Den verdamnta skrivkrampen håller i sig. Tur man inte är populärförfattare, då vart det inga trilogier! A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V X Y Z Å Ä Ö…

α – Alfa, α – Beta, γ – Gamma, δ – Delta och från det ena till det andra…

Jag såg på TV här om dagen och det var om jorden och universum och det handlade bl.a. om tiden. Alla vi/ni tidspessimister som anser att dygnets 24 timmar inte räcker till så kommer lösningen förr eller seneare!

Visste ni att med månen och tidvattnet och dess ”bottensug” som blir av tidvattnet stannar upp jordens rotationshastighet med 0,17 micro eller milli sekunder per/år… (med reservation för fel i micro/milli/micromilli enheter)…
Så om si-så-där ett par hundratusen år har vi minst 25 timmar per dygn.

Och för er som undrat varför jag fetmarkeat N och R längre upp i texten…
Av ingen anledning (No Reason) *hahaha” Tydliga tecken på iébrister, eller?

Dont forget to buy Falu rodfarg this summer… Dålig TV reklam men kom inte på en bättre ”ingång” till det faktum att vi precis är på väg att åkt till just Falun.

Senast vi var i Falun var det smällkall vinter och kallt som under istiden, nu ska det bli kul att se Falun under sensommaren. Hoppas de gråa molnen lättar lite.

På fullastad Harley styrde vi mot Falun. Toppenväder för en 15mila hojtur från Västerås till Dalarnas gruvstad Falun. Hoppas vädret håller i sig hela helgen.

Jahapp! Då har vi checkat in på Scandic hotell vid Lugnet. Med rum på tionde våningen och en vacker utsikt mot Lugnets idrottsområde. Avkopplande!


Utsikt från vårt rum på 10e våningen på Scandic Lugnet.

Apropå Lugnets idrottsområde… Backhoppning, vem börjar med det? Klättra upp 50meter sätta på sig skidor och ta ett kliv ut i backen för att lite fjolligt knäböjd åka rakt ner tills backen obarmhärtigt tvärt slutar med ett stup!

Sen ska man ju landa också! Säger som Magnus och Brasse i någon sketch jag inte kommer ihåg namnet på, ”flytta på dig kråk jävel”…

Tänkte skriva ett ord eller två om varför vi är här också! Min kära älskling ska köra ledarskapsutbildning i gymnastik. En bas-kurs som det nu så vackert heter. Så klart jag följer med henne, ett par nätter på hotell iväg från vardagen är bra för kärleken. Jag älskar henne gränslöst, hon är mitt ALLT ♥

Kan inte annat än få lite dåligt samvete också… Alldeles utanför hotellet ligger nämligen delar av Dalarnas högskola! En pinsam påminnelse om att jag helt och hållet kommit av mig i studierna. Kan ju ursäkta mig med att den fakulteten som jag läser hos huserar i Borlänge och inte Falun *hahaha*


Några bilder från ett festivalfyllt Falun, augusti 2011.

Det var någon form av festival/marknad i Falun denna gång vi var på besök. Kul att se så mycket folk i rörelse. Vi besökte en restaurang för en glas vin innan middagen. Restaurang Rådhuskällaren och tro på fan, så träffar vi en kollega från MiROi i Eskilstuna. Världen är bra liten egentligen.

Jag funderar och det känns så märkligt. Jag som är så förälskad i storstäder; London, Barcelona, Paris, Toronto, San Fransisco, Santa Barbara, Los Angeles mf.l. Men ändå känner man ett sådant lugn i en liten ort som Falun. Jag tror det är lugnet, det vackra i Dalarna som gör att man känner sig till freds.

Min vana trogen så har det införskaffats fler böcker. I detta fall är det jobbrelaterat. Fick uppgift att kolla upp litteratur för en utbildning i sociala medier. Oerhört spännande, men jag har ju några böcker att läsa först!

Jag har nu läst ut Dan Browns bok ”Den förlorade symbolen”. Den var OK! Vissa delar av boken var bättre än andra och det var vädligt stort fokus på Frimurarna. Jag undrar vad Dan Browns figur Robert Langdon ska avverka för mystiska kulter och symboler härnäst? Känns som om han tagit med de flesta välkända ordenssällskap… Låt mig gissa att hans nästa bok kommer handla om någon nazistisk kult med alla dessa hedniska symboler och som kommer innehålla svärdet som spetsade Jesus etc… Bara en gissning.
Lite kul är (tycker jag) att med tanke på de böcker jag skriver om ovan, så bland de sista sidorna i ”Den förlorade symbolen” omtalas just sociala medier så som Twitter, Google och Wikipedia.

Hur som helst, boken ”Den förlorade symbolen” av Dan Brown får:

Nu ska jag läsa de avslutande kapitlena i Sir Richard Bransons bok ”Den globale entreprenören”. Som i en Dan Brown deckare så samtidigt som jag läser Sir Richard Bransons bok, så passerar en tropisk storm och åskoväder Necker island. Blixten slår ner och Bransons lyxhus på hans alledeles egna ö brinner ner till grunden. Tack vare skådespelerskan Kate Winslet så överlevde även Sir Richard Bransons 90åriga mor branden. Kate Winslet bar Sir Richards mor ut ur lågorna. Som hämtat ur en Dan Brown deckare, eller hur!

Naturligtvis är det tragiskt att hans vackra lyxhus brann ner, men se det från den positiva sidan… Det drabbar ingen fattig! Sir Richards egen blogg →

I jobbet ska vi nu testa systemet vi utvecklar även på surfplattor. Inom företaget finns redan Ipad så det lutar åt att jag kommer testköra på surfplatta med Android som operativsystem.

Det lutar åt en SAMSUNG GT-P1000 GALAXY TAB. 7″ skärm kanske är i minsta laget för att vara en surfplatta men den är för att kolla av funktionalitet i vårt nya LMS. Men jag får återkomma när jag vet vilken surfplatta det vart.

Första blogginlägget på väldigt länge men så är det när man har skrivandets bojor som frihetsberövar ens ord..? Hmm, kanske man skulle bli poet istället? Nää, lägger ner det omedelbart!

Innan inlägget avslutas vill jag bara skicka en tanke till nära och kära till f.d Toronto Maple Leafs spelaren Wade Belak som igår 31/8 hittatde död på ett hotellrum. Wade spelade sex säsonger i Toronto med bl.a Mats Sundin som lagkamrat. Han karriär avslutades i och med detta i Nashville Predators.

Regeringsrättens dom. Bloggen bakom lås och bom enligt §666…

