En gammal vän viskade intressanta saker i mitt öra här om dagen som fick mig att ta fram ett par böcker som stått och väntat på att bli lästa. Hög tid att läsa dessa böcker nu! Det kan ha betydelse i förlängningen… Mer om detta senare!

Letar med ljus och lykta efter inspiration och motivation och tycker mig ändå se ljus i slutet på tunneln. Det gäller att hitta en mål att jobba mot. Det är inte alltid det enklaste, men skam den som ger sig!

Kan inte säga det tillräckligt… Lycklig som har my love som håller mig uppe!

Etfer att ha pratat med Kimmo, en gammal vän fick jag tillbaka lite boost att läsa vidare på min högskoleutbildning, samtidigt som jag åter tog fram ett par böcker som stått och väntat på att bli lästa. Böckerna är följande:

Jag börjar med boken ”Att jobba med IT-projekt”. Jag har påbörjat den boken tidigare, men nu ska jag ta den från pärm till pärm. Den kunskapen jag tänkt tillgodogöra mig med dessa böcker tror jag komma väl till pass längre fram!

Efter dessa böcker borde jag försöka ta mig an följande böcker, även dessa är jag övertygad att det skulle vara mycket nyttig kunskap framöver.

Boken Googled får jag ha som lite relax litteratur, likaså får jag nog skjuta på läsandet av Peter Englunds Poltava och en uppsjö andra böcker.

Jag och kärlek låg i morse och tittade på Stockholm marathon på TV. Imponerande ork, uthållighet och kondition dom har som springer marathon! Dit är det långt för en annan *haha* Jag aspirerar inte heller i och för sig.
Sen är det oerhört vackert att se bilderna över Stockholm från helikoptern.

Det vore kul att gå ”varv 2” som är det långa varvet, bara för att få se hur vackert det är. Det varvet bör väl vara lite över 2,5 mil eller likande. Dock skulle jag nog inte ta tid, det vore förödande för moralen *haha*

Jag tycker det var kul att SJ var med och presenterade sändningarna på TV,
och Jag kunde inte låta bli att göra en ny ”reklamkampanj” för SJ.

Nåväl, nu kanske jag var för hård mot SJ? Det är ju sommar och sol och nu borde väl allt fungera som det ska, kan man tycka…

På lördagen tog vi en kort promenad och knät känns bättre! Så kanske till veckan kan man börja promenera igen. Blev avis på kärleken som kom ut och sprang spåret. Jag skulle också velat och behövt. Snart förhoppningsvis.

Positivt denna söndag var att jag och älskling kom ut i spåret på en 2,5Km promenad. Det gick bra med viss känning av bägge knäna, men inte så allvarligt. Men det får bli promenerande denna vecka, inte springande.

Söndagens resterande motion överlåter jag till hästarna i V75, som jag för ovanlighetensskull ska titta på. Elitloppet och några kronor på Harry Boy!

Söndag kväll och en ny arbetsvecka närmar sig med stomsteg! Efter en sen middag bestående av nudlar, ägg och bacon, champinioner, bambuskott, paprika och ajvar toppat med lite mögelost så är vi nu proppmätta. Jag hade tankar på en mugg varm choklad till sängdags med riven choklad och rivet apelsinskal samt en lite tutch grädde. Men ärligt, jag vet inte om vi får i oss något mer ikväll. Högst tveksamt är det ju!

Måndag och en ny vecka! Gasen i botten! På schemat står jobba, läsa, plugga, promenera. Kanske man även kan träffa barnen någon dag. Jag älskar er!

Jag jobbar på att denna vecka ska gå i samma anda som förra veckan!
Jag har min älskling vid min sida! Love eternal!

Rev the engine – let it spin – don’t brake!

