Ibland känns det verkligen som man bara gör fel… Mollstämt och man inser att det är en själv det hänger på. -Säg vad beror det på ♩ ♪ ♫ *nynnar i fel tonart*

Jag älskar dig ängel, forever and ever! Du är allt! Love me to death! 

… Näää nu stämmer jag om och stämmer upp i dur! Samla positiv energi

När jag skriver detta inlägg och gör ”grafiken” för detta inlägg är det för första gången på nya datorn! Hittils har inte denna dator ”total hängt sig” en enda gång ännu *ta i trä* Bara hoppas det håller i sig! Jag håller tummarna!

På datorn är nu även Adobe CS5 Webpremium installerat. Grafiken i detta blogginlägg är gjort med Photoshop CS5. Jag har inte tittat och sett så många nämnvärda förändingar mot 4an, men har ju heller inte tittat speciellt noga!

Än så länge har jag bara använt Photoshop CS5 och Dreamweaver CS5, så det återstår en hel del program i sviten Webpremium att titta på.

Här om dagen tog jag ett litet, litet steg framåt i studierna. Jag gjorde inlämningsuppgift 2 i kursen Publicering på Internet, IK1043.
Det var ett självrättande prov på 15 frågor, jag hade 14 rätt.
Det vart 90% rätt. Jag borde haft 100% med tanke på att jag ska kunna detta som rinnande vatten; egentligen!

Tänkte innan jag kommer av mig igen sätta igång med inlämningsuppgift 3. Det är en XHTML uppgift, rent praktiskt kodande efter ett givet utseende. Denna XHTML kod ska kunna valideras mot W3C.org utan några kodfel. Jag tror det kommer gå bra, det gäller bara att försöka hålla ångan uppe!

Efter allt tjatande från mig om motion och träning så anser jag väl det börjar gå åt rätt håll och veckan är inte slut ännu.
Som jag skrev i förra blogginlägget gick jag 5Km på måndagen 9/5.

Tisdag 10/5 innebar 1 mil promenad. Fyra varv i spåret jag kan bara säga det känns i fötterna. Dock är känns det positivt att promenerat så fokuserat två dagar på raken. Undrar just vad onsdagen innebär… Skavsår!

Onsdagen 11/5 fick det gå med endast 5Km, två varv i spåret… Med skavsår som vart värre *suck* Sen är det ju en kommande sportslig aktivitet till idag;
Kvartsfinalen i Hockey VM, Sverige-Tyskland. Det vart ju ett bra resultat 5-2 till Sverige. Men tror som expertkommentatorerna, spelet räcker inte mot Tjeckien, så svenskarna måste höja sig ett par snäpp!

Torsdagens promenerande i spåret fick bli en kortis; endast ett varv på 2,5Km. Detta berodde till största del på tidsbrist. Kan låta ursäktande, men det är faktiskt den bistra sanningen. Positivt är att hela dagen har varit ”aktiv”.

Fredag morgon och jag rycker upp älsta grabben ur sängen för att ta med honom till gymet, det kan han behöva… Han också!

Promenad till gymet, 5minuter i roddmaskinen sedan:

  1. Bröst, Incline press – 3*10*41Kg
  2. Super pullover maskin – 3*10*50Kg
  3. Axlar, Lateral raise maskin – 3*10*27,5Kg
  4. Upright rows i Smith – 3*10*20Kg
  5. Lutande bänkpress i Smith – 3*10*20Kg
  6. Preacher curl maskin – 3*10*27,5Kg
  7. Compound row – 3*10*63,5Kg
  8. Overhead pull i cablecross – 3*10*32Kg
  9. Triceps press maskin – 3*10*45,5Kg

För att sedan avslutas med en promenad tillbaka…  Hyfsad motion för en dag.

Å så mer hockey naturligtvis…
Mina och expertkommentatorernas åsikter om att Sveriges spel inte skulle räcka mot Tjeckien visade sig vara helt fel, Sverige presterade en otrolig match och vann med 5-2. Nu väntar VM final mot Finland, vilken klassiker!

Lördagen den 14/5 erbjöd 5Km i spåret, varav varje 2,5Km varvades med rask promenad halva sträckan och andra halvan sprang jag och älskling. Det gick över förväntan att springa. Jag är mycket förvånad, minst sagt!

Söndag och jag borde vila, för det har gud sagt! Men jag har ju sällan följt hans råd och ord tidigare så varför nu och idag? Det lär visa sig.

Om 5,5 timme smäller det! Final i hockey VM, Sverige-Finland. Kanske det får räcka som sportslig aktivitet idag. Känner mig inte 100 motiverad idag.
Tyvärr kommer dessa känslor ibland, jag vill bli av med dessa känslor…

Jag och kärlek brukar titta på progranmmet Efterlyst, här om sistens det sändes kunde vi inte låta bli att reflektera på ett uttalande av bisittaren Tommy Lindström. Det var ett reportage om kanske Sverigens ende gudfader, Ratko Djokic. Han skjöts till döds 2003.
Det noterbara är att Tommy Lindström med beundran i rösten och med glansiga ögon säger ”det var en riktigt bra avrättning”.
Märkligt uttalande av en f.d rikskrimchef eller…
Men han verkar knappas konventionell *L* Tilläggas ska att Ratko Djokic skjöts med 26 skott… En riktigt bra avrättning, *hmm*

En annan liten sak jag reflekterat över denna vecka… En fd koncentrationsläger vakt, John Demjanjuk även känd som ”Ivan the terrible”, som står anklagad för mord på 27.900 judar i koncentrationslägret Sobibór, Treblinka och Majdanek mellan åren 1942-1943.
Domstolen i Munchen har nu dömt honom till 5 års fängelse. Det kommer överklagas mycket beroende på hans höga ålder, John Demjanjuk är 91år. Man kan inte låta bli att fundera då…
27,900 offer / i 5års fängelse… Inte många dagar per offer det inte.
Är det så kallad strafflindring?
Läs om domen mot John Dejanjuk på Aftonbladet →

Jag är pinsamt medveten om min urusla mattematik men när jag och kärlek här om kvällen låg och tittade på programmet Såld på hus, där två mäklarpar ska gissa ett värde på en bostad som blivit sålt, insåg jag att sämst kanske jag inte är? I en diskussion mellan ett av dessa mäklarpar så pratade dom fram och tillbaka om värdet på en bostad, varav den ena mäklaren säger till den andre: ”ska vi välja ett udda eller ojämnt tal?”

Till och med jag kände mig som en mattematiker i det skedet.

Bortsett från den lilla fadäsen med orden ”udda eller ojämt” så tycker jag att programmet Såld på hus är kul att se. Jag och love tittar gärna på när dom är utomlands och värderar hus. Drömmen vi har om att i framtiden kunna ha ett hus i Grekiska ö-världen eller liknande kommer till liv för varje gång man ser programmet. Man får drömma! Eller hur! …JA eller hur!

Vi såg igår ett avsnitt där dom var på Malta och värderade hus, så otroligt vackert och pittoreskt det var på Malta. Dit skulle vi gärna åka.

Men högsta drömmen är ett pittoreskt stenhus på en grekisk ö, mat, fisk, kött och grönsaksmarknader är den enda shopping som behövs.
Läs mer om grekiska övärlden här →
Som sagt, tur man får drömma. Eller som ett ordspråk jag hörde här om dagen: ”If you can dream it, you can achieve it”


Som alla senaste inläggen i bloggen tar dom nu närmare en vecka att skriva. Undrar om det är ett tecken på att jag inte har så mycket att skriva, eller så mycket så det tar tid? Nåja, ingen idé att lägga någon tankeverksamhet på det! Det är som det är! Take it or leave it. αντίο

 Love me to death, my flower – Love me to death, my precious

