Jag vill och försöker att bara hitta och få in så mycket positiv energi jag bara kan. Tyvärr kommer det med jämna mellanrum saker som istället medför massa negativ energi. Det gäller att hitta något sätt att skaka av sig detta och fokusera framåt och på positiv energi. Det är inte alltid så lätt dock!

Nåja, tanken var att försöka hålla dett inlägg med en positiv inställning och banne mig ska jag försöka *ler* Om inte annat ett inlägg utan för mycket negativ energi… Kanske man skulle bli buddist *haha*

Jag är lycklig som har min ängel som fyller min positiva energi! LOVE

Trots att jag igår följde guds ord och lät söndagen vara en vilodag, så känns min arma lekamen både trött och sliten *suprise…Not*
Som tur är börjar i alla fall skavsåren bli bättre och det lutar åt någon kilometers promenad eller möjligtvis lite ”spring” denna måndag.

Trots den sena timmen begav jag och kärlek oss ut i spåret en vända.
Idag vart det endast ett varv i spåret på 2,5Km, men till mitt försvar måste jag säga att vi/jag sprang hela 2,5an… Detta kanske låter patetiskt men för mig är det en stor bedrift. Jag har inte sprungit 2,5an sedan jag var kanske 13-14år och fortfarande spelade bandy. För mig är det en stor bedrift!

Tyvärr känns det oroväckande illa i vänster knä. Hoppas det bara är ovana.

Tisdag och jag har gjort ett litet försök att promenera, men mitt vänstra knä är verkligen inte i form. Det må låta som en ursäkt men det knakar och sprakar oroväckande… Kanske hjärtat och jag gör ett försök senare i kväll.

Onsdag och det vart inget försök i går kväll till motion. Knät känns inge vidare tyvärr. Idag blir det heller inget spår, då det är andra åtaganden som gäller. Hoppas torsdagen ger möjlighet till någon form av träning när man nu kommit igång så bra under förra veckan. Kontinuitet vore ju bra!

Det går onekligen väldigt sakta att läsa boken Googled, mycket beroende på att den börjar med, enligt mig alldeles för mycker information om grundarnas bakgrund, nästan barndom och deras föräldrar. Visst, till viss del är det befogat och det kanske lättar upp allt efter som? Sedan var inte engelskan den allra enklaste heller. Men ska ska försöka pallra mig igenom den i alla fall.

Nåväl, tror allt jag efter Googled ska ge mig i kast med den bok jag köpte av en herre på stora torget för 25kr nämligen Svenska Akademins ständige sekreteraren Peter Englund och hans bok Poltava.

Vid tillfälle ska jag nog också ta mig till Leanders bokantikvariat och se om jag kan hitta de inbundna versionerna av Peter Englunds böcker, Ofredsår och Den oövervinnerlige. Jag tycker det är så oerhört intressant med svensk historia och har hört mycket bra om Peter Englunds böcker.

När jag skriver detta är det *suttonde maj, med glatt norskt uttal* Norges nationaldag, det festast och firas mycket i Norge denna dag och inte minst på Karl Johan i Oslo.

Mindre smickrande är kanske att 17 maj 1933 grundades Nasjonal Samling NS av bl.a. Vidkun Quisling, ett norskt nazistiskt parti som sammarbetade med Hitler Tyskland under andra världskriget. Namnet Quisling har sedan dess blivit synonymt med ordet förrädare.

17 maj 1965 föds musikern, grundaren och frontfiguren i Nine Inch Nails – NIN, Trent Reznor. Utöver all musik han producerar, själv skrivit och spelat in som NIN var det även han som upptäckte Marilyn Manson.

Grattis Finland till VM guldet!
Sverige var bra men Finland var bättre! Sverige spelade bra i två perioder men klappade igenom totalt i tredje. Jag tror att det var Håkan Södergren som sa det i programmet Afterice, Det var inte Sverige som förlorade utan Finland som vann! Finland spelade helt klart bättre, det finns inga bortförklaringar.

En annan stor förlust är Derek Boogaard som hittades död i sin lägenhet i Minneapolis den 13 maj i år. Derek Boogard var en stor och fruktad fighter i NHL och spelade sist för New York Rangers. Derek Boogaard vart bara 28år! Han startade sin NHL karriär med fem säsonger i Minnesota Wild.
Hans smeknamn var inte helt oförtjänt ”Boogeyman”.


Rest In Peace – Derek ”Boogeyman” Boogaard.

I hockey väg denna säsong återstår nu bara några kvartsfinaler och finalen i Stanley Cup. Får jag gissa så tror jag det blir Vancouver mot Tampa Bay i finalen. Det vore kul för bröderna Sedin om dom fick leda sitt Vancouver Canucks till sin första Stanly Cup vinst!

Igår var det sista programmet av Pluras kök för denna säsong och Mauro Scucco återvände som gäst. Han har enligt mig och kärlek varit saknad i programmet. Mauro och Pluras kök var bättre än ”bara” Pluras kök.
Det känns lite som om det kanske var ett avslut på en programserie i och med sista avsnittet igår. Det har tyvärr tappat i kvalitet och humor.

Avslut är det även på detta blogginlägg… På återseende folks!

The energy of the mind is the essence of life – Aristoteles


