Bloggen går på syrgas, ligger i respirator och får dropp och all annan möjlig och omöjlig medicinering… Jag har uppenbarligen hamnat i ett skrivarkoma! Pennudden har gått av, konstant ctrl+alt+delete… Helt enkelt slut på ord…

Idag ska jag dock göra ett tappert försök att väcka bloggen ur dess koma.
Jag undrar bara var jag ska börja, hmm? Låt se… Det var en gång… Ähh!

När det kommer till träningen, pluggandet och läsandet, inget nytt… Nästan.

Jag har börjat läsa ytterligare en bok. Dan Browns ”Den förlorade symbolen”. Detta samtidigt som jag försöker komma vidare i Sir Richard Bransons bok, ”Den globale entreprenören”.
Den borde jag läst ut för länge sedan, men tempot har sjunkit en aning.

Träningen har gått i stå igen! Promenerandet har tagit paus och gymandet likaså. Att det ska vara så förbannat svårt att få kontinuitet i det hela.
Nu har inte förutsättningarna för motionerandet varit optimala på sista tiden. Det må vara en dålig ursäkt men tiden framförallt har varit minimal.

Trots att ekonomin är långt ifrån på vår sida så tog vi oss några dagar semester på Mörkö. Vi fick låna stugan av älsklingens pappa. Det var riktigt mysigt, skönt och avkopplande. Nu blir till att leva på bröd och vatten ett tag. Även om det efter omständigheterna var en billig semester så tog det de sista örena ur plånboken. Man måste verkligen försöka leva här och nu!


Rekomenderas, rökta räkor på denna mysiga lilla krog, Skansholmens sjökrog.

Måste även skryta om att jag badat i havet! Det var inte så kallt som jag hade trott men det var ju inte så varmt som i ett bubbelbad heller dock!

På väg hem från denna korta minisemester så passerade vi Tullgarnsslott, det var vackert och vi inhandlade en kryddblandning i slottsboden. Helt suverän!


Oerhört vackert med dessa hus utmed Trosaån. Som en sago-stad.

Efter Tullgransslott så åkte vi till något ännu vackrare nämligen den pittoreska lilla staden Trosa. Enormt vackert! Hade aldrig varit där men återvänder gärna!

Denna korta lilla lågbudget semester behövdes verkligen för kropp och själ!

Här om dagen visades sista avsnittet av Leif GW Persson’s ”Sommarmord”. En intressant TV serie och Leif GW Persson är en mycket intressant person.
På TV8 play hittade vi ett annat program som vi helt missat tidigare.

Det visas hus och stugor i skärgården. Vilka helt underbara platser det finns. Sedan är väl inte programledaren den bäste men det får man leva med.

Till och från ibland brukar jag skriva lite kort om händesler ut historiens gång. Idag är en sådan dag. Läs och lär *haha*.

  • 13/8-1898: Carl Gustav Witt upptäcker den första ”near earth astroid”, 433 Eros. Denna astroid har en diameter på mer än 10Km.
  • 13/8-1899: Den legendariske Alfred Hitchcok föds.
  • 13/8-1918: För första gången tillåts kvinnor att ta värvning i US Marine Corps. Opha Mae Johnson är den förste kvinnan att ta värvning.
  • 13/8-1926: Fidel Castro föds. Kubansk revolusionär och senare välkänd och fruktad”diktator”.

Jag tror att hösten närmar sig med stormsteg och det är bäst att passa på att grilla så mycket man kan, hinner och orkar. Nu senaste grillade vi fläskfilé som vi köpt till bra pris på ICA. Detta tillsammans med bulgur kokt i grönsksbuljong. Hemgjord Tzatziki och kryddsmör efter ett recept ur boken Grilla med Salming.

Parmesansmör med soltorkade tomater och basilika. Det slog vitlökssmör och persiljesmör med hästlängder. En gudomligt karraktär som Bengt Frithiofsson skulle ha bräkt ur sig.

Till nästa gång skulle jag dock kunna tänka mig att vi även pressar i en klyfta vitlök i det hela.

Mer om boken Grilla med Salming på Adlibris →

Apropå Börje Salming, det enda med höst och vinter som jag egentligen ser fram emot är att hockeysäsongen börjar igen. Riktigt kul.

Kanske, kanske kommer jag till vintern att titta om det finns ekonomi och möjlighet att prenumurera på NHL live online. Vore riktigt kul att kunna titta på matcher på datorn när man vill samt live när det passar. Nåja, det lär visa sig.

Operation snusa går även detta på sparlåga. Dock har jag gått ner till portionssnus och har inte köpt lössnus på över en månad! Ett framsteg!

Det sägs det är svårt att lära gamla hundar sitta! I know coz i’m an old dog! Men imorgon söndag är det en oerhörd ändring av attityd på alla plan!

E T T H U N D R A T I O P R O C E N T S K Ä R P N I N G !

Ps: Idag kom vi iväg på en rask promenad på 5,1Km, det kändes mycket, mycket bra och inte en dag föresent. Nu gäller det att ”keep it up!”

Nehepp! Nu är det tack och godnatt från bloggvärlden. Imorgon jobb i vanlig ordning! Det återstår att se när nästa inlägg kommer! Det blir inte imorgon…

Bloggen är inte död, den bara luktar lite illa…

