Jag kan inte påstå att rubriken i detta inlägg har någon speciell mening eller innebörd, bara en ”ordföljd” som rullat runt i bakhuvudet ett tag.
Men om jag någonsin startar ett band igen så ska bandet heta Trashcan Boogeyman, då måste man vara ursäktad om man spelar illa också *haha*

Nåväl, chansen att jag någonsin skulle starta eller spela i ett band igen är så minimal, tiden finns helt enkelt inte och inte orken heller tror jag. Det finns så mycket annat som går före musiserande… Eller vad man nu kan kalla A, G, D och  E och H ibland? The limit of my knowledge *haha*

Hade jag dock obegränsat med pengar skulle jag mycket väl ha ett stort antal gitarrer, mer som konstverk på väggarna än att faktiskt spela på…
Jag tycker gitarrer kan vara oerhör vackra. Speciellt Gretsch, Gibson Les Paul och Fender Telecasters, men överlåter nog musiserandet till min storebror.

Kom här om dagen äntligen iväg till gymet. Det var länge sedan och väldigt behövligt. Efter 1 timme och 20 minuter var jag helt slut.

 1. Overhead press maskin  3*10*32Kg
 2. Hantelpressar i lutande bänk  3*10*12,5Kg
 3. Triceps pulldowns i cable cross  3*10*32Kg
 4. Biceps pullups i cable cross  3*10*32Kg
 5. Bänkpress i smithmaskin, lutande bänk  3*10*20Kg
 6. Super pullover maskin  3*10*55Kg, tung.
 7. Preacher curl maskin  3*10*32Kg
 8. Uprightrows i smithmaskin  3*10*20Kg, tung.
 9. Compundrow  3*10*50Kg, lätt.
 10. Seated dips  1*10*50Kg
1*5*50Kg
TVÄRSTOPP…!


Efter detta gymbesök har jag en satanisk träningsverk vilket inte alls är förvånande… Tydligt tecken på att det gymas alldeles för sällan och strechas alldels för dåligt efter träningen. Ska ändå betygsätta passet:

Helt klart är ju att man behöver gymma betydligt oftare. Det ska och måste bli en klar bättring på den fronten. Är ju för jävligt med denna träningsverk efter ett enda gympass… Det måste arbetas bort. Träningsverk i all ära, men det får ju finnas en gräns på det hela.

Det hör inte till vanligheten att jag badar utomhus i sjöar. Men nu har det hänt, för fösta gången i år… Jag är i normala fall en badkruka men idag hoppade jag i alla fall i. Jag kan dock inte påstå det var jätte varmt!

Man behöver inte åka till Stockholmsskärgård eller västkusten för att det ska vara vackert. Skärgården runt Mälaren är oerhört vacker även den. Här en bild från en underbar badplats och klippor ute på Ängsö.

Utöver detta finns jätte fina leder att vandra/springa ute på Ängsö. Betydligt mer inspirerande än vanliga motionsspår. Dock är det ju en bit ut till Ängsö, så det kan ju inte bli var och varannan dag. Men ibland kanske?

Det går så sakteliga framåt med studierna också. Inlämningsuppgift 4 är påbörjad. Det handlar i denna inlämning om XHTML och CSS.
Sitter och tittar på föreläsningar om detta i Adobe Breeze. Jag borde kunna detta i sömnen men lite uppfräshing av kunskaper är aldrig fel.

CSS är oerhört kraftfullt och jag borde lära mig behärska det ännu mer. Som så mycket annat inom IT världen. Var ska man hitta tiden och orken för detta? Och i vilken ordning ska man lära sig allt man vill?  Mer om CSS på W3C.org →

Det är lördag den 23 juli och dagen efter det fruktansvärda som hände i Norge! När detta skrivs så är minst 91 personer bekräftade döda. En idiot till människa spränger i centrala Oslo för att sedan skjuta över 80 personer på ett ungdomsläger. Det finns inte ord för sådana handlingar! Totalt vansinne!
En tanke till alla drabbade och dess anhöriga!

”Vilken idiot som helst kan göra något komplicerat,
det är svårare att göra något enkelt”  – Sir Richard Branson

