Ovissheten kring en hel del saker är maximal. Men jag känner ingen större oro faktiskt. Man måste se framåt! Vara positivt, se alla nya dörrar som öppnas!

Det råder ingen tvekan om att man har miljoner ideér och miljoner saker man borde göra, nu gäller det att få tummen ur… Breaking the chains.

Även om den vardagliga tillvaron under en förmodad ganska lång period kommer se annorlunda ut gäller det att hålla rutiner och en positiv attityd!

Well, well… I aint there just yet!

Då har man efter lite väl lång tid och några avbrott läst ut boken ”Den globale entreprenören” av Sir Richard Branson. Jag måste erkänna jag är mycket imponerad av Sir Richard Branson som person och allt jobb han gjort och fortfarande gör. Allt från hans tidiga Virgin Records till Vergin Galatic, Virgin Mobile och alla andra företag inom Virgin koncernen. Detta samtidgt som han fortfarande verkar vara en mycket social männsika med enorm medkänsla för de som har det svårt och allt jobb med att förhindra klimatförändringarna.

Jag kan inte annat än starkt rekomendera er att läsa denna bok. Den är intressant och mycket inspirerande. Jag måste säga att
Sir Richard Branson verkar vara en företagsledare med hjärtat på det rätta stället. Dessutom fruktansvärt framgångsrik, så hans stil att leda kan knappast vara fel!

Enda nackdelen som jag ser med boken är att i alla fall i pocket form är det väldigt liten text och sedan innehåller boken väldigt mycket namn och företagsnamn.
Man känner till vissa och andra inte.

Imponerande är även hans kontaktnät och vänskapskrets. Från Nelson Mandela, Peter Gabriel, Bill Gates, Al Gore, Jimmy Carter, Dali Lama till grundarna av Google. Listan kan göras lång. Jag skulle mer än gärna träffa honom och få chansen att bara diskutera.


Boken ”Den globale entreprnören” får av mig: den hade fått ytterligare en halv stjärna om inte texten varit så liten eller om jag haft glasögon *haha* Skämt å sido, det är så nära en 4a man kan komma.

I onsdags tog jag och kärleken en lunch promenad. Så skönt att komma ut från jobbet och få frisk luft, lätta på tunga tankar och bara njuta av höstluften.

Vi promenerade längs Svartån och bara njöt av stillheten och lugnet. Tänk att en promenad med sin älskling kan lätta ett tungt sinne så mycket. Att lugnet och stillheten och den vackra miljön kan göra så mycket för ens välmående.

Vi fortsatte från Svartån upp via den gamla delen av Västerås, Kyrkbacken. Det är så oerhört vackert där. Vilken dröm att få bo i ett litet hus där. Det måste bo kreativitet i väggarna där! Vi promenerade sakta pratandes via alla de små gränderna, Lykttändargränd, Skavllergränd, Kyrkbacksgatan och så avslutade vi vår promenad med en fika på stadsbiblioteket. Vilken underbar lunch

Om allt nu blir som det verkar och som jag tror så bör det öppna upp för mer studietid. Det skulle ju verkligen inte skada att komma vidare på den fronten.

Kursen jag läser är fortfarande IK1043 publicering på internet. Detta ska jag kunna i sömnen så det är ren och skär latehet som gjort att man inte kommit vidare. Sedan är det ju defacto så att när man kommer hem på kvällarna efter jobbet är man så mosig i huvudet så det är svårt att fokusera på studierna.

Jag upplever det svårt att träna/motionera på vardagar. Gymet har man ju tyvärr helt uteblivit ifrån *suck* Det måste bli bättring. Man har världens mest outnyttjade gymkort. Jag skyller på transport problem då jag för närvarande saknar bil och MC’n är i behov av lite renovering. Men det är dåliga ursäkter.

Jag och älskling har i alla fall några vardagar efter jobbet gått 2,5Km spåret. Man får vara glad för det lilla. Men det ska bli mer. Likaså, jag måste bli bättre på frukost och mellanmål. Om det så än bara är frukt till mellanmål (vilket inte lär vara så dåligt). Men frukost är jag urusel på, tyvärr…

Vad värre är knakar och sprakar det och gör ont värre i min höger handled. Jag har kännt det tidigare när jag tränat med fria vikter. Men nu har jag inte tränat på så länge så några vikter beror det inte på. Om det inte släpper lär jag nästan kontakta en läkare. Ska kolla om det finns någon form av handledsskydd så man även fortsättningsvis kan använda fria vikter.

Någon som vet ett bra handledsskydd, som kan ge stabilitet i handleden när man tränar på gym? Funderar på något liknande det på bilden ovan men har ingen som helst koll på kvalitet, funktionalitet eller liknande.

Som jag skrev i ett tidigare inlägg så skulle jag testa av en surfplatta med Android som operativ för en plattform som jag är med och utvecklar. Men med snabba, oanade kast, totalt ändrade omständigheter så lär inte det bli aktuellt. I alla fall lär det inte vara jag som testar surfplattan…

Nu tänker jag inte gråta mig till sömns över det utan den dagen jag känner ett ”måste” behov av en surfplatta så skaffar jag det i egen regi och en surfplatta efter eget tycke och smak. Om det så må vara en iPad eller en surfplatta med Android. Inom ramen för läget just nu så är det zero… been there, done that!

Väljer att denna gång kalla den avslutande rubriken för ”the beginning” istället för ”the end”. Jag gör det för att det öppnas en hel värld av nya möjligheter!

Det finns inte ord för hur mycket jag har att tacka min älskade för att hon håller mitt mod, mitt humör och mitt positiva tänkande uppe! Jag älskar dig ♥

Now i know i can’t lose, as long as you follow – Fleetwood Mac

