Jag valde en image header med motiv från 9/11 bara för att jag börjar detta inlägg just på 10års dagen av det hemska terror attentatet mot demokratin. Kanske jag även kan motivera valet av bild med att även hur jävligt saker och ting kan verka så gäller det att försöka hålla modet, hoppet, det positiva tänkandet uppe. Aldrig ge upp utan försöka se det ljusa och positiva i allt.

Vissa saker i ens egen framtid är även dessa höljt i osäkerhet. Det gäller nu att motivera sig självt till max när det gäller positiv inställning. Av alla ideér och allt man låtit gå på sparlåga gäller det nu att ”put some fire in the furnest”!

Vissa vanor, dåliga sådana är det nu dags att helt och hållet lägga åt sidan… Snusandet är ett, fortfaraden snusar jag även om jag på 1-2 månader inte snusat lössnus utan bara portion. Nu är det läge att sluta helt och hållet!

Från och med nu är det också bara juice, smoothies, protein och kolhydrat drinkar som gäller, måndag till söndag! 365! Permanently… Period…

Jag får citera min gode vän Jerker Svande när det kommer till att läsa. Han säger sig ha runt tio böcker liggandes samtidigt på nattduksbordet. Jag är nog ganska lika. För inte allt för länge sedan lästa jag ut Dan Browns ”Den förlorade symbolen” som jag reccenserade  för några inlägg sedan.
Sedan fortsatte jag (åter igen) med Sir Richard Bransons ”Den globale entreprenören” för att mitt i den läsa en anna bok, en bok av Paul Arden.

Paul Ardens bok: ”Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli” är en kort, mycket lättläst bok om positivt tänkande, reklam, marknadsföring etc. Mycket läsvärd och en bok man ofta kan gå tillbaka till för att läsa några av de många, korta anekdoterna om ”att man kan bara man vill”. Lite kort förklarat *L* Kan inte annat än tacka min älskade för att hon tjatatde på mig att läsa boken

Så vem var denne Paul Arden?
Paul Arden var dels författare till ett antal böcker och dessutom var han creative director på den globalareklam byrån Saatchi och Saatchi under många år.

Han har bland annat jobbat i reklam projekt med British Airways, Toyota, Nivea, Fuji och många fler. Bland böckerna han skrivit märks den jag skrivit om här ”Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli” och ”Vad du än tänker, tänk tvärt om”. Paul Arden dog i april 2008.

Boken ”Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli” får av mig: 
Den hade fått en halv stjärna till om den inte varit så vädligt lättäst *haha*

Efter flera, flera veckors uppehåll med all form av motion så vart det en hel del promenerande i helgen som var. Jag måste ändå känna mig nöjd med detta.

Lördagens promenad gick via delar av spåret, via delar av Irsta mot Brunnby via Lista och tillbaka genom Irsta. En nätt liten promenad på 9,5 kilometer.

Söndagens promenad vart via Irsta kyrkby, ner mot Frösåker, vek av mot Gäddeholm sedan höger upp mot Stockholmsvägen och väl framme vid Stockholmsvägen via Brunnby tillbaka in genom Irsta. En promenad på 11 kilometer. Måste jag tillägga att jag idag måndag har ont både här och där.

Om nu bara gym träningen kom igång också vore det ju toppen! Next phase!

Jag tror jag ska avsluta detta inlägg med några ”anekdoter” från boken av Paul Arden. Tagna fritt ur boken ”Inte hur bra du är utan hur bra du vill bli”.

  • ”Utan mål är det svårt att träffa rätt”
  • ”Först och främst måste du sikta bortom din förmåga,
    du måste lära dig att fullständigt ignorera var gränsen för den går”
  • ”Om du inte kan lösa problem beror det på att du följer spelreglerna”

Stor krativitet uppstår när man inte tänker kritiskt – John Cleese

