Jag ska börja med att ekänna, jag snott stora delar av ”headern” från programmet Google SketchUp 8. Det finns dock en bra anledning till detta.

Har som jag skrivit skrivit flera gånger funderat på att ta upp ritande och målande. Bland annat vore det oerhört kul att på en hobbynivå rita hus och annan arkitektur. Som en liten hyllning till min morfar Sven Ankarswed.

Sedan vore det ju kul att skissa och rita vårt eget drömhus. Men för sakens skull så jag ”laddade ner” ett gratis program, Google Sketchup 8 som ska vara enkelt och bra?. Men att rita för hand med linjal och penna på ritbord skulle kännas roligare, en kunskap och konst som jag tror kommer gå förlorad.

Sign up för Google SketchUp du också →

Fast jag tror att enklaste sättet att komma igång med ritande och målande igen är nog att ”leka” med Pro Markers och att försöka att inte göra det för seriöst. Kanske, kanske kan jag komma igång då…

Ett annat sätt att kombinera detta med ritande ”analogt” och ”digitalt” vore ju att koppla in det digitala ritbordet jag har. Gäller bara att hitta korrekta drivrutiner och att hitta lusten att ”leka” med digitalpennan.

Egentligen är det bara att ”göra”… Ett antal Pro Markers finns och det digitala ritbordet finns, det är bara den slutgiltiga motivationen som är svårfångad.

Fotade, tyvärr med iPhonens kassa kamera en ”reklam grej” jag gjort år Skivbörsen en gång i tiden. 1995 för att vara med exakt. Time flies!
Den sitter uppsatt i lunchrummet på Skivbörsen, för den som vill vallfärda till orginalet *haha*

Innan detta inlägg postas så har jag i alla fall kommit ett litet steg på vägen! Jag har införskaffat ett akvarell block, 24 laverbara/akvarell pennor och några penslar. Nu finns ju i alla fall möjligheten att börja igen. Spännande och kul!

Torsdagen 2/6-2011, Kristiflygare… Jag och älskling gick två rundor i spåret, en promenad på i alla fall 5Km. Det kändes OK i knäna idag. Dock är nog det allt vad motion denna dag kommer erbjuda. Lite men naggande gott!

Älskling var väldigt duktig då hon gav sig ut en andra gång för dagen i spåret. Denna gång sprang hon 2,5an. Skulle jag med velat, men vilar nog mina knän några dagar till först. Jag får vara nöjd med 2,5an i rask promenadtakt.

Tror allt jag ska packa gym-väskan inför fredagen. Försöka ta sig i kragen och komma iväg till gymet! Det vore ju minst sagt på tiden…

Packande av träningskläder var ”onödigt”… Fredagens tid räckte inte till träning på gymet, det var för mycket annat och det hade blivit omständigt rent transportmässigt att komma iväg. Kanske imorgon lördag, då är det ju ledigt. Väskan är ju packad i alla fall!

Sorgligt nog vart det ingen form av träning varken fredag eller lördag. Det har ju naturligtvis varit helt och hållet upp till mig men jag har låtit latenheten vinna.Imorgon är det nationaldagen, då ska jag banne mig minst promenera.

Imorgon är det nationaldagen, 6e juni. En måndag och jag funderar på om det inte vore läge att slänga snuset då? Bara sluta rakt upp och ner? Vill ju inte vara en grinig gubbe mot kärlek, men uteblivande av snus kan ju ställa till det. Frågan är bara hur länge abstinensen håller i sig?

För er som tycker det är intressant med WWII så kan jag bara rekomendera dokumentärserien Världens undergång som man kan se bl.a på SVT play.

Lite annat smått och gott från historien…

  • 5 juni 1942: USA förklarar krig mot Bulgarien, Rumänien och Ungern.
  • 5 juni 1944: Över 1000 brittiska bombflygpan släpper över 5000 ton bomber över tyska befästningar utmed Normandie-kusten, i förberedelse för D-dagen.
  • 5 juni 1977: Apple II kommer ut på marknaden som en av de första ”hemma-datorerna”.
  • 5 juni 1952: Nicko McBrain, trummis i Iron Maiden föds.
  • 5 juni 2002: Dee Dee Ramone, legendarisk basist i Ramones dör. RIP.

Det är sommar! Det märks inte minst i TV tablån. Inte mycket värt att titta på. Det är väl i och för sig sunt nu när det är sommar och man bör vara ute!
Nåväl, The Event är slut… Och vilket slut sedan *grr*. Sedan har jag och älskling har betat av alla avsnitt av Såld på hus, och snart även alla avsnitt av Halv åtta hos mig.

Nu blir det lilla TV tittande man unnar sig förmodligen” Vad blir det för mat” med Per Morberg och ”Primo Paolo med Paolo Roberto.
Två matlagningsprogram som kan vara kul att se. Har sett några av ”Vad blir det för mat med” avsnitt Per Morberg tidigare, men bara sporadiskt.
Hade nog i början väldigt svårt för Per Morbergs stil. Men det har ändrat sig.

Dessa datorer *suck*… Nu har yngsta sonen Gabriels dator börjat sjunga på sista versen. Vi virus scannade datorn i fem timmar igår!!! Inga jätte viurus eller liknande men likväl är datorn på respirator… Fläkten fungerar knappt och datorn blir för varm och stänger av sig.

Han blir så ledsen när det inte fungerar och jag förstår honom och blir jag blir så ledsen för hans skull! Det är så tråkigt med datorer som inte fungerar. Datorer är som bilar, de ska bara fungera. Sedan finns de dem som gillar att mecka med sina bilar eller datorer, men det ska vara valfritt…

Jag önskar verkligen att alla barnen fick ha fungerande datorer. När man själv var liten så fanns inte datorer men nu finns det och är så integrerat i deras liv. Jag önskar jag klunde förse alla mina barn med fungerande datorer… I wish!

Inlägget lider mot sitt slut likt solen går ner i horisonten… Det digitala bläcket torkar och försvinner i en tynande tillvaro; förevigt vilse i cyberrymdens oändliga vidder… Vilsna versaler och gemener i ett digitalt kretslopp. *suck*

Ähh håll truten din förb***at tragiska poet smurf! End of story helt enkelt…

True work of art is but a shadow of the divine perfection – Michelangelo

