Rubriken är absolut inget om att kalla någon för ditt jävla blåbär i någon negativ bemärkelse, men jag visste att det skulle nog tolkas så innan man läst detta! Rubriken handlar endast om att jag och min underbara kärlek faktiskt tog oss en promenad ut i skogen och plockade lite blåbär och hallon en kväll…
Snacka om anti-klimax för er som väntat er en snaskig historia va… *haha*

Faktum är att det är år och dar sedan jag plockade blåbär. Känns som om det var när man själv var barn. Senast måste nog varit med mina barn, men även det är många år sedan. Man borde plocka mer bär och svamp, det är ju gott!

Jag vet att jag skrivit detta förr. Detta är upprop till er läsare. Om någon känner till privata fastighetsägare som har hyreslägenheter på 5+ rum och kök så tas dessa tips tacksamt emot. De stora ”jättarna” verkar dels ha långa köer och få lägenheter med 5+ rum och kök. Att köpa något är för närvarande inte aktuellt. Även hus som uthyres är av stort intresse.

Nu är man ju lite petig så man har ju önskemål om var i stan det ska ligga, men det är väl ändå lite sekundärt; men bara lite *haha*

Det är ju värt att skicka ett upprop och förfrågan till er läsare i alla fall…

Min och min älskades promenerande fortsätter i alla fall med kontinuitet. 10,8Km inte illa en måndagkväll tycker jag. Över milen får man vara mycket nöjd med. Inom kort kanske man kan även springa vissa kvällar.

Tisdagen gick i rubrikens tecken, istället för raskt promenerande gick vi två timmar i skogen och plockade blåbär. Mycket bara för att få röra på sig. Sedan är det ju bara en bonus att faktiskt hitta lite blåbär och hallon. Jag vet inte men 2 timmar över stockar och sten kanske är lika bra som en rask promenad?

Onsdagens promenad vart ganska lång och kändes verkligen i kroppen. Irsta via Anundshög över åsen till Hälla och tillbaka till Irsta. En nätt promenad på 1,3 Mil. Jag tycker det är bra för att vara en onsdagskväll *nöjd*.

Torsdagens motion vart ”endast” en promenad från Hälla till Irsta på 6Km.
Till mitt försvar vill jag dock säga att jag hade en 10Kg tung ryggsäck på mig…

Nu får dock fredag bli en promenadfri dag då det har tagit på både knän och fötter… Framförallt fötterna är ömma värre. Kanske man hittar på något annat för att motionera, gymet kanske, vilket vore på tiden!

Trots att boken Den globale entreprenören av och med Sir Richard Branson är mycket intressant så går det sakta med läsningen. Det kanske har blivit för mycket TV på kvällarna istället för läsande. Men det går väl i vågor.

Boken så här långt är väldigt intressant och man verkligen funderar kring företagande och ledarskap och varumärken. Många är namnen i boken och många är företagen. Multinationella sådana men ändå är ett flertal okända för en annan. Återkommer senare med recension.

Sir Richard Branson, call me i’ve got some ideas worth a millon dollars *smile*

Jag behövde lite musik kände jag, så denna gång blir det U2 – Unforgettable fire! Tänk om man fått se denna spelning! Turnén fortgår ju faktiskt än så!!!


Jag tycker U2 på ett underbart nytänkande sätt utnyttjar mediateknik, IT nerd som man är, men tror inget annat band gjort något liknande. U2360° FANCAM.

  Det fotas 360° panorama från deras konserter i USA och på U2’s site kan man sedan panorera och zooma in publiken.

Sedan kan man tagga sig själv eller sina vänner på bild.Ett kul och innovativt sätt för ett band att visa uppskattning till sin publik.

Jag rekomenderar varmt att ni besöker U2’s hemsida på   www.U2.com →

Ibland hör man bara så roliga uttryck eller felsägningar… Inte för man ska märka ord men ibland blir det ganska roligt. Låg och slötittade på TV8play och deras program Båt Magasinet där det gjordes ett reportage om en lyxsegelbåt. Inget konstigt i detta reportage förutom när dom förklarade storleken på båten; ”den är lite kort för sin längd”… Öhh vad innebär det?

Likaså tittade vi en dag på programmet Debatt som sändes från Visby och Almedalsveckan. Exakt vad som debbaterades just då kommer jag inte ihåg, men en politiker i ”panelen” uttryckte sig solklart; ”det blir inte enklare bara för att det blir svårare” … No shit Sherlock. Politiker, say no more, say no more!

Nu vill jag på inget sätt påstå att jag är en mästertalare eller mästerskribent med alla mina felstavningar och s ä r s k r i v n i n g a r, men det är kul när man hör sådana saker som låter helt sjuka. Det blir ju lite roligt, tycker jag.

Tid att runda av detta inlägg, kanske man ska runda av med saft, saft hallonsaft ♬♬♪♪♩♫… Nää ingen hallonsaft, men vatten eller juice kanske!

Som avslut kan väl också nämnas att ”operation sluta snusa” går väl OK. Än så länge varvar jag ner med portionssnus. Betydligt mindre snusande än tidigare men ännu inte snusfri. Dock inte en lössnus sedan i lördagskväll. På rätt väg!

It’s just a bunch of clowns, Don’t let’em grind ya down – Motörhead

