Man kunde önska allt skulle flyta ”like clockwork”. Nu är det väl sällan det gör det, men det är målet jag jobbar emot. Make business work!
Sedan är min älskade kvinna mitt ljus i tillvaron, min livslust, min kärlek

Letar med ljus och lykta efter träningsmotivation, men för stunden verkar den helt bortblåst. Illa! Vill så gärna komma igång igen och måste bara hitta den lilla puschen framåt. Sen vill jag ju träna tillsammans med min älskling också! Tiden och allt runt omkring gör det inte enklare! Eller är det bortförklaringar?

Hur F*N ska man återfå motivationen? Måste jobba på den saken helt klart!

Jag vill på inget sätt förringa de personer med dyselexi utan rubriken bara symboliserar mitt uteblivna läsande. Varför blir det så? Jag har ju ändå så många olika böcker att läsa! Motivationsbrist även här? IT S***S!

Den enda med dysekexi man kanske kan göra sig lustig över är väl kungen då… Men jag måste fråga hans familj… och drottningen först!

Tror jag ska förutsättningslöst gå till biblioteket denna vecka.
Bara flanera runt, titta i det som för stunden verkar intressant.
Kanske det kan hjälpa till att läslusten kommer tillbaka..? Värt ett försök!

Man blir lite fundersam kring detta med TV reklam…
Linas Matkasse. Jag ser inget som helst fel med konceptet. Jag till och med tror det är underbart att få maten levererad till dörren, bortsett från att man inte kan välja maten själv då. Vilket i alla fall jag vill… Dietist eller ej!

Men reklamen! Först Lina själv (om det nu är hon) som presenterar det hela, so far so good. Men sen, en kvinna plingar på dörren för att lämna en kasse mat. En pojke på 13-14 år öppnar dörren, sätter sig på huk och rotar i kassen för att sedan lyriskt titta på en rödlök… Är det verkligen så det fungerar?
Grabben kan aldrig ha sett ett X-BOX 360..!

Sen bara måste man fundera på reklamen för Head n Shoulders. Om mannen som med ett leende kommer gående, hoppar över någon leksak, speaker rösten är exalterad, mannen fortsätter framåt, kastar en hopskrynklad papperslapp bakom ryggen, speakern exalterat konstaterar att han träffar papperskorgen… Vad i h-vete har allt detta med schampoo att göra?

Det sägs att all reklam är bra reklam för man kommer ihåg namnet på produkten… Men jag kommer av princip aldrig köpa Head n Shoulders!

Jag har sedan länge (känns det som) svårt att hitta musik som inspirerar mig, ny musik, nya band. Det kan ju vara något övergående men tycker inte jag hör något nytt jag gillar… Men en god vän till mig länkade in på Facebook ett band jag aldrig hört. Dock är ju låten en gammal cover på en låt jag sedan många år gillat! Killing Joke och deras låt Love like blood.


Tack Karri för att du länkade in Sybreed… När orken infinner sig ska jag kolla om Sybreed gjort något mer av vikt och värde *skratt*

Ibland, när man sitter alena och inspirationen och motivationen ibland sinar så blir man rastlös. Jag har miljoner saker som skulle behöva göras med ibland finns det (uppenbarligen) dagar då man bara måste få släppa och bara ”vara”!

I velandet av vad jag ska göra har jag för första gången laddat ner ett spel! Ett  ”spel spel”, inte Wordfued eller likande utan ett ”äventyrsspel”. Faktum är att det var ganska kul *skratt*… Och jag som är så långt ifrån en gamer *L*

Är du som jag, som ibland bara tappar ork/inspiration och vill ligga i sängen och läsa och ”ströknäppa” på mobilen och inte är någon spelmänniska. Då kan jag rekomendera detta spel. Kräver inte speciellt mycket mer än lite klurande.

Nåväl, dessa inspirationslösa dagarna får inte vara för många och komma för ofta, det har jag varken tid eller lust med… Just go STRAIGHTAHEAD!

Varje inlägg tar alldeles för lång tid att skriva, det blir ingen röd tråd genom inläggen… Men what the heck! Det kommer bli ordning på det också framöver. Lite för mycket annat on my mind just nu!

Detta var nog ett av de tråkigaste blogginläggen jag skrivit på länge…

Ibland borde man ha förmågan att vegitera som katten Dizel *L*
Nåväl, dags att publicera och sedan ge sig ut på en promenad i kylan, det brukar kunna ge lite boost och ny energi!

If the machine breaks down – we break down /SGT. Barnes – The platoon

