Ibland är man fattig som en kyrkråtta tyvärr! Men rik på kärlek är jag alltid

Hur det än är med ekonomin i vissa perioder i livet så känns det ändå som om det nu bara kan bli bättre! Det gällar att vara positiv och se ljust på framtiden!
Sååå många ljus i horisonten och vi närmar oss med 299 792 458 m/s… *L*

Visst, det kan vara frusterande när man är mitt i kyrkråttans tillvaro, men det kan även ha sin fördelar ibland! En tid för återhämtning och hälsa *skratt*

Denna helg så är det premiär på en ”utställning” på Junibacken på Skansen. Den bygger på illustrationer av konstnären, författaren, serietecknaren och jazzmusikern Jan Lööf. Bland annat har Jan Lööf illustrerat boken Örnis bilar och illustrerat och skrivit Pelles ficklampa, böcker jag läste väldigt mycket för min son Gabriel när han var liten. Jag älskar Jan Lööf’s illustrationer.

Jan Lööf har skrivit och illustrat en stor mängd böcker och serier utöver Örnis bilar pch Pelles ficklampa. Läs gärna lite om  Jan Lööf på Wikipedia här →

Själv fick jag också en dos av Jan Lööf som barn då han spelade bagaren Janos i det legendariska barnprogrammet Tårtan.

Jan Lööf bor sedan 20år mestadels av året i Grekland, förmodligen inte Karptahos men ändå *L* Det måste vara en kreativ tillvaro.

Inget illa menat mot Jan Lööf men jag undrar om en av anledningarna till hans flytt till Grekland kan ha varit en i Säter inneboende person…


Barnboksförfattaren Jan Lööf och hans totala motsats mördaren Thomas Quick. Hur vida Quick är skyldig till saker och ting tar jag ingen ställning till, utan detta var mer en ”lika som bär bild”. Att vara lik Thomas Quick måste vara en anledning god som någon att flytta till Grekland. No offence Jan Lööf!

För att återgå till serier och illustrationer och lämna detta look-alike dravel *L*

Jag önskar jag visste var jag själv gjort av min egen serie som jag började med för 100år sedan om bandet Grimjacks? Nu kanske det är lika bra den kom bort förståss, då den skulle behöva vara grovt cencurerad *haha*

Jag lade ner väldigt mycket jobb på de 4-5 sidor som vart skapade. Jag jobbade med seiren i Gouashe och tusch. Nu är det nog 17-18år sedan jag började med den serien och en kul liten sak med det hela är att bandet Psychopunch, nu 17-18år senare är 3/4 samma medlemmar som i Grimjacks.

BTW! Jag hittade i packningens sena timme mitt block som är anpassat för Pro Markers pennor! Så när det lugnat sig lite är det dags för att rita och måla.


Gymet känns ljusår bort för stunden men jag har i alla fall promenerat lite i brist på gymmande. Vädret till trots! Det har ju näst intill vartit snöstorm…

I veckan som var gick jag ena dagen en promenad på nästan 1 mil. 9,8Km vart resultatet och i lördags gick jag och älskling en promenad på mellan 5-6Km. Långt bättre än att inte röra på sig alls. Vi skulle promenera mer och oftare.

Man skulle egentligen vara mer aktiv i naturen, träna med det som finns i ens omgivning, sten, stockar och stubbar helt enkelt *L*

Skrämmande nog så blir jag sugen på att träna när jag ser Gladiatorerna på TV *skratt* Inte på grund av gladiiatorerna själva utan för deltagarna som verkar vara så inne i sin träning i alla dess former som de presenteras.
Hmm… Jag som inte ens tycker Gladiatorerna är något bra TV program…

Nää… Det får bli en Billys Pan Pizza Limited edition med gladiatorerna på istället, det är ändå för sent för att träna idag  *L* Ähh, skippar Pan Pizzan, den är säkert ändå inte så speciellt nyttig… Och väldigt fånig dessutom!

I veckan som var så återanmälde jag mig på en delkurs på högskoleprogrammet ”Utveckling av e-tjänster”. Delkursen heter IK1043 – Publicering på Internet. Jag borde ha varit klar med denna delkurs för år och dagar sedan men studierna har under lång tid fått ge vika för annat…

Jag tror delvis att ”segheten” beror på att jag vet jag kan detta och således känner ”jag gör det där senare”. Ingen bra inställning men den finns där likväl.

Nu kanske det inte var läge just denna vecka att återanmäla mig då kommande två veckor är proppfulla av andra uppgifter.

Jag ska även sätta mig vid tillfälle, inom kort och titta lite efter kurser och utbildningar i projektledning/ledarskap och även inom programmering för att sedan se vad Trygghetsrådet kan bidra med.

Tyvärr kommer ibland lite humörsvängningar som kan vara lite jobbiga att hantera. Många lösa trådar och ovissheter som måste hanteras.

Det värsta är när det går ut över nära och kära… Det är inte min mening!
I am so, so sorry!

Bilar, bilar, bilar…
Nu skulle vi behöva Örni och hans bilbärgare… Bilen har uppebarliga problem, vid helt fel tillfälle! Men jag kan inte annat än le åt eländet!

Men som jag började detta inlägg med, det kan bara bli bättre nu! L O V E ♥

I belive in kingdome come – and all the colors will bleed into one /U2

