Bloggen har mer eller mindre gått i dvala och det beror på omständigheterna. Jordens rotation har ändrats och det har kommit lite annat i mellan som går före. Things aint what they used to be. But hey! No worries! All will be fine!

Så vad har då hänt sedan sist? Det är väl en del, så låt se… Hmm!
Jag får nog lov att återkomma med alla omständigheter allt efter som. Detta blogginlägg har tagit över en månad att skriva. Lusten har helt enkelt inte infunnit sig och viktigare saker finns att ta tag i och med all säkerhet kommer det vara så en lång tid framöver!

Jag tog mig en höst-lunch-promand idag torsdag, det var en underbar dag ute. Skönt att mitt på dagen få tömma skallen och bara få frisk luft.


Hösten sänker sig över småbåtshamnen.

Att bara gå en stund att få insupa höstluften gjorde gott i hela kroppen.


Höstens färger kommer inte riktigt till sin rätt i en iphone… tyvärr.

Promenaden gick via småbåtshamnen mot Lögarängen upp över Saltängsvägen. Poetiskt men höstluften känns så ren och livsgivande.


En vy över svartån och stadshuset, en höstdag 2011.

Ibland och från vissa vinklar kan Västerås vara en oerhört vacker stad!


Svartån med domkyrkan i bakgrunden.

När jag passerat över Saltängsvägen gick jag ner bakom gamla fängelset och utmed järnvägen. Kan inte minnas jag gått den vägen tidigare.


Västerås slott som badar i höstens färger.

In alles tog inte promenaden mer än 30 minuter. Synd bara man behövde gå in och sätta sig framför en dator sedan. Jag hade gärna gått betydligt längre.

Noterbart är att promenaden ovan gjordes en lunch i oktober, vilket kanske visar på hur aktiv bloggare jag varit på sistånde!

När jag nu är inne på detta med promenerande så kan jag väl visa några till bilder från en promenad vi gjorde. Denna på den vackra platsen Ängsö utanför Västerås. Det finns en del fina vandringsleder där och denna gång gick vi en led kallade grevens stig. Fotona tagna den 6:e november vilket återigen speglar mitt bloggande, för när jag skriver detta och utgår ifrån att jag ska färdigställa detta marathon inlägg är det 29:e november och min äldste son Daniels 19:e födelesedag. Hip Hip Hurra!


Lite spookey feeling, början på grevens stig!


Mången är spökhistorierna från Ängsö och årstiden gör sitt till stämningen.


Det är mycket mer badvänligt, mysigare och varmare på sommaren!

Apropå födelsedagar och att idag fyller min äldsta son Daniel 19år, så har det varit ett antal födelsedagar…

Min älskade ängel fyllde 25… Eller var det 37?
Min älskade bonus dotter Mathilda fyllde 14.
Min älskade dotter Amanda fyllde 12.
Min älskade son Gabriel fyllde 11.

Själv behöver jag aldrig mer fylla, 80 är nog … Nåväl, and on we go!

Med tanke på hur lång tid det var sedan jag bloggade senaste blir inlägget mer än lovligt/vanligt rörigt. Jag som brukar läsa så mycket, well! Nog har jag läst allt, men det går upp och ner. Mest har det blivit litteratur mm. som rör ”starta eget”, en hel del av detta dessutom. Men jag återkommer nog med mer sådant i framtida blogginlägg.

Skönlitterärt då? Leif GW Perssons bok, ”Den döende detektiven” har jag påbörjat, men det avstannade lika fort… Varför, vet ej? Jag får göra ett nytt försök. Jag tror dock det beror på alla tankar som far runt i huvudet. Jag känner att jag inte har ”lyxen” just nu att bara kunna släppa allt och låta mig försvinna in i en roman. Men boken lär ju knappast rymma från hyllan.

På TV då… Ja, jag tycker nog det mest sevärda för mig har varit Per Morbergs ”Den stora matresan” som gått på TV 4. Kanske inte jätte mycket ”laga mat” som hans vanliga program men enatsående att han åkt från söder till norr och lagat mat med lokala råvaror och de olika regionernas prägel. Respekt!

Gymträningen då *suck*?
Ja den har varit lika aktiv som mitt bloggande, det vill säga under noll. Men dagen till ära när jag väl skriver detta så kom jag och älskling faktiskt iväg till gymet och gjorde ett litet pass. Med tanke på hur länge sedan det var vi tränade så måste jag nog ändå säga det gick bra! Vill bara kunna hålla i det!

Det är en omvälvande tid, allt annat vore lögn. Många lösa trådar men allt kommer lösa sig! Det böjar bli dags att ändra sidorna ”Om mig” och ”CV”… Tiderna ändras och vi med dem. Många är mötena och kunskaperna som ska tas in i en nära framtid! Ask- Belive- Receive!

Sometimes you can see a great deal in thin air – Batman

