Söker med förnyad kraft och är säker på att hitta inspirationen; till läsning till träning till studier och mina, och min kärleks egna kreativa ideér.

Jag/vi har så många ideér men jag vet inte riktigt hur jag ska få ur mig dessa på ett ”vettigt” sätt. Har i många år kladdat ideér i block och papper…
Men jag skulle behöva ett sätt att sätta dessa ideér i rullning. Man skulle vara mer entreprenör! Bara för att få inspiration har jag bestämt mig för att köpa en bok som du kan läsa mer om under nästa rubrik.

Hur som haver så tvivlar jag strakt på att detta blogginlägg blir klart innan midsommar, så om inte ha en underbar midsommarafton alles!

Under midsommarhelgen ska älskling och jag besöka hennes pappa på Mörkö. Jag känner direkt att lämna datorn är ett absolut måste, men ta med en bok och lite skiss och idé-papper är på sin plats.
Tar allt med boken ”Att jobba med IT-projekt”. Kom en bit till med den boken igår, den är bra och intressant men det krävs att man hittar nyttan med att läsa den. Jag vet att motivationen och nyttan att läsa den finns inom mig…

Som jag skrev i förra stycket så ska jag köpa en bok av och om en entreprenör som jag verkligen beundrar och som inspirerar. Sir Richard Branson.

Vilken man, vilken entreprenör! Grundare av skivbolaget Virgin, grundare av flygbolaget Virgin Airlines, äventyrare som nästan flugit luftballong runt hela jorden, bygger rymdskepp med Virgin Galactic, listan kan göras oändligt lång. Rubriken bokstäver på detta stycke blir ju även lite passande då Sir Richard Branson är dyslektiker och anser sig själv som ordblind!
En entreprenör och dyslektiker som är god för 4 miljarder pund! Respect!

Som sagt, boken ”Den globala entreprenören” finns som pocket för 44Kr på Adlibris. Boken hittar du på följande länk →

En annan bok som jag vill läsa efter att jag har sett filmen med skeptisism är The Secret. Man kan inte annat än säga, massivt positivt tänkande! Jag var och är nog ganska skeptisk men ska både se om filmen och läsa boken bara för jag vet jag många gånger har en skeptisk och kritisk åsikt om saker och ting. Vissa gånger utan att ens veta varför och helt obefogat.

Jag ska ge boken och filmen en chans till och sedan återkomma med min definitiva dom *haha* Hitta boken på AdLibris hemsida →

Innan jag ens skrivit klart detta inlägg hittade jag boken på Pocket shopen på Stockhomscentralstation! *hehehe* Det måste vara den absoluta ”favvo” affären just nu. Hitta dem online här  Pocket Shop →

Med tanke på allt skrivande om böcker och att vi är på väg ut i skärgården så köpte vi två pocketar av Viveca Sten. I de lugnaste vatten och I den innersta kretsen. Två kriminalromaner varav I de lugnaste vatten filmatiserats som Morden i Sandhamn. Det finns minst ytterligare en  del  i serien om ”Sandhamn”. I grunden utan skuld. Den kanske införskaffas framöver.

Jag tycker pocketboken är ett underskattat format. Inget går väl upp mot inbundna böcker men kostnadsmässigt är ju pocketen oslagbar.
Är man dessutom rädd om boken så kan även pocket hållas fin och passa å så väl i bokhyllan. Ni håller väl med..?

By the way, Jag tycker Pocket shopen har en underbar slogan:
”Jag är obegripligt intellektuell”

När jag ändå skrivit lite om skönlitteratur/kriminalromaner kan jag ju meddela att jag och älskling lånat 3 DVD filmer med fimatiseringarna av Stieg Larssons romaner om Lisbeth Salander. Helt OK, men böckerna är ju bättre. Men så är det ju ofta när böcker blir film. Sista delen i kväll, Luftslottet som sprängdes.

Midsommar, ytterligare en högtid… Och jag som inte ens gillar högtider! Denna midsommar spenderads på Mörkö i Stockholmsskärgård, eller rättare sagt i inloppet mot Södertälje. Min älskades pappa och hans fru har hyrt en stuga där. Väldigt sommrigt vart det om än anigen omständigt att ta sig dit när man använder SJ och SL… Men det gick det också!

Gott sällskap, god dricka och god mat i lantlig idyll är ett bra sätt att sammanfatta midsommar med.

På bilden ovan, stugan på Mörkö. Dit skadar det inte att åka flera gånger när tillfälle ges. Som jag skrev för några rader sedan så är ju maten alldeles underbar en dag som midsommarafton. Sill av alla de slag och några pajer jag och hjärtat gjort, bland annat en kräft och räkpaj.

Nåväl, nu är det ett år till nästa midsommar men var så säkra, det dyker nog upp flera högtider… Dom verkar komma mest hela tiden!

Ibland, när man känner motivationen håller på materialisera sig så kommer ibland ett bakslag och man får *shit stuffed down the throat… Again*

Då är det så extra skönt att man har sin ängel som kan hålla en uppe! Tror det är extremt hög till att lyssna på my angel och läsa ”The secret”. Kanske kan jag hitta tips och trix på positivt tänkande! …Klart jag ska, my honey knows!

Jag önskar jag vore bättre på att fotografera! Jag tror inte det skulle spela någon roll hur pass bra eller dyr kamera jag skulle ha, det blir inte bättre ändå… Möjligtvis ljus och viss skärpa, men inte mycket *haha*

Det är väl amatörmässigt men smidigt att använda kameran på min iPhone. Man har ju alltid telefonen med sig… Nästan.
Ovan är ett amatörmässigt försök till lite iPhone fotokonst på stranden.
Helt och hållet i stundens ingivelse. Något uppskärpt i Photoshop sedan.

Riktiga fotoentusiaster släpar omkring på sina stora fina systemkamera, jag tvivlar stark på att jag någonsin kommer bli en sådan entusiast.

Egentligen är detta blogginlägg så långt redan så musik från Youtube känns nästan som ”för mycket”  men jag fick under midsommar helgen en sådan lust att just lyssna på låten Shine med Motorhead. Så here it is!


Perioden i Motorheads historia där Brian Robertson var gittarist är ganska underskattad. Han var i och för sig med på bara en skiva, An other perfect day. Men vilka låtar den skivan innehöll. Another Perfect day, Shine, Back at the funny farm, I got mine m.fl.

Motorhead är och har alltid varit ett av mina favorit band! Jag hade ju ett helt blogginlägg i Motorhead ”anda”, kolla in det inlägget Motorized →

Jag har en ide som jag vill diskutera Sir Richard Branson, så om någon har hans epostadress, please give it to me *L* It’s an idea he can’t refuse *haha*

I better put it in english aswell… I have an idea for Sir Richard Branson, and its an idea he cant refuse! So Sir Richard if you happend to Google yourself and end up here, feel free to contact me *haha*

Nu ska jag även göra ett tappert försök att sluta snusa… Kanske inte helt rätt inställning då tappert borde bytas ut mot SKA! But better than nothing!

Måste bara tillägga att boken ”Att jobba med IT-projekt” inte kom med på midsommarhelgen. Lämnade den skamlöst hemma på sängbordet!

Dags att avsluta detta lång blogginlägg… See ya later!

Hellre 1.000.000 ideér varav 999.999 värdelösa än ingen idé alls – J.Ö.

