friska luften! I’ll be bakk!

Det vart en rask promenad på nätta 7,6Km och det kändes riktigt bra. Nu är kanske den gångna sträckan inte den roligaste men den funkar.
I veckan ska det banne mig bli minst ett besök på gymet också! Dead or Alive!

Nu har min älskade ängel så otroligt mycket och körigt på jobbet så hon blir helt slutkörd. Men jag hoppas vi snart kan komma iväg till gymet tillsammans igen! Behöver allt hennes stöd och motivation för att komma igång.

Här om dagen tittade vi på Kjelles smakresa i Asien…
Jag måste väl säga att betyget är väl, si så där! Jag gillar Kjell Bergqvist men det vart lite väl mycket ”tuffsnack, cooltsnack, skitsnack”. Men vi ska väl ge det ett par chanser till.  Det var ju onekligen spännade att se alla dess former av mat som vi kanske inte är så vana vid här hemma i Svedala *L*
Sköldpadda, krokodilfötter, svartmyror, skorpioner, husmansksot i Singapore?

Kan av erfarenhet säga att all mat i Asien inte alltid ser så tilltalande ut…


Från en restaurang i  Kina. Levande paddor, eller varför inte något odefinerbart?

Nåja, önskar dom kunde sända de gamla Beck filmerna på TV igen där Kjell Bergqvist gör en suverän roll som Lennart Kollberg.
Nu från deckarförfattarna Sjöwall/Wahlöö till en annan deckarförfattare…

AdLibris hade ett erbjudande som jag bara inte kunde mostå. Man fick beställa alla Arne Dahls böcker om A-gruppen för 29 kr/st. Tio stycken beställda samt den senaste i en ny serier om den sameuropeiska polisstyrkan Opcop för 44kr.

Även om vi sett 4 filmer om A-gruppen och man redan bildat sig en uppfattning om karaktärerna därigenom så var erbjudandet för bra för att låta gå förlorat och jag vill gärna ha hela serien.

Avslutar dennna deckar del av bloggen med att meddela jag nu läst ut Leif GW Perssons deckare ”Den döende detektiven” som handlar om den nu mer pensionerade polisen Lars Martin Johansson. Jag har läst bättre deckare av Leif GW Perssin. Dock ett lite oväntat slut, vad ska du skriva om nu Leif GW?

Boken får av mig 2,5 stjärnor:

Passar på att grattulera Leif GW Persson på sin födelsedag, som jag fick höra är idag 12/3! Du får ursäkta det mediokra betyget på boken *skratt*

Idag tittade jag på ”Efter 10” med Malou von Siverts och hon hade som gäst Jan Eliasson. Vilken man, vilken karriär, från stadsrådssekreterare, diplomat, en kortare sejour som utrikesminister mm till vice generalsekreterare i FN. En tjänst som han tillträder första juli 2012.


…..Två giganter inom diplomati, Kofi Annan och Jan Eliasson.

Jag kan bara önska honom lycka till som vice generalsekreterare, ett jobb han är väl värd! En imponerande man och intressant person. Kanske man skulle läsa boken ”En diplomatins hantverkare” av Maud Kronberg.
Den borde ju finnas på mitt nya inneställe, the place of choice… biblioteket *L*

När jag skriver detta så tänkte jag strax stoppa lurarna i öronen och ta en promenad med Rammstein dunkande ur spelaren.
Om ni undrar vem som är på bilden brevid rubriken Rammstein så är det gittaristen Richard Z. Kruspe. Varför, i will explain shortly!


Live i globen en konsert som jag själv såg från nära håll… Suverän show!

Nu till anledningen varför Richard Z. Kruspe fick symbolisera denna rubrik tillsammans med Rammstein. Dels för att han är gittarist i Rammstein men även en oerhört karismatisk gittarist! Förutom att han är en av grundarna till Rammstein så är han ju även grundare av Emigrate. Ett band som jag starkt rekomenderar om ni gillar Rammstein.

Lite kuriosa kring Emigrate är att första skivan är producerad av bl.a svenska bandet Clawfinger. Trummisen från Clawfinger Henka Johansson är även med i bandet… Inte illa pinkat. Slut på musiklektionen *L*

För att vara ett blogginlägg det senaste halvåret har det gått oerhört fort att skriva, bara tre dagar! Helt klart rekord för i år *haha*

Under dagen vart det en kort men skön promenad på 3Km och till kvällen blir det en promenad med min älskade ängel Jag längtar så mycket efter henne!

Imorgon ser jag fram mot ett mycket spännande möte… Wish me luck!

Hasta la Vista – I’ll bakk / Terminator

