Jag har tänkt en del på förtagande på senaste tiden. Jag är ingen företagare, i alla fall inte ännu. Men när man läser Sir Richard Bronsons bok får man många tankar i huvudet om just företagande, marknadsföring, inställning, ledarskap, bemötande, tillvaratagande av ideér och varumärke.

Jag återkommer med recension när jag läst ut boken. Fast forward till nästa rubrik. Fast det har varit stiltje på bloggande i några dagar, så fast forward är knappast rätt rubrik på inlägget…

Så här på sommaren är det ganska dåligt med bra TV program, det är väl förståligt egentligen då man inte ska sitta inne när det är sommar.
Men på kvällen vill man gärna kunna slappna av framför nåt man tycker är intressant och kul. Jag och kärlek tycker det är väldigt kul att titta på flera, men inta alla av dessa matprogram. Tyvärr är det dåligt med ”bra” matprogram under sommaren. Sista avsnittet av Klockan 8 hos stjärnorna var här om dagen så nu blir det till att kolla Per Morberg och ”Vad blir det för mat”. Sen är det kul att titta på Sommarkväll på lördagar också. Svensson varning *haha*

Några program vi hoppas kommer tillbaka i höst:

  • Primo Paolo
  • Sveriges Mästerkock
  • Halvåtta hos mig
  • Restaurang i mitt vardagsrum
  • Såld på hus

Härnäst ser vi fram emot Leif GW Persons program ”Sommarmord” i SVT.

Häromdagen kom jag och love äntligen iväg till gymet! Jag har varit så lat på senaste tiden att det är skandlöst! Det vart promenad från centrum ner till Actic gym på Lögarängen. En timmes lättare pass på gymet för att sedan promenera från Lögarängen till Irsta!!! Det är närmare 1,5 mils promenad.
Den motionen måste man ändå vara nöjd med.

Idag känner jag mig dock alldeles för slö för att ta mig till gymet… Ingen vidare inställning från min sida men ibland är det bara så…

Så här på sommaren blir man så sugen på båt och båtliv! Det vore så underbart rofyllt att ha en motorbåt och kunna åka ut på sjön en varm sommardag. Nu kan jag dessvärre ingenting om båtliv, absolut noll, men det går väl att lära sig. Underbart vore det i alla fall!


Det vore riktigt nice att guppa omkring ute på Mälaren en varm sommardag.

Man kunde ju till och med vara jätte seriös och gå kurser i navigering, säkerhet och förarintyg på Medborgarsskolan. Det vore nog lika bra då man inte har någon erfarenhet av sjöliv. Nåväl, drömma får man.

Jahapp! Då har vi kommit till vägsände som Mulle Meck skulle sagt. Ute steker solen på och det är minst sagt högsommarvärme. Ett under man orkar blogga! Men å andra sidan bloggar man från skuggan.

Bara måste säga att det var ett grymt tungt inlägg att skriva… Boring och det drog ut på tiden så jag tappade all röd tråd som gick att tappa *haha*

Run like hell and you might get there – J.Ö

