Vi har passerat jul, vi har passerat nyår, vi har passerat trettondagen och sedan en tid passerat den mörkaste dagen på ett år. Nu går allt mot ljuset igen och jag känner hur jag mår så bra av det! Bright new year! In all ways!

Nu är det bara dagar kvar innan jag blir ”arbetsbefriad” och får helt och hållet fokusera på det nya. Många järn i elden och det kommer krävas struktur som heter duga… Håll tummarna för att jag fixar det! Ängel, vi fixar det eller hur

Detta är början på en helt ny resa! VISUALIZE!!! Rehearse your future!

Idag börjar säsong två av Sveriges Mästerkock, det ska bli riktigt kul att följa. Jag får återkomma i ett senare inlägg om min åsikt efter första avsnittet. Eller om trenden med långa blogg tider för varje inlägg, senare i detta inlägg.

Sedan är det bara och vänta och se när nästa säsong av Halv åtta hos mig börjar. Det brukar också vara kul att titta på. Önskar även Kanal 5 började köra Restaurang i mitt vardagsrum igen. Även om det kanske inte var mycket till mat TV så var det ändå ganska kul att titta på.

Något jag skulle gilla framåt våren är ett riktigt bra grill program. Att grilla, vad och hur, på bästa sätt. Det gick ju ett program på TV i höstas om att grilla, men det var dessvärre inte speciellt bra… Enligt mig alltså!

Konstigt att man finner vissa matprogram så pass roliga och fashinerande medans andra matprogram är rena pesten och pinan! Laila bakar *suck*

Jippie! Redan idag den 10/1 så fortsätter Sveriges Mästerkock på TV4!
Tänk att man kan vara så barnsligt förtjust i ett matprogram på TV *L*

Trots att ekonomin är sååååå långt ifrån den bästa, personligen (för stunden) till världsekonomin och framförallt Greklands ekonomi så kan man inte låta bli att drömma sig bort ibland… Men Kárpathos vilket himmelrike det verkar vara.

Skulle inte ha någonting mot att som en Ernest Hemmigway spendera min ålderdom på Kárphatos. Även om inte Ernest var just på Kárphatos, så bara som en liten jämförelse… Ni vet, den gamle och havet *haha*

Eller lite som Claude Monet (och många andra konstnärer), hitta sin ”oas” i tillvaron där konsten kommer fram och inspirationen flödar. Vore underbart!

Att bo i ett litet vitkalkat hus på sluttningarna ner mot Egeiska havet.
Bli gammal tillsammans med min ängel och måla, läsa och få tillbringa ålderns höst tillsammans med min kärlek där. Barnen kommer och går som dom vill!
Att tillsammans, varje morgon dricka kaffe i en hammock, hand i hand, överblickandes havet! Forever and ever and ever… Love eternal

Det är väl ändå själva f*n… Har hur mycket som helst att läsa, ändå kommer jag inte en sida framåt. Motivationen och lusten finns inte just nu. Har allt ifrån skönlitteratur till ett ton med IT litteratur som jag borde läsa, men ack nej! Varför hittar jag inte lusten? Det må vara ett litet bekymmer men å så drygt!

Vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja för att återfå läslusten? Kanske ett besök på biblioteket till veckan och se om det inte inkommit någon ny Jan Mårtensson deckare. Med antikhandlaren John Kristian Homan, lättläst och kul.

Det finns i alla fall en Homan deckar jag inte läst, Safari med döden. Men det kan vara så att det faktiskt finns hela tre Homan deckare jag kan ha missat. Det måste undersökas *L* Biblioteket next week, here i come! *Nerdigt?*

Som jag skrev i något tidigare inlägg, så tänkte jag då och då visa på logotyper som jag tycker är och de som jag tycker är mindre bra. Själv är jag väldigt fashinerad av logotyper, då en logotype kan säga så mycket, vara så snygg eller rent utav vedervärdig. Jag börjar denna gång med en logotype som jag tycker är ful! Det beror på att jag anser stilen inte alls passar.

Jag anser bokstäverna är alldeles för kantiga, avskurna och konstiga. Från den till en annan logotype, som jag hoppas ni kära läsare har en åsikt om…

Jag hoppas ni tycker denna logotype är stilren och snygg! Nu gjorde den sig inte så pass liten som jag fick minska ner det till för att passa i bloggen (bara förminskade, anpassade inte direkt). Kommentera gärna vad ni tycker!

Jag måste jobba på att inte ta allting så oerhört hårt… Inte tappa modet, inte bli fundersam och negativ. Att alltid behålla inspirationen och modet uppe!

Nästa vecka! Nystart, ett nytt kapitel, ett nytt äventyr! Countdown to takeoff!

Nu ska jag ta mig i kragen och göra ett träningsprogram… Nu skall gymet återupplivas! Eller var det jag som skulle återupplivas *RING 112 NUUUU!*

Ser genom fönstret hur min älskade kör improviserad träning utanför. Intervall i backe mm. Får dåligt samvete att jag inte är igång jag med, men är inte riktigt i form för just det! Men det kommer, var så säker! Du är så duktig my love

För att dämpa mitt dåliga samvete tog jag ändå en rask promenad i spåret, två varv till det sammanlagda resultatet av 5Km. Bättre än inget!

We are mass energy. Everything is energy. EVERYTHING /The Secret

