Ibland så hamnar man i någon form av ”bored mode”, man kommer sig inte för med speciellt mycket. Det är då det är så skönt om man verkligen kan rycka sig i kragen och få lite gjort, om det så är att läsa, träna, plugga eller bara spåna ideér. Jag lyckades faktiskt ta mig ur själva ”bored mode” genom att ge mig f*n på att göra ytterligare en inlämningsuppgift till högskolan.

Nu borde jag gjort uppgiften för år och dar sedan, men bättre sent än aldrig.
Ger mig även i kast med inlämningsuppgift 4. Lite mer avancerad uppgift med externa CSS filer som skall valideras mot W3C.org.

Nåväl, ska försöka ta mig i kragen och strukturera upp alla uppgifter och alla ideér som finns i huvudet och i alla anteckningsblock samt diverse dokument!

Tror jag även ska ge mig i kast med Dan Browns Den förlorade symbolen. Snart är jag tillbaka till att ha runt 10 böcker på sängbordet igen.


Jag har hittils bara läst Da Vinci koden och I cirkelns mitt, varav Da Vinci koden var betygdligt mycket bättre. Det handlar ju förvisso om två skilda huvudpersoner och temat skiljer ju sig drastiskt.

Fortsätter oförtrutet framåt med boken med Den globale entreprenören.
Det går inte jätte fort men den är mycket intressant. Det som är svårast med boken är otvivelaktigt att hålla reda på alla personer och alla företagsnamn.

Jag kan inte skriva annat än att jag blir oerhört inspirerad av Sir Richard Branson. Inspirerad, motiverad och ideérna flödar.

Hmm! Jag borde nog bara läsa en bok åt gången… Blir kanske rörigt annars.

Fredag och det är vilodag från promenerandet, förtterna behöver återhämta sig från skavsår och blåsor. Vädret är kass och tänkte nog ha en helt och hållet vilodag men det fick bli lite ”träning” i hemmet. Lite enkla övningar som inte kräver så mycket. Inte mycket att hänga i julgranen, men bättre än inget.

  • Armhävningar 10st * 8reps
  • Knäböj 10st * 8reps
  • Situp 10st * 8reps
  • Hängande benlyft 10st * 8reps

Nu körde jag inte alla dessa på en gång utan körde 10 hängande benlyft, 10 armhävningar, 10 situps, 10 benböj för att sedan vila och sedan köra en omgång till. Dessutom har vilan mellan omgångarna varit 20-30 minuter.
Så det är egentligen inget att skryta om men som sagt, bättre än inget.

Måste bara rekomendera denna sida med många övningar, som många av dem kan göras i hemmet utan redskap. Styrkeprogrammet →

Lördagens enda lilla motion fick bestå av en promenad på 6Km. Det fick räcka för dagen. Tror kroppen behöver vila lite även om det vart minimal motion idag.

Måndagens motion vart en promenad på runt 4-5Km, jag använde inte RunKeeper denna gång men på ett ungefär. Dock i hällande regn, men det var riktigt, riktigt skönt! Hällande regn och Rammstein i lurarna.

Det är söndag när jag skriver detta och Amanda och Gabriel är och hälsar på sin gamla pappa. Dom har varit ute och farit på semester och kom till sin pappa med presenter, jag vart alldeles tårögd, jag vet inte om jag egentligen förtjänar några presenter eller så fina ord. Tack mina underbara barn!

Jag fick mig även en lektion i hur man ändrar teman på Gmail av min dotter, hmm! Tror man börjar halka efter i utvecklingen…

Lite blandade tankar kring allt och ingenting…
Abstrakt, javisst! Kritiskt, naturligtvis! Tacksamhet, absolut! Road, alltid!

Jag vill börja att tillägna min absolut största tacksamhet till min klubb-broder Mats som på eget initiativ tagit tag i att hjälpa mig och fixa min stillastående Harley Davidson. Han är bortom och större än all möjlighet jag har att tacka!

Kritisk är jag mot dessa som har åsikter om hur man ska sköta sitt liv. Livet går igenom olika faser, om man behöver göra drastiska åtgärder för att få det att gå runt så vill man inte höra från någon, med allt sitt på det torra att man blivit ”övertalad” att göra på ett visst sätt. Det irriterar mig väldigt mycket!

Kritisk är jag även till de som inför en högre maktposition lovar guld och gröna skogar, som lovar dyrt och heligt att ord och avtal ska efterlevas, sedan begär att folk under skall bryta dessa ord och avtal. To do others dirty work!
Enligt Nordsteds ordbok: Hycklare [ˈhɪpəkrɪt] en skenhelig person.

Nu till något helt annat. Reklam på TV. Om HTC’s telefon med HTC sens där man får väderprognos med 3D effekter. Vore det inte bättre att få korrekta väderprognoser än att se rengdroppar i 3D på skärmen?
Nu vet jag ju att app tillverkning och meterologi är vitt skilda saker men ändå, men blir ju lite road av sådan reklam.
– Det spelar ingen roll om väderprognosen är fel, så länge den är i 3D.

Även om läget inte alltid är optimalt så gäller det att hålla motivationen och hoppet uppe! Det blir bättre! Keep the fire inside burning.

Operation sluta snusa går sakta, sakta framåt… Nu har det gått över en vecka utan lössnus. Fortfarande går det åt både en och annan dosa portionssnus. Dock långt ifrån i samma utsträckning som lössnus.
Jag hoppas snart kunna dra ner mer och mer även på portionssnuset!

I will send you a word on a origami bird – Joakim Öhrndalen

