Modus operandi är latin och betyder ungefär, tillvägagångssätt, något jag känner jag saknar på några punkter för stunden. Jag tänker då närmast på mina studier och min träning. Det verkar tji att komma igång kontinuerligt…

Egentligen tror jag mig veta vad boven i dramat är, men det gäller bara att få boven bakom lås och bom! Nu gäller det att överlista the bad guy!

Även ex libris är latin och betyder ”ur boksamlingen” och får i detta inlägg representera rubriken för min läsning. Måste dock krasst konstatera att även läsningen går det segt med… Tyvärr!
Jag borde kämpa på med boken ”Att jobba med IT-projekt”. Den kan visa sig mycket nyttig. Dessutom är den intressant, men läsningen har avstannat likväl.

Jag undrar hur jag ska få fart på läsningen igen, det är ju så avkopplande, så rogivande och många gånger lärorikt (beroende på vilken litteratur). Kanske jag skulle ta upp två-boksläsningen igen? En studiebok och en skönlitterär.

Kanske rent utav skulle köra på en tre-boksläsning. Att arbeta med IT-projekt, Peter Englunds Poltava och någon av min älsklings böcker om träning/kroppen.

Kanske, kanske, kanske kunde det stimulera fram träningsmotivationen lite? Det gäller att greppa varje halmstrå i jakten på att åter hitta motivationen.

Nää men..! En till rubrik på latin. Ex animo betyder ”från hjärtat” och denna del är tillägnad min älskade ängel och kärlek! Jag älskar dig gränslöst och evigt!

Jag längtar och hoppas dagen snart kommer då vi kan ha ett gemensamt boende. Bara ett ställe som är hem för oss alla!
Men tydligen är det inte lätt att hitta hyresrätter för ”den nya tidens familj”…
Alla tips om hyresrätter eller lägenhet/hus till uthyres tas tacksamt emot.

Mitt hjärta du lyfter mig och får mig att andas och leva, älskar dig evigt

Tro det eller ej med a dato är ju också latin och betyder ”från denna dag”. Vilket får sammanfatta dagens lilla historielektion.

  • 14 juni 1777 beslutar kongressen i USA att ”stars and stripes” är den officiella flaggan för USA.
  • 14 juni 1789 produceras för första gången whiskey från majs av Elijah Craig och det kommer kallas för bourbon, detta för att Elijah bodde i Bourbon county i Kentucky USA.
  • 14 juni 1900 Hawaii blir Amerikanst territorium.
  • 14 juni 1940 Paris ockuperas av tyska styrkor.
  • 14 juni 1942 Anne Frank börjar skriva dagbok.
  • 14 juni 1967 rymdsonden Mariner 5 skjuts upp på sin färd mot Venus.
  • 14 juni 1982 Kriget på Falklandsöarna tar slut efter att Argentina ovillkorligt kapitulerat till engelska styrkor.

Ad acta, väldigt skumt men även detta är latin och betyder ”till handlingarna” vilket jag strax ska lägga detta blogginlägg till.

Ser fram emot en mysig kväll med min älskling och lite Priom Paolo på TV.

Drar igen dragkedjan för detta inlägg! Zipp zille vipp… På återseende!

Viam inveniam aut faciam – Jag skall finna en väg eller skapa en…

