Ska det vara så förba***t svårt att komma igång? Det är ju patetiskt att man inte kan uppbringa motiviationen att knappt ens läsa ett kapitel i en bok, att inte färdigställa en inlämningsuppgift att inte pallra sig till gymet eller minst ta sig ut till  motionsspåret!
Citerar filmen plutonen… ”Excuses are like assholes. Everybody’s got one!”

Bara för att jag skrev detta så började jag på delmoment 3 i kursen IK1043 publicering på internet. Det som gås igenom i detta delmoment kan/ska jag kunna redan, i sömnen… Men kollar likväl genomgången om XHTML.

Imorgon söndag ska jag och älskling banne mig promenera. Minimum 5Km. Kanske en tur runt Brunnby gård? Ja så får det allt bli!

Det var länge sedan jag spelade någon musik i mina blogginlägg, men idag blir det allt en låt… Benzin med Rammstein live i Stockholm 2010, som jag såg!


Det är länge sedan man var och såg någon live spelning, men å andra sidan har det väl inte varit så mycket jag varit sugen på att se heller…
Jag vill se U2, men det lär väl dröja.

Det kan låta patetiskt och enkelt, men igår lagada vi oxfile och potatisgratäng! Har hittat på ett alldeles eget reccept för potatisgratängen som funkar riktigt bra. Hemligheten är blandningen av osten, grädden, creme fraichen och mycket vitlök!

Idag blir det ytterligare en gratäng men tänkte försöka mig på en egenpåhittad pasta och kassler gratäng! Hmm, vitlök även där. Penne, brynd kassler och rödlök. En sås av grädde, riven ost, tomatpure, ajvar, sambal oelek, salt och peppar och som sagt, vitlök!

Toppad med Mozarella och redo för ungnen! Kanske inte den vackraste rätten i världen men mer än godkänd i smak om jag får säga det själv.

Tack och lov så vart det lite motion på söndagen. Innan himlensportar öppnade sig för mycket! Jag och kärlek gick en promenad på nästan 8Km.

Genom Irsta, via Lista och runt Brunnby gård. Det kändes riktigt, riktigt skönt! Till nästa gång ska vi nog lägga på en liten bit till så det blir lagom 1mil.

Nu får det allt vara slutskrivet för denna gång. Stänger WordPress och försöker ta tag i en bok för att läsa något kapitel eller två. I någon bok…
Tittar man ut genom fönstret så är det ju faktisk läsväder, regnet vräker ner och jag hör muller i fjärran.

Alla är vi ägg i början! – Kalle Anka

