Då var det söndag när jag börjar skriva detta. Det har varit en vecka med väldigt mycket att göra men även en hel del trevliga stunder!

Tyvärr, när jag skriver detta så har en förkylning börjat smyga sig på *suck* Har inte tid, ork eller lust att vara sjuk! Nu har jag dock för första gången provat Kan Jang, så jag får ge det en chans också!
Älskling  fixar vitamin drinkar åt mig, så förhoppningsvis snabb återhämtning!

I veckan var vi… Jag, älskling , Maja, Amanda och Gabriel och bowlade. Det är inte varje dag man gör det och det var kul att göra något gemensamt.
Jag tror allt vi ska göra det oftare… Bowla, spela badminton eller liknande!

Förra helgen så tog jag och älskling oss en tur ut till Ängsö för att som om vi kunde promenera där. Det är så fint och rogivande på Ängsö. Tyvärr var vi nog någon månad eller två för tidiga *L* Is varvat med lervälling och vattenhål…
Vi får nog återkomma dit om någon månad. Men intensionerna var goda.

Jag har klurat lite på stigarna där ute och går man Grevens stig och Utörundan så bör det bli en promenad på mellan 9-11Km. Det vore ju alldeles lagom!


En sommrig bild från Ängsö, man längtar helt klart!

Å andra sidan har vi promenerat lite i krokarna här hemma istället, vilket inte heller är fy skam! Imorgon blir det också en långpromenad. Kanske gymet?

Det vart en promenad med älsklingen  och hunden, hela 12Km! Well done!

Jag måste dock tragiskt nog erkänna att det är inte speciellt konsekvent motionerande men jag vet att det kommer! Förr eller senare.

Rubriken vegetariskt får bara symbolisera att jag tänkte skriva lite om mat… Är inte vegetarian eller gör nämnvärt mycket vegetarisk mat, bara en rubrik för ett tema således.

Vi följer med glädje TV programmet Sveriges Mästerkock. Vi håller helhjärtat på Urban Kvarnefält som vi tycker är absolut mest jordnära.
Nu skrevs det i veckan lite negativa saker om programmet i Aftonbladet, men vi tycker ändå det är kul TV program!

Nu när det lackar mot vår och sommar så längtar man ju olidligt efter grillsäsongen! Nu mer är jag ju även permanent Irsta bo, och behöver således inte tänka tanken på elgrill, utan nu tittar jag och hjärta efter en ny kolgrill!

En modell grilltunna med lock och avlastning, en sådan vill jag ha hjärtat

Några andra saker som faktiskt skulle behövas till köket är en ny skärbräda och verkligen ingen från IKEA.
En grillpanna önskar vi oss och en ny uppsättning knivar!
Ska kolla in  www.spisabutiken.se → och se om det kan vara något…

Skrev ju tidigare om Sveriges Mästerkock och nu ska det börja ett nytt matprogram i TV. Med Kjell Bergqvist. Kjelles smakresa i Asien. Kanske inte ett matprogram i vanlig ordning utan mer just en smakresa. Intressant!

Jag kan bara tänka mig att Kjelles matresa i Asien är betydligt bättre än skitfilmen Försvunnen som vi såg här om dagen. Visst Kjell Bergqvist insats var väl OK som ”stalker och kindappare”.
Men filmen i sig var så långdragen och seg så vi såg inte ens klart på den…

Från mat till film till en helt annan fim utan någon som helst anknytning till mat. Fjärde filmen i seriern, baserade på Arne Dahls böcker. De största vatten.

Till skillnad från Försvunnen var detta, precis som de tidgare filmerna i serien om A-gruppen mycket bra! Jag ger denna film helt klart 4 stjärnor.

För att avsluta denna lilla del av inlägget som gått från mat till TV till film så återgår jag till mat igen.Det passar sig som det visar sig med rubriken vegetrariskt i alla fall. För igår lagade mitt hjärta  Ratatouille…
Jag har aldrig ätit det och ser fram emot att smaka.

Bilar… Bilar är egentligen, som kostnad bara av ondo! Men hur man än vrider och vänder på det så måste man ha en. Nu är det ju långt ifrån världens nyaste, modernaste bil man kan önska sig, men det om vi har tur tar den oss från A till B. Nu ska vi tacka högre makter att bilen överlevde även denna gång.

En vacker dag hoppas jag ekonomin finns till en nyare bil. Vore ju skönt med en modell nyare *L* även om det aldrig finns någon garanti för att bilar gammal som ny är felfri.

Nu finns det många fina bilar som man skulle kunna tänka sig. Ett märke och modell som jag tycker är fin är Kia Sorento.

Som sagt finns det många märken och modeller som är fina, men en stadsjeep och gärna vit om man får vara petig *skratt* Men det får allt bli en annan dag.

Nu har detta inlägg tagit över en vecka att skriva… Snacka om veckoblogg, inte någon daglig uppdatering direkt… Ett tecken på att man har för mycket att göra, för lite att säga, eller allmän inspirationsbrist, but take it or leave it!
Det är som det är och det blir som det blir och det är säkerligen meningen!

Dags att avsluta detta rödatrådslösa evighetsinlägg…

Jädrar, ibland när man smakar på något så är det så gott så man blir förbannad! / Per Morberg

