Ytterligare en gång en rubrik utan någon rimlig innebörd *L* förutom då att jag tror jag behöver en väckarklocka! Ibland händer det att 07.00 blir 9.30 vilket inte är nån höjdare!
Var sedan äggklockan kom in i bilden har jag inte en blekaste aning om?
Voodoodockan är väl hur jag ser ut och känner mig på morgonen *skratt*

Nåväl, jag har inte tid att 07.00 blir mer än max 08.00 så jag får väl använda telefonen som väckarklocka. Det är lätt hänt att man bli lat annars *tyvärr*

Då gymet ”sedvanligt” uteblivit så har jag i alla fall promerat tre gånger denna vecka, hittils… Nu är det ju tvivelaktigt detta inlägg blir klart denna vecka så jag skriver jag har promenerat 3 dagar vecka 6… Glasklart!

Som skrivet är det ju rent tragiskt att gymet uteblir, men det är på G jag lovar! Det gäller att passa ihop det med älsklings jobb, hur, när och transporter etc… Låter långsökt men just logistiska ställer till det lite.

Lite intresserad och nyfiken på typ av ”army training/bootcamp training”. Terränglöpning och sedan träna med det man hittar i naturen. Vore kul om det fanns en hinderbana för både styrka och kondition. Kanske en affärsidé?

När jag bloggar just detta sitter jag faktiskt på biblioteket. Jag behövde röra lite på döfläsket och se lite folk i rörelse. Och vad väljer herr Öhrndalen då? Mega action komplexet biblioteket. Undrar om jag börjar bli gammal *skratt*
Men jag finner det rofullt här. Så är det bara!
Man hör fotsteg och prat som i ett litet dunkelt sorl, man ser folk i perferin men inget man behöver ta någon större notis om, ändå är det liv och rörelse. Jag tycker helt enkelt om det. Far away so close…

Tyvärr hade inte biblioteket fått in senaste Jan Mårtensson boken, så det blir väl till att köpa pocket… Inget fel i det i och för sig, jag tycker om pocketen.

Sitter och tittar ut genom ett fönster på vackra koppartak med dess vindskupor och drömmen om att ha en atelje i en vindsvåning gör sig påminnd. Tänk vilken dröm att ha en vindsatelje att måla, rita, skriva, blogga, jobba i…

Nu börjar det bli dags att koppla ner för stunden, tacka Västerås kommun och biblioteket för denna gång. Tack och bok… Jag menade tack och bock *suck*

Som ett litet tillägg. På vägen ut från biblioteket passade jag på att passera musikavdelningen. Jag tog mig en kort liten titt på bibliotekets DVD skivor. All respekt till biblioteket som hade en dubbel live DVD med The Ramones!

För några veckor sedan plockade jag för första gången på år och dagar fram lite rit saker. Det gick väl si så där att rita *skratt*
Man kunde ju önska man hade lite mer tålamod och långt ifrån så högt ställda krav på resultatet. Om man bara kunde känna och hitta glädjen, ron och avslappningen i ritandet så kom säkert resultaten också.

S**t jag fattar inte var jag gjort av mitt block till mina Pro Markers *suck*
Jag vet ju att jag har ett liggandes och skräpar. Förmodligen i någon kartong och där gör den ju föga nytta…

Nåja, jag får leta vidare. Utan papper eller duk blir inga Mona Lisor gjorda…

Idag, lördagen den 11 februari 2012 hyllas en hjälte! Mats Sundin får sin tröja hissad i Air Canada Center. F.d. Maple Leafs Garden.
Efter 13 säsonger i Toronto Maple Leafs pensioneras Sundins tröja nr: 13.

Mats vann aldrig någon Stanley Cup med Toronto Maple Leafs men var en enormt hjälte och front figur i världens förmodligen hockey tokigaste stad.

Utöver Mats Sundin så hyllas även en annan, f.d. NHL svensk, nämligen Kenny Jönsson för sina säsonger i Islanders. Så har även en annan svensk nått en milstolpe. Detroit Red Wings Tomas Holmström har spelat 1000 NHL matcher.

Nej, nu är det verkligen dags att avsluta detta blogginlägg. Det drar ut alldeles för mycket på tiden för varje inlägg nu. Får snart övergå till att göra månadsinlägg… Running out of words…

Snipp, snapp snut, så var bloggen slut…

I remain on the far side of crazy / Wall of Voodoo

