Har sagt det hundra gånger förr! Nu är det en fresh start… A new days dawn!

Och nu vädret… Veckan har inte börjat med speciellt roligt väder, regn och blåst och aska från Island. Förbannade islänningar allt är ert fel *haha*

Onsdag och det har regnat, blåst och varit solsken om vartannat hela dagen. Men trots det tråkiga vädret går det framåt och det är bara att kämpa vidare.

Idag gjorde vi smoothies på honungsmelon, nektariner, frusna hallon, en skvätt mjölk och lite vanlijglass. Nyttigare än mycket annat helt klart.

Inledningen på detta blogginlägg har helt saknat en röd tråd men det är ju för det är en grön-gul tråd och dom är ju kända för att ha knutar? Eller inte…



Rubriken till trots, har det inget med att rymma att göra utan en ordlek för mitt försök till motionerande. Efter att för någon vecka sedan lyckats med bedriften att faktiskt springa 2,5Km för att sedan några dagar sedan promenera en heldag i Stockholm, känns mitt vänstra knä fortfarande som om jag var 85år!

Jag funderar på om man helt enkelt får börja om från början en vecka igen, d.v.s. att promenera spåret istället för att springa…
Kan det hjälpa eller är mitt knä (och indirekt jag) 85år? …Svara inte!

Dessutom börjar det kännas som man har världens mest outnyttjade gymkort. Det är ju fruktansvärt bortkastat, onödigt och dumt! Bättring krävs…

Har just börjat fundera på rollberblades igen. Det är år och dar sedan jag åkte. Men det var riktigt kul. Kanske det vore något att ta upp, som ett alternativ till att springa. Kanske variera sig lite och kanske det spar på knät lite?

Greklands ekonomi verkar vara genomrutten. Om man hade pengarna nu kanske det vore läge att investera i ett hus på en ö i den grekiska övärlden.

Tänk vad kul det hade varit om TV programmet Såld på hus hade gjort ett program från några av öarna utanför Grekland. Det närmsta de kommit är ju Malta och det var jätte vackert och programmet intressant.
Läs mer om Greklands jobbiga situation →

Ska Grekland falla i ruiner ytterligare en gång i historien? Å andra sidan har Tyskland har rest sig efter två världskrig så… Men det vore tragiskt.

Det går sakta att läsa boken ”Googled, the end of the world as we know it”. Inte så mycket kanske för den är ointressant, men det går sakta likväl. Första kapitlet var ganska tråkigt men boken har efter det fått upp tempot. Det är väl bara så ibland att läsningen går upp och ner. Boken Googled på Adlibris →

Lika sakta som det går med boken om Google går det med studierna, tyvärr. Gjorde ett rycke och gjorde en inlämning för någon vecka eller två sedan för att sedan återgå ner i samma nästintill obefintliga takt. Jag undrar varför? Vad kan man göra för att återfå glöden, motivationen, orken och inspirationen till att studera. Har det att göra med inriktningen, har det att göra med att man inte riktigt vet om det är rätta vägen? Om så, rätta vägen till vad?

Man kanske borde ta ett steg tillbaka och fundera, vad vill jag göra! Jag vill jobba med skola och skolutveckling, jobba med systemutveckling, på ett arkitekur och pedagogiskt plan. Jag vill skriva och föreläsa, jag vill designa, rita och måla, jag gillar historia och arkitektur och jag gillar webben… And more!
För brett spectrum för att kombinera eller? Kanske jag skulle Googla lite *ler*

På Nyhetsmorgon på TV4 idag, fredag var Johan Staël von Holstein med. En mycket intressant man och entreprenör. Grundare av Icon MediaLab en gång i tiden. Nu mer verksam och bosatt i Singapore och jobbar därifrån med ett nytt företag som ska lansera ett socialt nätverk. Ett nätverk som man tydligen själv bygger upp genom att dela data, innehåll, kontakter mm. Mycube →

Jag såg att han skrivit en bok som heter ”Inget kan stoppa oss nu” och handlar om allt från hans barndom till hans grundande av Icon MediaLab och vidare. Den vill jag läsa vid tillfälle. Inget kan stoppa oss nu, på Alibris →

Sommar och sol och nu blir det bara smoothies för hela slanten! Svalkande, gott och nyttigt för kropp och själ. Tänk om man kunde sluta snusa också! Måste säga att veckan har gått bra och det fortsätter nästa vecka! Punkt!

Nu är det fredag och vi tänkte unna oss lite enkel lyx. Min kärlek och jag

Tänkte på en sak min käreste sa häromdagen, då det var reklam för Chiquita bananer på TV. 1 av 8 bananer blir en Chiquita banan? Hur kommer det sig?
Dom säljs ju i klasar! Om bara en banan i klasen är Chiquita, vad är då dom andra bananerna? Wannabes? Förfalskade?

Livsmedelsverket varnar… 7 av 8 bananer är förfalskade!

