Det blir allt färre blogginlägg skrivna, men det stör mig inte det minsta. Jag har viktigare saker för stunden. Men ibland så kommer ett och annat inlägg…
Som detta inlägg som påbörjas annandag jul. Garanterat årets sista inlägg.
…Om det ens blir klart innan nyår?

Bara några dagar till ett nytt år, nya mål och nya urtmaningar att jobba och överkomma. Övertygad att skrattar bäst som skrattar sist. STRAIGHTAHEAD!

Som i jag skrev i inledningen, det är bara dagar kvar till ett nytt år, 2012. Ser men förväntan fram emot det nya året, lämna gammalt bakom mig och få jobba mot det nya! En nytt år som börjar med skräck blandad förtjusning *L*

Med tanke på hur snabbt ett nytt år nu närmar sig; jag brukar inte och har inte tidigare avlagt nyårslöften, men det känns på sin plats att börja med det nu…

  1. Struktur… Företagande, jobb, studier… Get a grip!
  2. Träning… Start all over… Get in the game again!
  3. Läsande… Lärande, inspiration, avslappning och kontinuitet…
  4. Rita och måla… Dags att ta upp det igen!

Och bara för att jag är en sådan film konässör *not*, but anyway ska vi denna kväll, annandag jul titta på actionäventyret 2012 om jordens undergång!
Något om Mayafolkets kalender om jordens undergång!

Så här dagen efter, 27 december kan jag bara konstatera att filmen var bland det sämsta jag sett. Bara massa datoranimerade apokalyptiska scener…
Etthundrafemtioelva minus för filmen…

Jag vet att jag är ljusår efter, men efter att ha ignorerar totalt Wordfued kunde jag inte låta bli att ladda ner det och börja spela… Det är ju kul ju!
Så nu är både jag och min kärlek  fast i den digitala Alafapet världen!

I tidigare blogginlägg, för länge, länge sedan brukade jag ibland skriva lite historiska händelser för de datum jag just satt och bloggade! Idag är det 8e januari 2012 och bland annat hände detta den 8/1 under förra årtusendet…

  • 1935 – Elvis Presley föds
  • 1942 – Stephen Hawking föds
  • 1947 –  David Bowie föds

Nu har det ju naturligtvis hänt mycket mer än dessa tre saker datumet 8 januari. Men för detta inlägg får det räcka! Det är ju ändå inga små händelser!

Nytt år och nya TV program eller återkomster av gamla favoriter. Den 9e januari börjar åter igen ett av våra favorit program!
Sveriges mästerkock med Per Morberg, Leif Mannerström och Markus Aujaly.
Det ska bli kul och spännande att få se säsong två av detta!

Jag måste bara som hockey älskare säga att dokumentären om Peter Forsberg var mycket bra! Har alltid haft svårt för spelare som slutar för att göra comeback och slutat igen och gjort comeback igen… Men när man hör Peter Forsberg berätta om anledningarna varför och vad han gjort för att försöka komma tillbaka till hockeyn så fick han min fulla respekt! En otrolig spelare!

För någon vecka sedan såg vi på tv, en svensk deckare, Arne Dahls, Misterioso. Vi tyckte den var jätte bra! Så igår hyrde vi online Arne Dahls, Ont blod, även denna mycket mycket bra! Rekomenderas varmt!

Så om allt går som planerat ikväll, blir det till att hyra 3e delen, Upp till toppen av berget. Ser med spänning fram emot den!

Rushing headlong and its already 2012… Ett inspirerande nytt år!

Dock som så många gånger tidigare senaste året så tar det längre och längre tid att skriva ett inlägg. Det finns måga anledningar till det, men it is what it is!
Detta inlägg har alltså tagit från 26/12-2011 till 8/1-2012… But so what?

Imorgon måndag är en mycket spännande dag! Love You Angel

Kärlek är mitt bränsle och ängel du är en aldrig sinande källa!

