Det är inte första gången i denna blogg då titeln på inlägget egentligen saknar någon innebörd eller mening. Jag ville bara använda bilden på ögat *L*

Kan bara säga jag längtar en månad framåt i tiden… Få börja på ett nytt äventyr, en ny resa,  fokusera på framtiden! To start a brand new game!

Just nu känner jag mig omotiverad, oinspirerad och utnyttjad… And it sucks!

Det som håller mig uppe nu är min älskade ängel , mina barn  , alla ideér som sprudlar och den otvivelaktiga tron på framtiden!

Jag som älskar att läsa har hamnat i någon form av lässvacka! Det går sakta för att inte säga obegripligt sakta att läsa nu. Det har helt enkelt stannat upp som det känns. Försöker komma någonstans i Leif GW Perssons ”Den döende detektiven” men för stunden känns den boken inte rätt…

Utöver det skulle jag verkligen behöva läsa vidare i boken ”Starta och driva företag”, men även där går det sakta. Har ju hur mycket olästa böcker som helst men det mesta är någon form av IT litteratur eller projektmetodik. Kanske det får bli Peter Englunds ”Poltava”.

Vill även ta en tur till Leanders bokantikvariat och leta efter de efterföljande böckerna ”Ofredsår” och ”Den oövervinnerlige”.

När jag skriver detta är det söndagen den 11 december 2011 och tror allt jag idag ska ta en väldigt tidig kväll. Krypa ner och zappa på TV’n och ha en eller två böcker med mig och se om läskrampen släpper.

Tänkte jag kanske skulle skapa ett oregelbundet återkommande inslag i bloggen *L* Där jag visar lite konst jag gillar, där jag visar logotyper jag anser vara snygga, välgjorda och med en tutch av konst. Lite kultur med andra ord.

Jag börjar denna ”återkommande engångsföretelse” med denna logotype.

Jag tycker den har både stil och finess och eftertänksamhet. Snyggt skapad med boken och cirklen som innesluter A:et. Passande färgkombination!

För att utjämna oddsen så ska jag visa en logotype jag tycker är fruktansvärd. ICA Supermarket (eller Matöppet som jag trodde det hette).

Det är inte själva ICA logotypen som det är fel på men Supermarket.
Kursiv text och bokstäverna som går från fetstil till icke fetstil. Den är horribel!

Jag fortsätter på den inslagna vägen. Detta med konst, design och logotyper mm. Jag funderar och säger som jag sagt så många gånger tidigare, jag borde nog plocka fram mina ”rit och målar saker”. Nu när det är ett nytt kapitel som skrivs i mitt liv… Arbetsliv… Så känns det som om det både vore personligt och själsligt rätt att börja rita och måla igen! Jag kommer ha nytta av det!

Det blir till att ta fram de få Pro Markers jag har och börja i den änden. Sedan med tiden kanske man kan börja titta återigen på gouache färger.

Problemet verkar vara att jag blir ju aldrig nöjd och vet faktiskt inte heller vad jag ska rita/måla. Men det kanske kommer vem vet…

När jag sitter och skriver detta blir jag så sugen på att läsa tidningen Cap&Design. Jag får nog besöka biblioteket i veckan och stilla läslusten!

Innan jag avslutar detta blogginlägg, åter igen det första på länge, så tänkte jag bara visa ett foto som gör en ganska glad. Tänk om man bara kunde göra som en katt, totalt ignorera allt ibland!


Dizel tar en tupplur i fönstret…

Jag tycker hennes sovställning är rolig! Det är inte direkt en Hästens-säng hon ligger i men hon verkar bry sig föga! A cool and easy cat!

Vill egentligen inte klaga och på något sätt tycka synd om mig själv, men just nu vill jag bara tiden ska gå ett par veckor framåt…
Det är mental terror just nu som gör att man mår rent utsagt skit!

Det gäller nu bara att hålla den mentala hälsan uppe och försöka förbli positiv! Nya dörrar öppnas bara en liten bit bort! Hang in there! All will be fine!

Faith is taking the first step even when you don’t see the whole staircase / Martin Luther King, Jr

